Pagina 2 van 9

Geplaatst: 08 feb 2007, 09:21
door Shrek
bobby schreef: Steven, ik weet wel dat jij dit geen goed idee vindt, doch ziehier een mogelijke oplossing:
vervang het middenrijtuig door een M6 (en plaats een passende spoiler op het dak van de twee eind-rijtuigen).
waarom wil jij altijd al het materiaal vermassacreren? :mrgreen: :? :roll:
gewoon nieuwe dubbeldekkers is de beste oplossing :wink:

Geplaatst: 08 feb 2007, 10:19
door bobby
Shrek schreef:
bobby schreef: Steven, ik weet wel dat jij dit geen goed idee vindt, doch ziehier een mogelijke oplossing:
vervang het middenrijtuig door een M6 (en plaats een passende spoiler op het dak van de twee eind-rijtuigen).
waarom wil jij altijd al het materiaal vermassacreren? :mrgreen: :? :roll:
gewoon nieuwe dubbeldekkers is de beste oplossing :wink:
Over smaken en kleuren mag men van mening verschillen...

De dag dat NMBS dubbeldekrijtuigen koopt waarbij 1ste klasse even comfortabel en even toegankelijk is als 1ste klasse in I11/am96 kunnen dubbeldeks als alternatief gebruikt worden.
Huidige generatie M6 1ste klasse is inferieur tov AM96/I11

Geplaatst: 08 feb 2007, 11:32
door Duikbril AM86
De M6 en MW reeks 41 zijn het levende bewijs dat de NMBS nog weinig respect heeft voor reizigers 1ste klas.
De NMBS weet wel de prijs van 1ste klas en die ben ik bereid van te betalen maar dan moet daar wel een hoger comfort niveau tegen over staan.
Niemand betaalt graag lucht als je 1ste klasse rijdt, in de MW 41 zie ik geen verschil tussen 1ste klas en 2de klas. Behalve een kleurverschil in de zetelbekleding.
De M6 is nog zo iets enkel iets meer beenruimte en een leeslampje en andere zetelbekleding. Voor de rest niets, bovendien rijden der nu X aantal M6 rijtuigen rond met een gele band en het cijfer 2.
Nog meer verwarring en misbreuk uitlokken??? :?

Geplaatst: 08 feb 2007, 11:37
door Steven
duikbril
dat rijtuig waar jij het over hebt is enkel het multifunctioneel rijtuig dat zo is, daar was vroeger een kleinste stukje eerste klas rokers, samen met tweede klas rokers, das het enige deel (bovenaan) dat veranderd is van eerste naar tweede.

het verschil in de MW 41 zit hem in beenruimte, bekleding (andere stof en tekening)

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:17
door Duikbril AM86
Steven schreef:duikbril
dat rijtuig waar jij het over hebt is enkel het multifunctioneel rijtuig dat zo is, daar was vroeger een kleinste stukje eerste klas rokers, samen met tweede klas rokers, das het enige deel (bovenaan) dat veranderd is van eerste naar tweede.

het verschil in de MW 41 zit hem in beenruimte, bekleding (andere stof en tekening)
Neen, ik heb het over deze rijtuigen ..
Afbeelding Bron; website spoorvreter
http://spoorvreter.be/blog

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:20
door Steven
mmm zijn er dan rijtuigen 50/50 (boven eerste onderaan 2de)?? want die had ik zelf nog niet gezien hoor

Geplaatst: 08 feb 2007, 12:45
door Stijn D.C.
Tzijn precies aan die kabels te zien aan de M6 die dat in Trek en duw of in TS kunnen rijden... of is dat bij alle M6 zo al?

Geplaatst: 08 feb 2007, 13:01
door Steven
Stijn D.C. schreef:Tzijn precies aan die kabels te zien aan de M6 die dat in Trek en duw of in TS kunnen rijden... of is dat bij alle M6 zo al?
da zijn kabels die ze allemaal bezitten hoor, die voor TS te rijden hangen aan de deur :-)

Geplaatst: 08 feb 2007, 13:04
door Stijn D.C.
Ach ok, sorry :oops:

Geplaatst: 08 feb 2007, 13:16
door bobby
Duikbril AM86 schreef:De M6 en MW reeks 41 zijn het levende bewijs dat de NMBS nog weinig respect heeft voor reizigers 1ste klas.
De NMBS weet wel de prijs van 1ste klas en die ben ik bereid van te betalen maar dan moet daar wel een hoger comfort niveau tegen over staan.
Niemand betaalt graag lucht als je 1ste klasse rijdt, in de MW 41 zie ik geen verschil tussen 1ste klas en 2de klas. Behalve een kleurverschil in de zetelbekleding.
De M6 is nog zo iets enkel iets meer beenruimte en een leeslampje en andere zetelbekleding. Voor de rest niets, bovendien rijden der nu X aantal M6 rijtuigen rond met een gele band en het cijfer 2.
Nog meer verwarring en misbreuk uitlokken??? :?
Het gebrek aan respekt voor de 1ste klasse reiziger komt voort uit het feit dat een groot gedeelte van de reizigers in 1ste klasse niet zelf betaalt voor zijn vervoer (nmbs personeel, politici, ambtenaren,...).
maar als je je vervoersbewijs zelf betaalt, dan stel je inderdaad vast dat er weinig comfort geleverd wordt.
Een echt schandaal is bv 1ste klasse in M5, de beestenbakken bij uitstek. Dankzij de plastieken zijleuningen zijn de zitbanken in 2de klasse nog comfortaberen dan die in 1ste (bij bezetting groter dan 50%)

Geplaatst: 08 feb 2007, 20:55
door ronny
Steven schreef:mmm zijn er dan rijtuigen 50/50 (boven eerste onderaan 2de)?? want die had ik zelf nog niet gezien hoor
Dit zijn de nieuw afgeleverde M6 rijtuigen. Eerst worden de eerste klas rijtuigen opgeleverd, daarna pas de tweede klas. Om deze eerste klas rijtugen niet aan de kant te moeten laten staan tot ook de tweede klas rijtuigen worden geleverd, worden ze als versterking toegevoegd. :D

Geplaatst: 08 feb 2007, 21:41
door SteC
Ik heb hier een keer een grafiek gezien, en op zijn eentje heeft een MS96 (net) niet genoeg vermogen om 200 te halen. Uit die grafiek bleek ook dat een 4de rijtuig zonder extra vermogen niet haalbaar was.

@bobby: Je kunt een tussenbak van een stel niet zomaar even veranderen. Daaronder hangen vitale onderdelen die ook van dienst zijn voor de andere rijtuigen, of dacht je dat ze wat ze anders in een loc steken helemaal in die ene bogie krijgen?

Geplaatst: 09 feb 2007, 09:10
door Steven
dat laatste klopt stec, al is een break in belgie een uitzondering hierop aangezien het hier gaat om een los rijtuig na ruim 10 jaar toegevoegd aan bestaande tweeledige samenstelling, bij een ms 96 zou dit dus niet gaan aangezien idd alle onderdelen die normaal op een loc in de machine kamer zitten hier verdeeld zijn over de drie rijtuigen, bij alle stellen is het simpel, neem 1 rijtuig vooraan of achteraan weg en het zal ni meer zelfstandig kunnen rijden aangezien je dan minstens een controle kwijt bent (op het eind in de koppelaars zitten altijd controlecontacten), je de hoogspanning kwijt bent (plaats van stroomafnemer), de tractiegroep kwijt bent

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:58
door bobby
ronny schreef:
Steven schreef:mmm zijn er dan rijtuigen 50/50 (boven eerste onderaan 2de)?? want die had ik zelf nog niet gezien hoor
Dit zijn de nieuw afgeleverde M6 rijtuigen. Eerst worden de eerste klas rijtuigen opgeleverd, daarna pas de tweede klas. Om deze eerste klas rijtugen niet aan de kant te moeten laten staan tot ook de tweede klas rijtuigen worden geleverd, worden ze als versterking toegevoegd. :D
dit is pas echt schandalig: reizigers 2de klasse die in een modern rijtuig 1ste klasse vervoerd worden, terwijl op andere treinen reizigers met een vervoersbewijs 1ste klasse in een beestenbak dienen te zitten (M5)

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:00
door Steven
bobby dit is tijdelijk, leer lezen wat de mensen schrijven, uw zwartgalligheid over alles begint soms danig tegen te werken bij mensen