Stel je in de plaats...
Stel je in de plaats...
Om één of andere reden (wat die precies kan zijn laat ik aan jullie verbeelding over) zit je met je auto vast op een treinspoor.
Wat zou je doen?
* Takelen met het risico dat er een trein aankomt terwijl er getakeld wordt.
* Bellen naar ... ?
* Is het technisch mogelijk om dmv een bepaalde procedure aankomende treinen een rood licht te geven?
* ...
Heb dit scenario eens zien gebeuren. De takeldienst is gekomen en juist op het moment dat die wilden takelen rinkelt de bel van de overweg. Trein komt eraan en de rest kan je wel raden.
Nadien heb ik me zitten afvragen wat de eigenaars hadden kunnen doen. Ben benieuwd...
Wat zou je doen?
* Takelen met het risico dat er een trein aankomt terwijl er getakeld wordt.
* Bellen naar ... ?
* Is het technisch mogelijk om dmv een bepaalde procedure aankomende treinen een rood licht te geven?
* ...
Heb dit scenario eens zien gebeuren. De takeldienst is gekomen en juist op het moment dat die wilden takelen rinkelt de bel van de overweg. Trein komt eraan en de rest kan je wel raden.
Nadien heb ik me zitten afvragen wat de eigenaars hadden kunnen doen. Ben benieuwd...
de Hulpdiensten verwittigen,hun er direct op attent maken dat je geblokkeert staat op een overweg,zo snel mogelijk proberen uit te leggen waar precies,of op welke spoorlijn dat kan zijn.de politie en brandweer en companie kunnen direct contact opnemen met de NMBS,en die oproepen krijgen voorrang dacht ik,mss met da systeem Astrid mss ook ofzo.
Dan kunenn ze die treinen direct doen stoppen,of de stroom op de leiding wegnemen zodat de treinen stilvallen,ik denk wel dat hier een soort van procedure voor bestaat tussen de hulpdiensten
Dan kunenn ze die treinen direct doen stoppen,of de stroom op de leiding wegnemen zodat de treinen stilvallen,ik denk wel dat hier een soort van procedure voor bestaat tussen de hulpdiensten
Laatst gewijzigd door nicken op 04 dec 2006, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeer juist,zeker een veilige afstand nemen van die wagen en je strategisch opstellen,zodat er niets met u of omstaanders kan geburen,geen sigaar in je wagen gaan roken ofzoBeesty schreef:101 best verwittigen en zeggen welke overweg.
Bij mijn weten kan den dispatch de spoorwegpolitie verwittigen die het treinverkeer kan laten onderbreken op die plaats.
ZEKER nie in de nabije omgeving van den overweg blijven staan want den auto zal gelijk ne biljardbal wegvliegen int rond
Twas dat wa ik bedoelde.Wover schreef:Ge kunt de sporen kortsluiten, maar dat zeggen ze hier liever niet te luid, want als er "vandalen" hier rondsnuffelen kunnen ze wel eens leuke grapjes in hun hoofd halen
Gewoon de hulpdiensten oproepen,indien mogelijk je pinkers opsteken,om zoveel mogelijk een eventuele aanstormende trein zichtbaar te zijn,zodat ze noodremming kunnen uitvoeren
Ik werk niet bij het spoor,en ik weet zelf hoe je dat doet,maar mij moet je hier niets komen over vragen,procedure volgen zoals hier boven vermeldWover schreef:Ge kunt de sporen kortsluiten, maar dat zeggen ze hier liever niet te luid, want als er "vandalen" hier rondsnuffelen kunnen ze wel eens leuke grapjes in hun hoofd halen
de firma dankt u

ja hoor helpt zeker, maar zoals gezegd is da gewoon een intern middel dat wij gebruiken, kwestie van misbruik door buitenstaanders te voorkomenPV schreef:Zou dat echt helpen de sporen kortsluiten? 'k Ga het zeker nie proberen hoor. Misschien inderdaad maar beter zwijgen voor er flauwe plezante dit zouden toepassen.
De meeste gewone mensen weten hoe het systeem in elkaar zit,zelf ik weet dat,maar laat ons daar over zwijgen,voor wel volgende week zo'n reportage krijgen op telefacts met nieuwe spelletjes aan het spoorSteven schreef:ja hoor helpt zeker, maar zoals gezegd is da gewoon een intern middel dat wij gebruiken, kwestie van misbruik door buitenstaanders te voorkomenPV schreef:Zou dat echt helpen de sporen kortsluiten? 'k Ga het zeker nie proberen hoor. Misschien inderdaad maar beter zwijgen voor er flauwe plezante dit zouden toepassen.

Laatst gewijzigd door nicken op 04 dec 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, inderdaad, laat ons hierover zwijgen. Was uit pure nieuwsgierigheid dat ik dit eens wilde weten. Ik was trouwens helemaal niet op de hoogte van dat systeem hoor. Maar ja, ik zal geen "gewone mens" zijn zekernicken schreef:De meeste gewone mensen weten hoe het systeem in elkaar zit,zelf ik weet dat,maar laat ons daar over zwijgen,voor wel volgende week zo'n reportage krijgen op telfacts met nieuwe spelletjes aan het spoor