Pagina 2 van 4
Geplaatst: 04 dec 2006, 19:57
door nicken
paljas schreef:Ik zou direct bellen naar de dispatch te FBMZ éénder waar ik me bevind. Die zullen dan wel de verdere nodige stappen doen en eventueel de juiste telefoontjes plegen.
Als men de taal verstaat wel te verstaan

Geplaatst: 04 dec 2006, 20:03
door paljas
... kzou het niet in het Westvloams doen!
Geplaatst: 04 dec 2006, 21:22
door Fremo e.V. - België
Met een overweg met halve of hele slagbomen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Mvg
Herman
Geplaatst: 04 dec 2006, 21:58
door Tim
Fremo e.V. - België schreef:Met een overweg met halve of hele slagbomen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Mvg
Herman
Dat werkt niet altijd, sommige lijnen zijn uitgerust met permissieve seinen die geen overwegcontrole hebben, of lange secties zonder seinen.
Geplaatst: 04 dec 2006, 22:03
door Steven
Tim schreef:Fremo e.V. - België schreef:Met een overweg met halve of hele slagbomen.
Als deze in actie komen, ze laten bewegen tot hun eindstop en dan de slagbo(o)m(en) terug naar boven duwen.
Dit heeft een signaal aan de electronica die op zijn beurt alle dichtbij gelegen seinen DIRECT een ROOD stop licht geven aan de aanstromende trein / machinist.
Heb het persoonlijk reeds zien gebeuren en zien toepassen.
Mvg
Herman
Dat werkt niet altijd, sommige lijnen zijn uitgerust met permissieve seinen die geen overwegcontrole hebben, of lange secties zonder seinen.
Heel juist
Geplaatst: 04 dec 2006, 22:08
door lucian
Maar kom laten we hier over zwijgen
Jullie hebben het wel -tig keer vermeld

Geplaatst: 05 dec 2006, 13:51
door edje
Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
Geplaatst: 05 dec 2006, 13:57
door Jochen
Steven schreef:....da gewoon een intern middel dat wij gebruiken, kwestie van misbruik door buitenstaanders te voorkomen
Bijzonder slim om dat dan op'n openbaar forum te posten

Geplaatst: 05 dec 2006, 18:24
door Steven
Jochen schreef:Steven schreef:....da gewoon een intern middel dat wij gebruiken, kwestie van misbruik door buitenstaanders te voorkomen
Bijzonder slim om dat dan op'n openbaar forum te posten

dan nog ik ga ni in detail over wat er juist gebeurd en indien je het op de verkeerde plaats doet is het alsnog zinloos.
Geplaatst: 09 dec 2006, 00:56
door Trainspotterke
edje schreef:Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
En als je auto beide sporen blokkeert, welke richting loop je dan uit?

Geplaatst: 09 dec 2006, 00:58
door nicken
Trainspotterke schreef:edje schreef:Alarm lampen aan, spoor kortsluiten, bellen naar 112, en tegen de rijrichting inlopen om treinverkeer te waarschuwen, door middel van een zwaaiende beweging.
En als je auto beide sporen blokkeert, welke richting loop je dan uit?

Op je dak gaan staan en zwaaien met je salami gelijk de politie

Geplaatst: 29 dec 2006, 20:26
door K V B
nicken schreef:de Hulpdiensten verwittigen,hun er direct op attent maken dat je geblokkeert staat op een overweg,zo snel mogelijk proberen uit te leggen waar precies,of op welke spoorlijn dat kan zijn.
Hanger er bij overwegen in België borden die je vertellen waar die overweg precies is? Want voor een automobilist zal het alleszins niet altijd duidelijk zijn met welke spoorlijn hij te doen heeft. Beste zou eigenlijk zijn om bij elke overweg een bord te hangen met lijnnummer, overweg nummer en een telefoon nummer dat ja kan bellen als de overweg geblokkeerd is.
Geplaatst: 29 dec 2006, 20:42
door Wover
Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht

.
Geplaatst: 29 dec 2006, 20:48
door 13'erke
Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht

.
Dan moet je wel weten hoe je daarnaar moet bellen, ik dacht dat daar een ordinaire telefoon inzat. Stel dat je in de Wallonie zit, leg maar uit...
Geplaatst: 29 dec 2006, 20:51
door Bert
Wover schreef:Overwegnummer vind je +- 5/10m voor elke overweg langs de spoorweg zelf. En op de kilometerpalen of bovenleidingspalen zal het lijnnummer ook wel staan. je kan ook altijd de "T" naar de telefoon volgen, da's waarschijnlijk het beste, want dan kom je direct bij het lokale seinhuis terecht

.
Wij weten dat allemaal zijn, maar een gewone mens die amper weet hoe hij een trein moet gebruiken weet dat allemaal niet.