Hasselt - Brussel.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Locomotief 5175
Berichten: 341
Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
Locatie: LK.

Hasselt - Brussel.

Bericht door Locomotief 5175 »

Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pietje

Bericht door pietje »

Zouden ze het toch begrijpen waarom de E314 al vanaf Aarschot elke dag vaststaat?
Er zijn jarenlang veel te weinig snelle treinen geweest naar Brussel, hopelijk gaan ze de spoorboog in Leuven ook voor de gewone IC treinen gebruiken, dan zal er nog meer volk de overstap maken.
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Dat is goed voor de Limburg,he. :D


Zou den Tuybens-express (p-trein 7906 & 8905) veel succes hebben?
Heeft er daar al iemand nieuws over?
En de Semie-Tuybens-express (p-trein 7909)?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hasselt - Brussel.

Bericht door Shrek »

Locomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
op termijn komen er zeker meer :wink: maar zo direct zie ik dat niet gebeuren :roll:
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2073
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23036
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

FLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
er moeten er wel meer zijn he, op dit moment is de max in gebruik in de spits voor meer is het dus afwachten tot de volgende reeksen M6 vlotter binnenkomen en er dus meer mogelijkheden en capaciteit komt
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Duikbril AM86 schreef:Dat is goed voor de Limburg,he. :D


Zou den Tuybens-express (p-trein 7906 & 8905) veel succes hebben?
Heeft er daar al iemand nieuws over?
En de Semie-Tuybens-express (p-trein 7909)?
Hallo,

Gisteravond nam ik de P8905 Brussel-Noord naar Zottegem en er stapt in Zottegem toch een massa volk van die trein. Wat mij betreft is dat zelfs de snelste verbinding naar Geraardsbergen (tijdvak 16.51 - 17.14 uur te Brussel-Noord), aangezien de trein in Zottegem aansluit op de L-trein (van 17.47 uur...) naar Geraardsbergen. Ik kies voor de term Egmont-Express omdat ik veronderstel dat de meeste mensen ook in Zottegem de trein verlaten :lol: Al staat Express wel synoniem voor een slakkengang vanaf Herzele...
carlos

Re: Hasselt - Brussel.

Bericht door carlos »

Locomotief 5175 schreef:Ik zag juist op de VRT-nieuws dat de snelle verbinding Hasselt - Brussel groot succes is, er zitten op 4 verbinding altijd 120 % volzit. Gaat de NMBS meer treinen inleggen ?
alleen jammer dat men zo'n oude en smerige bakken gebruikt om de mensen te vervoeren. (M5, niet gerenoveerde afgeleefde M4, afgeleefde, vuile en te korte AM80)
bobby

Bericht door bobby »

FLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23036
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

allez voor carlos is er totaal niets goed aan de verbinding, denk je nu echt dat ze overal ms96 of i11 gaan gebruiken? het zijn P treinen dat is altijd al materieel geweest dat ze in de loop van de dag ergens aan de kant houden, als het van u afhangt zou je alles wegdoen en compleet nieuw kopen, weet ik dus ook al, maar wie gaat dat betalen? en te klein? al is gedacht aan perronlengte, een trein heeft beperkingen in functie van die lengte
sweek

Bericht door sweek »

Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
Ruben
Berichten: 358
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Bericht door Ruben »

bobby schreef:
FLV-FGSP schreef:Nieuwsfragment hier
Als de Limburgers en de Hagelanders samen in Brussel op tafel kloppen, zal de NMBS wel meer treinen inleggen.
volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Hopelijk komt er dan wel een alternatief voor reizigers uit Leuven naar Gent/Brugge/kust en omgekeerd.
bobby

Bericht door bobby »

sweek schreef:Ik had gisteren nochtans de P trein van 18.05 in Brussel Zuid naar Hasselt, en hij zat tussen Brussel en Hasselt misschien 10% vol. Heerlijk voor mij als reiziger - het was ook nog eens een I11 - maar voor de NMBS kan dat niet goed zijn.
da's wel die trein die niet in aarschot of diest stopt...
bobby

Bericht door bobby »

Steven schreef:allez voor carlos is er totaal niets goed aan de verbinding, denk je nu echt dat ze overal ms96 of i11 gaan gebruiken? het zijn P treinen dat is altijd al materieel geweest dat ze in de loop van de dag ergens aan de kant houden, als het van u afhangt zou je alles wegdoen en compleet nieuw kopen, weet ik dus ook al, maar wie gaat dat betalen? en te klein? al is gedacht aan perronlengte, een trein heeft beperkingen in functie van die lengte
als carlos vroeg zou opstaan zou ie de eerste directe trein kunnen nemen (aankomst in Brussel-Noord 7u12) dat is een trein 4x AM96. Zit wel redelijk vol. wel jammer dat er 's avonds (rond 16u) niet echt een passende terugrit is vanuit Br Nrd.
Gebruikersavatar
FLV-FGSP
Berichten: 2073
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

bobby schreef:volgens de mensen van de BTTG zou de IC E( Hasselt/Tongeren - Knokke/Blankenberge ) vanaf de nieuwe dienstregeling van DECEMBER 2007 niet meer via Leuven station gaan, maar rechtstreeks van Aarschot naar Brussel
Je bedoelt: volgens de mensen van de BTTB zou de IC E vanaf de nieuwe dienstregeling via de boog moeten gaan. Ik ben hier helemaal voor, maar ik vrees dat het nog tot december 2008 gaat duren.
Plaats reactie