beoordeling reizigersmaterieel

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

En hiermee is alles gezegd en geschreven. Van harte proficiat...
Met vriendelijke groet

overweg13
Wouterh12
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Wouterh12 »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 22:05 En hiermee is alles gezegd en geschreven. Van harte proficiat...
Het gaat maar over een artikel, man.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

Het gaat ook maar over een desiro, jongen.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door groentje »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 21:32 Heb je het artikel gelezen?
het artikel zit achter een betaalmuur, en eerlijk, ik heb geen zin om nog een 4de abonnement te moeten betalen... Ik ga dus ook uit van de citaten die hier zijn verschenen, en eerlijk, ik heb het toch ook erg moeilijk met de beoordelingen en de commentaar. Hoezeer ik de Desiro ongeschikt vind voor IC-verbindingen, ik ben nog steeds erg tevreden met hun inzet op de typische S-verbindingen waarvoor ze bedoeld zijn. Goede acceleratie, goede toegankelijkheid met brede deuren, ook voor fietsen, veel zitplaatsen, airco, goede informatievoorziening... Waar het dan verder nog over gaat is de gezelligheid, en ja, het rode fluweel in de klassiekjes was mooi, maar verder?
Wouterh12
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 dec 2014, 22:23

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Wouterh12 »

overweg13 schreef: 25 apr 2024, 22:18 Het gaat ook maar over een desiro, jongen.
Soms zijn mensen het niet eens, argumenten werken hoe dan ook beter dan neerbuigende opmerkingen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5479
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door overweg13 »

Ik kan me daar trouwens grotendeels akkoord mee verklaren. Ik weet ook wel dat de desiro een bepaalde functie heeft (die de tweeledige stellen vele decennia lang hadden) en dat ik tegenwoordig niet echt zou uitkijken naar een lange rit in een tweetje (net zomin als in een desiro, trouwens). Maar voor velen is (was) de trein ook een stukje romantiek en dat is waar het artikel over ging (en waar trainworld over gaat). Maar ja, dit zijn geen romantische tijden meer, vandaar dat het zo verdomd goed gaat met onze samenleving....
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door groentje »

En daar ben ik het ook wel mee eens, dat die 'nieuwe zakelijkheid' zijn grenzen heeft bereikt, al vind ik dat ze daar in de M7 alvast meer moeite voor hebben gedaan, dus ik merk toch een (voorzichtige) kentering. Misschien ben ik te optimistisch...
ostbahnhof
Berichten: 937
Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door ostbahnhof »

waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?
jan_olieslagers
Berichten: 3965
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door jan_olieslagers »

Blijkbaar wordt er met de M7 HEEL erg energiebewust omgegaan... en airco is nu eenmaal een energievreter. Zouden de M6 delen in de klappen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door groentje »

Tja, ik vermoed dat iedereen wel z'n voorkeurstemperatuur heeft, voor mij mag het gerust wat frisser, zeker tijdens een hittegolf (en ja, erg ecologisch is dat van mij niet :mrgreen: )
rvdborgt
Berichten: 4655
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door rvdborgt »

ostbahnhof schreef: 07 aug 2024, 23:13 waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?
Ik weet niet op welke temperatuur die staat maar ik heb nog geen verschil gemerkt met ander materieel.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Shrek »

ostbahnhof schreef: 07 aug 2024, 23:13 waarom? waarom is het in een M6 zo koud. Kan dat nu echt niet op 23 graden gezet worden?
De thermostaat werkt rijtuig per rijtuig. Ik zou dus zeggen: loop eens door de hele trein en zet je in het rijtuig met de beste temperatuur :wink:
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door Steve »

jan_olieslagers schreef: 07 aug 2024, 23:19 Blijkbaar wordt er met de M7 HEEL erg energiebewust omgegaan... en airco is nu eenmaal een energievreter. Zouden de M6 delen in de klappen?
Wat bedoel je daarmee, dat het warm zou zijn in de M7? Onder voorbehoud van een zeer recentelijke wijziging (want ik las ook iets over de Bmx'en die afgeknepen zouden worden?) heb ik daar nog niets van gemerkt, steeds goed werkende airco. Vooral in de Bmx trouwens zelfs té fris wat mij betreft, alsof de installatie gedimensioneerd was voor een volledig rijtuig terwijl het natuurlijk maar om een klein compartiment gaat.
Gebruikersavatar
trainfan03
Berichten: 424
Lid geworden op: 05 aug 2022, 22:55

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door trainfan03 »

Steve schreef: 08 aug 2024, 08:13 Onder voorbehoud van een zeer recentelijke wijziging (want ik las ook iets over de Bmx'en die afgeknepen zouden worden?) heb ik daar nog niets van gemerkt, steeds goed werkende airco.
Die wijziging aan de Bmx'en is er toch al zeker een jaartje als ik mij niet vergis ;)
Steve schreef: 08 aug 2024, 08:13 Vooral in de Bmx trouwens zelfs té fris wat mij betreft, alsof de installatie gedimensioneerd was voor een volledig rijtuig terwijl het natuurlijk maar om een klein compartiment gaat.
Dat heb ik ook al gemerkt, zou dat niet kunnen liggen aan het feit dat de technische installaties zich in de Bmx bevinden en die altijd sterk gekoeld moeten worden om oververhitting tegen te gaan? Dat ze diezelfde koeling dan gewoon voor de reizigerscompartimenten gebruiken in de Bmx?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2657
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: beoordeling reizigersmaterieel

Bericht door trainfreak »

Ik heb het in de M7 's morgens altijd veel te fris.
Om 7u 's ochtends hoeft de airco niet op standje koelkast te staan voor mij.
Plaats reactie