ThomSten schreef:Maw 't spoorboekje van december 2007 is in veel gevallen GRATIS... En de NMBS dan maar zagen dat ze te veel moeten betalen... Ze doen het hunzelf aan, met die bons hoor...
de prijs van het spoorboekje 2006/2007 zal wel voldoende zijn hoor, 10€ daar waar ze vroeger voor hetzelfde ruim de helft goedkoper waren
Was het niet de laatste 2 jaar nog duurder? Was het niet 17 euro ofzo? 3 jaar geleden, het zogezegde laatste boekje was bij mijn weten tegen de 5 euro...
Misschien dat dat van 2008 gratis is omdat ze er dan geen meer uitgeven ofzo dan krijg je met je bon mss een veredelde versie van het IC/IR treinboekje...
Groeten,
Joris De Mol
Joris schreef:Misschien dat dat van 2008 gratis is omdat ze er dan geen meer uitgeven ofzo dan krijg je met je bon mss een veredelde versie van het IC/IR treinboekje...
Ik denk dat dat juridisch problemetisch is. Waar zou je dan de officiële dienstregeling kunnen raadplegen?
Ik heb reeds het spoorboekje gekocht (1 ex.) enkel voor thuisgebruik (dus slijtage zal wel meevallen). Ik heb ook de stationsfolders van de voor mij belangrijke stations: Diest, Leuven en Vilvoorde.
Mijn zoektocht naar IC/IR-treinwijs (om altijd op zak te hebben) was tot nog toe vruchteloos. Heeft iemand op het forum al IC-IR TW?
Ik begon me al af te vragen of je enkel de keuze had tussen het boekje 'Treinen vanuit en naar uw station' en de gids van 10 eur.
Gelukkig merk uit jullie antwoorden dat er toch nog een IC/IR Treinwijsboekje uitkomt.
Er is geen gemakkelijker manier dan met het kleine gidsje door België te sporen...
Stijnhgbtf schreef:Ik begon me al af te vragen of je enkel de keuze had tussen het boekje 'Treinen vanuit en naar uw station' en de gids van 10 eur.
Gelukkig merk uit jullie antwoorden dat er toch nog een IC/IR Treinwijsboekje uitkomt.
Er is geen gemakkelijker manier dan met het kleine gidsje door België te sporen...
Maar je hebt alleen maar de basisdienst. Als liefhebber is het spoorboekje onontbeerlijk. Dan kun je ook eens afwijken van dat vaste IC-IR-stramien. IC-IR-Treinwijs is voor oude madammekes die niet beter kunnen.
overweg13 schreef:
Maar je hebt alleen maar de basisdienst. Als liefhebber is het spoorboekje onontbeerlijk. Dan kun je ook eens afwijken van dat vaste IC-IR-stramien. IC-IR-Treinwijs is voor oude madammekes die niet beter kunnen.
Merci ze Vic .
Ik vind een IC/IR-Treinwijs een handig boekje dat volgens mij in gebruik veel handiger is dan het spoorboekje (als ik jouw posts elders op dit forum lees althans, want ik heb geen idee hoe het eruit ziet).
En aangezien ik hoofdzakelijk spoor tussen Antwerpen, Sint-Niklaas, Lokeren en Gent, heb ik toch enkel IC's nodig.
Sans rancune, zei mijn leraar Frans altijd, als hij dacht dat je in ge gat gebeten was.
Maar kom: het spoorboekje is eigenlijk opgebouwd zoals IC/IR-treinwijs, met dit verschil dat de treinen gegroepeerd staan per lijn, i.p.v. per IC-dienst.
Concreet in jouw geval: in IC/IR-T moet je elke afzonderlijke IC opzoeken, in het spoorboekje vind je onder lijn 59 Antwerpen-Cantraal - Gent-Sint-Pieters alle treinen tussen die 2 stations, en zelfs de treinen tussen bijvoorbeeld Lokeren en Sint-Niklaas die van Dendermonde etc. komen. Je hebt dus meteen een compleet overzicht, en soms kan een P-trein of L-trein je zelfs beter uitkomen dan de IC-diensten (heb ik al vaak ondervonden).
Ik heb het spoorboekje voor het eerst zo'n 40 jaar geleden in handen gehad, heb er sindsdien geen meer gemist, en gebruik het uiteraard vlot. Ik durf zelfs wedden dat ik het altijd haal van ARI, zeker als je eerst de pc nog moet opstarten. Ik vertrek nooit zonder spoorboekje, tenzij ik de dienstregeling uit het hoofd ken, maar het aantal keren dat ik me uit de slag getrokken heb bij verstoring van het treinverkeer en/of gemiste aansluitingen is niet meer te tellen.
overweg13 schreef:
:p
Maar ik haal me dat spoorboekje wel eens, staat het me niet aan, dan koop het het volgende jaar niet meer punt
Dit weekend dan meteen eens kijken of ik sneller naar Oostende kan dan dat ik gewoon ben :p
overweg13 schreef:
:p
Maar ik haal me dat spoorboekje wel eens, staat het me niet aan, dan koop het het volgende jaar niet meer punt
Dit weekend dan meteen eens kijken of ik sneller naar Oostende kan dan dat ik gewoon ben :p
Als dagelijkse pendelaar FGRA-FCV/FN kan ik eigenlijk niet zonder.. ik heb het gewoon soms mee in de boekentas (zeker wanneer ik vergadering heb in FCV). Je zal het je niet beklagen.
Ik heb dat boekwerk ook aangeschaft. En hoewel ik het iets minder intensief gebruik als Vic, heb ik er toch ook al veel plezier aan gehad. Onofficiële overstappen, die het rigide ARI-systeem niet wil geven, bijvoorbeeld, maar ook en vooral bij problemen. En op plaatsen en momenten waar/dat ik geen internet had .
Het IC/IR treinenwijs was vorig jaar ook maar in EIND APRIL te verkrijgen. Nu dat ze de stationsfolders uitgebreid gemaakt hebben, denk ik niet dat we de IC/IR-treinenwijs vroeger dan vorig jaar mogen verwachten. Het IC/IR treinenwijs is een handig boekje, de nieuwe stationsfolder ook, want de meeste Oostendenaren zijn toch meer met een gratis boekje met L 50a, L59 en L66 erin, dan met een spoorboekje van € 10 met lijnen erin waar ze toch nooit rijden.
Jonathan schreef:Het IC/IR treinenwijs was vorig jaar ook maar in EIND APRIL te verkrijgen. Nu dat ze de stationsfolders uitgebreid gemaakt hebben, denk ik niet dat we de IC/IR-treinenwijs vroeger dan vorig jaar mogen verwachten. Het IC/IR treinenwijs is een handig boekje, de nieuwe stationsfolder ook, want de meeste Oostendenaren zijn toch meer met een gratis boekje met L 50a, L59 en L66 erin, dan met een spoorboekje van € 10 met lijnen erin waar ze toch nooit rijden.
Koop je dan ook wegenkaarten met alleen maar de wegen rond Oostende erop? Als dat typisch is voor Oostendenaren, hoe is Arno dan ooit in Parijs geraakt?
Jonathan schreef:Het IC/IR treinenwijs was vorig jaar ook maar in EIND APRIL te verkrijgen. Nu dat ze de stationsfolders uitgebreid gemaakt hebben, denk ik niet dat we de IC/IR-treinenwijs vroeger dan vorig jaar mogen verwachten. Het IC/IR treinenwijs is een handig boekje, de nieuwe stationsfolder ook, want de meeste Oostendenaren zijn toch meer met een gratis boekje met L 50a, L59 en L66 erin, dan met een spoorboekje van € 10 met lijnen erin waar ze toch nooit rijden.
Koop je dan ook wegenkaarten met alleen maar de wegen rond Oostende erop? Als dat typisch is voor Oostendenaren, hoe is Arno dan ooit in Parijs geraakt?
Voor de meeste, hé! Als je hier een wegenkaart nodig hebt, is die van West-Vlaanderen in 95 % van de gevallen goed.