Pagina 2 van 4
					
				
				Geplaatst: 06 mar 2007, 14:07
				door Stijn D.C.
				Ook juist, maar krijg je dan geen DUR...?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 mar 2007, 14:21
				door Steven
				op ne 13 noemen we da ne DJ
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 mar 2007, 14:22
				door Stijn D.C.
				azo, maar is dus hetzelfde als DUR? 
of is het bij een AM DUR en bij een HLE DJ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 mar 2007, 14:53
				door Steven
				dat heeft niets te maken met waar je op zit van materieel dan wel eerder met de leeftijd van de techniek, vroeger gebruikte men 
DUR = disjoncteur ultra rapide = ultra snelle uitschakelaar
bij de ms 96 is ne DHR = Disjoncteur Hyper rapide = nog wat snelle als die vorige
en bij de de 13-en spreken we van de DJ waarbij ik vergeten ben waarvoor de J staat 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 06 mar 2007, 16:16
				door paljas
				Steven schreef:
bij de ms 96 is ne DHR = Disjoncteur Hyper rapide = nog wat snelle als die vorige
Net als de disjoncteurs die ze sinds een 8-tal jaren gebruiken in de onderstations. Ipv een ferme vuurwerkknal is het nu nog slechts een doffe knal (kwestie van die mannekes aldaar hun middagdut niet te verstoren!)
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 10:33
				door Mechanik
				Paljas ? wat doe jij bij de NMBS als ik vragen mag?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 10:38
				door paljas
				Hoofdtechnicus Elm Onderstations & Bovenleidingen
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 11:20
				door Mechanik
				ahha, kunde gij ons dan vertellen wat er juist gebeurd is op de 124 ?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 13:16
				door paljas
				Niet echt, want dit is buiten ons district gebeurd... (gelukkiglijk!)
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 20:22
				door pietje
				merk ik daar enig leedvermaak  
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 21:34
				door groentje
				Ik zou niet weten waarom. Dat tikt normaal toch stevig aan in oproepingspremies?
			 
			
					
				
				Geplaatst: 08 mar 2007, 22:17
				door Joris
				Hallo,
Ik heb eens gelezne dat als de bovenleiding afknackt dat je dan niet onmiddelijk een noodstop mag maken, maar dat je even moet wachten, (en dat was iets met 20 dacht ik).
Klopt dat?
Groeten,
Joris De Mol
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 mar 2007, 01:00
				door paljas
				pietje schreef:merk ik daar enig leedvermaak  
  
 
Das in feite een mes dat aan 2 kanten snijdt...
Veel werk, maar goede beloning!!! Zeker gen leedvermaak want ik be deze week in "rust" 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 09 mar 2007, 17:40
				door Dietrich
				Op zoo-logique staan een groot aantal foto's, van de leiding, portieken en loc zelf. Zie 
images.chemin-de-fer.belges ("Caténaire FXB" en "Bris de caténaire - L.124 - 03.03. 2007").
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 10 mar 2007, 00:24
				door Shrek
				wow nen bovenleidingspaal verdraaid  

 zou da door de kracht van den trein zijn of door de (mechanische) spanning op de bovenleiding?