Zegt de online-gazet.
Lok rukt aan wasdraad
Lok rukt aan wasdraad
Op de lijn Charleroi-Brussel (tussen Luttre en Nijvel) heeft zaterdag een lok over verscheidene kilometers
de bovenleiding meegenomen. Daardoor zijn er vertragingen en 11 P-treinen zijn afgeschaft.
Zegt de online-gazet.
Zegt de online-gazet.
-
't Seinerke
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
't Seinerke
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
-
paljas
Is er geen drukmeter voorzien voor de panto? Het kan in sommige gevallen gebeuren dat de panto overgeplooid is maar toch nog contact maakt met een gebroken bovenleiding die nog onder spanning staat.Steven schreef:een meterke zegt enkel dat er spanning is of niet, als ze ineens uitschakelt hebben wij welbepaalde regels te volgen
Want soms soms is 1 panto verdwenen terwijl de andere nog in orde is maar dan wel ondertussen van den draad een bolleke breiwol aan het maken is.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
eeen drukmeterke van de panto hebben wij dus totaal niet.
de reeks 13 echter heeft wel iets fijn ingebouwd in de stroomafnemer
in het sleepstuk zit een buisje met gaatjes
als dat sleepstuk door zijn normaal gebruik dus begint te slijten zal na x tijd de sleet zo groot zijn dat een gaatje kan blootkomen te liggen, op dat moment ontsnapt de lucht en zal de stroomafnemer automatisch terug dalen naar zijn rustpositie
de reeks 13 echter heeft wel iets fijn ingebouwd in de stroomafnemer
in het sleepstuk zit een buisje met gaatjes
als dat sleepstuk door zijn normaal gebruik dus begint te slijten zal na x tijd de sleet zo groot zijn dat een gaatje kan blootkomen te liggen, op dat moment ontsnapt de lucht en zal de stroomafnemer automatisch terug dalen naar zijn rustpositie
-
't Seinerke
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
We hebben eens hetvolgende meegemaakt;Steven schreef: de reeks 13 echter heeft wel iets fijn ingebouwd in de stroomafnemer
in het sleepstuk zit een buisje met gaatjes
als dat sleepstuk door zijn normaal gebruik dus begint te slijten zal na x tijd de sleet zo groot zijn dat een gaatje kan blootkomen te liggen, op dat moment ontsnapt de lucht en zal de stroomafnemer automatisch terug dalen naar zijn rustpositie
binnenkomende melding van beschadigde bovenleiding,
bevel tot schouwen stroomafnemers van alle treinen uit die richting.
Verschillende "slachtoffers" waaronder een type 13,
stukken weggebrand uit de koolstofslepers (juust?).
De TB krijgt dus geen aanwijzigingen vanuit z'n stuurpost van dit defect?
-
Stijn D.C.
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Ge kunt dat toch ook zien aan uwe voltmeter, als ge geen hoogspanning meer hebt wete toch dat er iets mis is?
Volgens een TB in mijn vriendenkring moet ge dan direct uw panto's omlaag halen en noodremming doen en gaan kijken wat er mis is...
het defect zelf kun je dus niet zien als je de draad meegerukt hebt en als de wasdraad nog in orde is, als ge gaat kijken ligt het aan het machien zelf en volgt de depannage... (heeft men gezegt tegen mij )
Volgens een TB in mijn vriendenkring moet ge dan direct uw panto's omlaag halen en noodremming doen en gaan kijken wat er mis is...
het defect zelf kun je dus niet zien als je de draad meegerukt hebt en als de wasdraad nog in orde is, als ge gaat kijken ligt het aan het machien zelf en volgt de depannage... (heeft men gezegt tegen mij )
-
Stijn D.C.
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
het is te zien hoe de draad breekt, als deze gewoon doorbreekt zonder meer schakelt het onderstation heel effe uit en heb je kort nadien terug hoogspanning, de manier waarop en de oorzaak van de breuk speelt al ne rol (vrachtwagen op overweg die draad meepakt?), en als je op een stuurrijtuig zit heb je een uitschakeling, maar het wegvallen van de ventilatie zal je niet horen aangezien de lok iets te ver weg is van uw stuurpost 