Treinmateriaal internationaal verkeer

jan_olieslagers
Berichten: 3965
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: Treinmateriaal internationaal verkeer

Bericht door jan_olieslagers »

Het gemelde artikel zegt wel iets over de Coradia-stellen:
les CFL mettent en service depuis le 29 septembre 2024 leur nouvelle flotte de trains Coradia
maar over recentere wijzigingen las ik niets, mogelijks overheengekeken...
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
joverwimp
Berichten: 568
Lid geworden op: 15 feb 2018, 10:24

Re: Treinmateriaal internationaal verkeer

Bericht door joverwimp »

Steven schreef: 11 feb 2025, 19:05 Ik zie een artikel over de Z2 van de CFL, een foute link gekopieerd?
zie ook: https://www.lesfrontaliers.lu/mobilite/ ... -leur-voie
Gebruikersavatar
Natje049
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 apr 2020, 17:53
Contacteer:

Re: Treinmateriaal internationaal verkeer

Bericht door Natje049 »

Harshan schreef: 18 jan 2025, 16:15 Beste spoorvrienden,

Tot slot, waarom rijdt het I11-stuurstandrijtuig in Frankrijk niet op eigen kracht, maar getrokken door de locomotief? En hoe komt dat de stam I11-rijtuigen in Frankrijk enkel gerangeerd wordt door de andere locomotief van de NMBS HLE 18 (Siemens) die in Parijs klaarstaat dan door een andere locomotief?
- De stuurstanden hebben geen KVB (Frans beveiligingsysteem) en gaan uitsluitend mee voor de PBM-plaatsen, PBM-toilet, dienstafdeling en pakwagen.
- De rangering in Frankrijk 's avonds met de OTC 56 gebeurt met de locomotief die 's morgens de OTC 63 zal rijden, zo is die locomotief ineens gekoppeld (daar zetten ze niet rond maar wisselen ze constant de reserve locomotieven om)
Mijn foto's zijn terug te vinden op Flickr. | Werkzaam bij de spoorwegen.
Afbeelding
Plaats reactie