Hasselt - Brussel.
-
Hasselt - Brussel.
Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?

Re: Hasselt - Brussel.
op termijn komen er zeker meerLocomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?

er moeten er wel meer zijn he, op dit moment is de max in gebruik in de spits voor meer is het dus afwachten tot de volgende reeksen M6 vlotter binnenkomen en er dus meer mogelijkheden en capaciteit komtFLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
Hallo,Duikbril AM86 schreef:Dat is goed voor de Limburg,he.
Zou den Tuybens-express (p-trein 7906 & 8905) veel succes hebben?
Heeft er daar al iemand nieuws over?
En de Semie-Tuybens-express (p-trein 7909)?
Gisteravond nam ik de P8905 Brussel-Noord naar Zottegem en er stapt in Zottegem toch een massa volk van die trein. Wat mij betreft is dat zelfs de snelste verbinding naar Geraardsbergen (tijdvak 16.51 - 17.14 uur te Brussel-Noord), aangezien de trein in Zottegem aansluit op de L-trein (van 17.47 uur...) naar Geraardsbergen. Ik kies voor de term Egmont-Express omdat ik veronderstel dat de meeste mensen ook in Zottegem de trein verlaten

Re: Hasselt - Brussel.
alleen jammer dat men zo'n oude en smerige bakken gebruikt om de mensen te vervoeren. (M5, niet gerenoveerde afgeleefde M4, afgeleefde, vuile en te korte AM80)Locomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar BrusselFLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
allez voor carlos is er totaal niets goed aan de verbinding, denk je nu echt dat ze overal ms96 of i11 gaan gebruiken? het zijn P treinen dat is altijd al materieel geweest dat ze in de loop van de dag ergens aan de kant houden, als het van u afhangt zou je alles wegdoen en compleet nieuw kopen, weet ik dus ook al, maar wie gaat dat betalen? en te klein? al is gedacht aan perronlengte, een trein heeft beperkingen in functie van die lengte
Hopelijk komt er dan wel een alternatief voor reizigers uit Leuven naar Gent/Brugge/kust en omgekeerd.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar BrusselFLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
als carlos vroeg zou opstaan zou ie de eerste directe trein kunnen nemen (aankomst in Brussel-Noord 7u12) dat is een trein 4x AM96. Zit wel redelijk vol. wel jammer dat er 's avonds (rond 16u) niet echt een passende terugrit is vanuit Br Nrd.Steven schreef:allez voor carlos is er totaal niets goed aan de verbinding, denk je nu echt dat ze overal ms96 of i11 gaan gebruiken? het zijn P treinen dat is altijd al materieel geweest dat ze in de loop van de dag ergens aan de kant houden, als het van u afhangt zou je alles wegdoen en compleet nieuw kopen, weet ik dus ook al, maar wie gaat dat betalen? en te klein? al is gedacht aan perronlengte, een trein heeft beperkingen in functie van die lengte
Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel