Ja, ik dacht dat dat de trein was die ze hier bedoelden?bobby schreef:da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
Hasselt - Brussel.
er zijn er 's morgens 4 van Hasselt naar Brussel en 's avonds 4 van Brussel naar Hasselt .sweek schreef:Ja, ik dacht dat dat de trein was die ze hier bedoelden?bobby schreef:da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
drie van de vier hebben haltes in Aarschot & Diest, een stopt niet in A of D.
Het zijn die dat ook in A & D stoppen die vol zitten.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Even voor de duidelijkheid:
* Ik geloof nooit dat één van de P-treinen Brussel - Hasselt uit I11-rijtuigen bestond. Waarschijnlijk bedoelen jullie AM96-motorstellen. Deze rijden de treinen 7305 en 8308.
* Het is inderdaad voorzien dat de IC E vanaf december 2008 over de verbindingsbocht gaat, maar er komt veel (politieke) druk uit Limburg om dit al vanaf december 2007 te laten gebeuren, met eventueel ter compensatie voor de Leuvenaars een stop van de IC O.
Groeten,
* Ik geloof nooit dat één van de P-treinen Brussel - Hasselt uit I11-rijtuigen bestond. Waarschijnlijk bedoelen jullie AM96-motorstellen. Deze rijden de treinen 7305 en 8308.
* Het is inderdaad voorzien dat de IC E vanaf december 2008 over de verbindingsbocht gaat, maar er komt veel (politieke) druk uit Limburg om dit al vanaf december 2007 te laten gebeuren, met eventueel ter compensatie voor de Leuvenaars een stop van de IC O.
Groeten,
Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge?FLV-FGSP schreef:Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel

In het geval de IC E door de boog zou gaan is er maar 1 overstapvrije verbinding inderdaad. De NMBS kan dit nadeel op verschillende manieren verzachten:jumper schreef:Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge?FLV-FGSP schreef:Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel?
* IC-nul in Leuven laten stoppen en doortrekken naar Gent (probleem: te weinig 13-en, werken tussen Brussel en St-Katarina-Lombeek)
* De IC's tussen Leuven en Brussel beter spreiden, zodat er 1 voor de IC-E in Brussel toekomt
* IR Mechelen - Kortrijk als IR in Leuven laten beginnen. Dan is er meteen een overstapvrije verbinding tussen Leuven en Kortijk
Een heel andere oplossing voor Hasselt zou zijn om de IC uit Moeskroen in Hasselt te laten eindigen ipv in Schaarbeek. Dan moet de NMBS nog wel iets anders bedenken voor de P-treinen naar Haacht.
Zoals Cruyff al zei: ieder voordeel heb z'n nadeel...
Re: Hasselt - Brussel.
Ik doe dagelijks het traject Aarschot - Brussel. Ik had mij aanvankelijk voorgenomen om de rechtstreekse verbinding te nemen, maar door de overbezetting ben ik al snel teruggekeerd naar de IC Knokke/Blankenberge via Leuven. Die zit ook aardig vol, maar voorlopig is er nog geen tekort aan zitplaats. En ik ben niet de enige: in Leuven stapt er nauwelijks iemand af, het is duidelijk dat de overgrote meerderheid van de reizigers Brussel als eindbestemming heeft.Locomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
waarom zouden de studenten met 1 verplaatsing per week twee treinen per uur nodig hebben?jumper schreef:Dat wil zeggen dat die arme studenten (oa ik dus) in Leuven maar 1x per uur nog een trein hebben naar Brugge?FLV-FGSP schreef:Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel?
brussel leuven heeft meerdere IC treinen per uur naast knokke blankenberge/tongeren
oostende eupen
gent genk
luik quievrien
met de ir de panne landen kan je ook nog van een vrij snelle verbinding spreken (ook al stopt deze in de luchthaven)
ir nijvel leuven via luchthaven
2 stoptreinen per uur
dat maakt al 6 treinen per uur zonder die ic welke verbinding kan er naast brussel antwerpen en brussel leuven dergelijk frequentie geven? wa moeten mensen die op andere lijnen wonen dan klagen?
oostende eupen
gent genk
luik quievrien
met de ir de panne landen kan je ook nog van een vrij snelle verbinding spreken (ook al stopt deze in de luchthaven)
ir nijvel leuven via luchthaven
2 stoptreinen per uur
dat maakt al 6 treinen per uur zonder die ic welke verbinding kan er naast brussel antwerpen en brussel leuven dergelijk frequentie geven? wa moeten mensen die op andere lijnen wonen dan klagen?
Maar er blijft nog veel meer volk zitten dat in Leuven niks te zoeken heeft.J_Vandereycken schreef:Ik pendelde elke dag naar Leuven, en ik kan je verzekeren dat er zeer veel volk te Leuven uitstapte. Met de ingebruikname van de bocht dient men alleszins een vervanging tot Leuven te voorzien. Met een trein per uur zal men er niet komen.
Het zgn. succes van de rechtstreekse lijn vanuit Limburg en Hageland naar Brussel wordt dan ook zwaar onderschat. Er zou een pak meer kandidaat reizigers voor dit traject kunnen zijn, maar de capaciteit is nu al opgebruikt.
Laatst gewijzigd door Kalimero op 08 mar 2007, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Woensdag 2 mei;
p trein 7307 wordt blijkbaar vanaf nu met rijtuigen I10 uitgevoerd (ipv bordeaux kleurige rijtuigen M4).
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.
blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen
Blijkbaar is ook het extra rijtuig eerste klasse verdwenen.
p trein 7307 wordt blijkbaar vanaf nu met rijtuigen I10 uitgevoerd (ipv bordeaux kleurige rijtuigen M4).
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.
blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen
Blijkbaar is ook het extra rijtuig eerste klasse verdwenen.
Hebben die ook al problemen met de deuren?carlos schreef:
de gekende problemen met de deuren die slecht sluiten worden er gratis en voor niets bijgeleverd, zodat de trein met zo'n 12 minuten vertraging in Brussel Noord is aangekomen.
blijkbaar slagen de walen uit salazinnes er niet in dit probleem op te lossen
Hetzelfde probleem dus als de varkensneuzen, er gaat bijna geen dag voorbij of er is een probleem met die ellendige deuren.
Als je die tuut-tuut-tuut hoort dan is het zover en mag de treinbegeleider heel de lengte van de trein gaan aflopen.
Volgens wat mij is meegedeeld door de technische dienst van de NMBS kan men dit probleem niet oplossen omdat die deuren te zwak zijn gebouwd.