AM-96
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Als ge diene ing. nog eens ziet vraagt hem dan eens waarom hij zo een slechte verhouding 1ste klas / 2de klas heeft voorzien??
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
Maar ja ing. alles goed op papier tot als ze zelf in de praktijk komen dat is wat anders!!!!!!!! Alles goed uitleggen, op mij vorig werk wat dat ook zo dien ing. kunnen alles goed uitleggen tot ze het zelf moeten doen (ja, ik weet het der zijn uitzonderingen!
)
Maar ja, dat ik ook een stuk de fout van den NMBS zelf natuurlijk die slechte verhouding 1ste klas / 2de klas.
Als ze nu nog de Breaks moderniseren en de zetelopstelling 2+3 der uit wegdoen is het helemaal koekenbak tijdens de spits.
En dan stelt de NMBS plots vast, oei WE ZITTEN MET EEN CAMPACITEITSPROBLEEM?!!!!
Volgende stap 1 zetel per wagon of zie topic BEESTENWAGONS !
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
Maar ja ing. alles goed op papier tot als ze zelf in de praktijk komen dat is wat anders!!!!!!!! Alles goed uitleggen, op mij vorig werk wat dat ook zo dien ing. kunnen alles goed uitleggen tot ze het zelf moeten doen (ja, ik weet het der zijn uitzonderingen!

Maar ja, dat ik ook een stuk de fout van den NMBS zelf natuurlijk die slechte verhouding 1ste klas / 2de klas.
Als ze nu nog de Breaks moderniseren en de zetelopstelling 2+3 der uit wegdoen is het helemaal koekenbak tijdens de spits.
En dan stelt de NMBS plots vast, oei WE ZITTEN MET EEN CAMPACITEITSPROBLEEM?!!!!

Volgende stap 1 zetel per wagon of zie topic BEESTENWAGONS !

de am96 heeft inderdaad een Cx waarde van "een garage poort" (Cx=1), De invloed van de luchtweerstand wordt inderdaad groter (kwadratisch) met de stijging van de snelheid. Voor een enkelvoudig motorstel zou dit problemen kunnen geven, doch voor een trein met 4 motorstellen is de rolweerstand veel groter dan de luchtweerstand en zal het beschikbare motorvermogen wel voldoende zijnShrek schreef:met zon gestroomlijnde neus als de MS96 haalt dat niet veel uit denk ik...
het verschil tussen 160 km/h en 200 km/h kost zo gigantisch veel meer enrgie en de rijsduur verkort amper. Dan kunnen ze beter I10 uitrusten voor 200 km/h volgens mij
Minimaal te leveren kracht om snelheid constant te houden (op vlak traject):
F = rolweerstandscoef*massa*valversnelling + luchtdichth/2 * snelh² * oppervlakte * Cx
rolweerstandscoef =0,1 (metaal op metaal)
massa = 175 000 kg (x4)
valversnelling =9.81
luchtdichth =1.2
snelh (200km/u) = 55.55 m/s
oppervlakte =12 m²
Cx=1
F = rolweerstand + luchtweerstand = 686 000 N + 22 000 N
of de impakt van de luchtweerstand is 30x kleiner dan de impakt van de rolweerstand (4 stellen)
bij wind op kop (100 km/u; 300 km/u verschil) wordt dit
F= 686 000 + 46 000
of de impakt van de luchtweerstand is 15x kleiner dan de impakt van de rolweerstand (4 stellen)
voor een enkelvoudig motorstel is de luchtweerstand slechts 7.5x kleiner dan de rolweerstand resp 3.7x
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?p=18 ... ght=#18533Duikbril AM86 schreef:Als ge diene ing. nog eens ziet vraagt hem dan eens waarom hij zo een slechte verhouding 1ste klas / 2de klas heeft voorzien??
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
Maar ja ing. alles goed op papier tot als ze zelf in de praktijk komen dat is wat anders!!!!!!!! Alles goed uitleggen, op mij vorig werk wat dat ook zo dien ing. kunnen alles goed uitleggen tot ze het zelf moeten doen (ja, ik weet het der zijn uitzonderingen!)
Maar ja, dat ik ook een stuk de fout van den NMBS zelf natuurlijk die slechte verhouding 1ste klas / 2de klas.
Als ze nu nog de Breaks moderniseren en de zetelopstelling 2+3 der uit wegdoen is het helemaal koekenbak tijdens de spits.
En dan stelt de NMBS plots vast, oei WE ZITTEN MET EEN CAMPACITEITSPROBLEEM?!!!!
In u dromen zeker??Shrek schreef:ik denk dat het zelfs een beetje de bedoeling is dat er veel 1ste klasse is. Als je in eerste klasse altijd kan zitten en in 2de altijd moet rechtstaan ga je sneller een eersteklasticket kopen
Misbreuk van 1ste klas wordt der alleen door gestimuleerd zul je bedoelen!
Ja, ze al er toch een deel van u capaciteitsprobleem mee oplossen, zie maar op lijn 50 hoeveel reizigers staan daar niet recht als de IR Gent - Aalst - Luchthaven wordt gedaan met die ms 96.
Dan is het weer s.o.s. depannages lijn 89.
Uitzonderlijke stop in Schouppekerke, we kennen die verhalen al van buiten hoor!!
De IC E zit tijdens de spits toch wel goed vol!( zowel 1ste als 2de klas)Duikbril AM86 schreef:Als ge diene ing. nog eens ziet vraagt hem dan eens waarom hij zo een slechte verhouding 1ste klas / 2de klas heeft voorzien??
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
idd het is het geheel da tekort komt zowel onvoldoende eerste als tweede klasse en aangezien de max 4 stellen ms 96 is moest men wel dubbeldekkers gaan maken en gebruiken om tot een oplossing te komenBert schreef:De IC E zit tijdens de spits toch wel goed vol!( zowel 1ste als 2de klas)Duikbril AM86 schreef:Als ge diene ing. nog eens ziet vraagt hem dan eens waarom hij zo een slechte verhouding 1ste klas / 2de klas heeft voorzien??
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
Steven, ik weet wel dat jij dit geen goed idee vindt, doch ziehier een mogelijke oplossing:Steven schreef:idd het is het geheel da tekort komt zowel onvoldoende eerste als tweede klasse en aangezien de max 4 stellen ms 96 is moest men wel dubbeldekkers gaan maken en gebruiken om tot een oplossing te komenBert schreef:De IC E zit tijdens de spits toch wel goed vol!( zowel 1ste als 2de klas)Duikbril AM86 schreef:Als ge diene ing. nog eens ziet vraagt hem dan eens waarom hij zo een slechte verhouding 1ste klas / 2de klas heeft voorzien??
Ook ene vanuit de Frankrijstraat??
Volgens mij heeft hem nog niet veel den trein genomen tijden de spits,want anders had hem wel beter geweten!!
vervang het middenrijtuig door een M6 (en plaats een passende spoiler op het dak van de twee eind-rijtuigen).