Pagina 2 van 7

Geplaatst: 21 mar 2007, 13:38
door yannickvw
K'had iets gelezen dat sommige treinsamenstellingen niet boven geraken?

Geplaatst: 23 mar 2007, 21:24
door Gregske
Pieter schreef:Ik heb al een vermoeden dat ik nu nooit meer mijn aansluiting kan halen tussen de stoptrein uit brussel en de stoptrein naar roosendaal (nu 4 min van spoor 1B naar spoor 6B, wat 1/10 lukt als ge goe doorsprint en er geen seconde vertraging is...)
Dat wordt nog slechter idd want de overstap wordt 3 minuten. Al kun je nu wel makkelijker overstappen van IC B (Brussel-Amsterdam) op de L Antwerpen-Roosendaal aangezien de IC B voortaan ook in Centraal halte houdt. 8)

Geplaatst: 24 mar 2007, 21:39
door Peche
Ik ben er vandaag door gereden, tis echt spectaculeir (ofzoiets geschrevn). Een klein lichtspectacel in het begin van de tunnel.

Ik kon mee met AM96 door de tunnel via een wedstrijd van infrabel :D
We konnen meer door de tunnel en gratis eten. Ook konden we naar de zoo of aquatopia.

Geplaatst: 24 mar 2007, 21:48
door Ruben
Ik ben er vandaag ook doorgereden. Ik had trouwens de indruk dat die blauwe lichten in het station en in het begin van de tunnel definitief waren. De flitsende lichten zullen jammer genoeg wel tijdelijk zijn, vrees ik. :)
Toen we aan de kant Luchtbal boven kwamen, voelde ik wel een paar keer een schok die mij onbekend voorkwam, het gaf mij de indruk dat de trein moeite had om op te trekken...

En "spectaculair" schrijf je met "ai". :wink:

Geplaatst: 24 mar 2007, 22:31
door Peche
Ja dat denk ik owk dat die tijdelijk zijn, en die groen rood boven de infrabel vlag ook wel :P.

De trein reed traag int begin en daarom had hij moeite omhoog te gaan. In het begin van de tunnel kwam ik beetje slecht omdat hij traag rijd :P.

Geplaatst: 25 mar 2007, 03:13
door Shrek
ik denk da ik maandag toch is langs daar naart school ga ipv langs mechelen :P

Geplaatst: 25 mar 2007, 13:51
door Wover
Ik vroeg mij eigenlijk nog iets af: Ik neem aan dat voor of na luchtbal de wissels liggen om terug naar de klassieke lijn te gaan, dus kan het dan niet zijn dat de seinen al dubbel geel geven als je uit de tunnel komt en dat je dan nog maar 40 of 60 mag? Zou dat dan ook geen problemen kunnen geven?

Geplaatst: 25 mar 2007, 20:51
door dentheo
Wover schreef:Ik vroeg mij eigenlijk nog iets af: Ik neem aan dat voor of na luchtbal de wissels liggen om terug naar de klassieke lijn te gaan, dus kan het dan niet zijn dat de seinen al dubbel geel geven als je uit de tunnel komt en dat je dan nog maar 40 of 60 mag? Zou dat dan ook geen problemen kunnen geven?
Die seinen liggen NA Luchtbal vanuit Antwerpen.
Daar duikt het linker spoor van lijn 12 onder lijn 25 de HSL4. Dan lopen beide richtingen parallel en daar liggen er twee sets overloopwissels. Lijn 12 en lijn 25 kunnen zo zonder kruisingen treinen uitwisselen in beide richtingen.

Geplaatst: 25 mar 2007, 22:55
door Shrek
op foto's leken mij dat toch vrij lange (en dus snelle) wisseles te zijn, dus het vertragen zal nog wel meevallen :P

Geplaatst: 25 mar 2007, 23:46
door Steven
bij normale verandering van spoor zouden er wissels van 90 moeten gebruikt worden om van L12 naar L25 te gaan en omgekeerd

Geplaatst: 26 mar 2007, 08:05
door Adler
Vanmorgen voor de eerste keer door de NZ Antwerpen gereden met de IR-n.
Eerst wel 5 minuten moeten wachten in Luchtbal voor we erin mochten.
De tunnel en het niveau -2 zijn fantastisch.
Allemaal lachende gezichten in Centraal wat niet normaal is voor een maandagmorgen.
Wel nog 10 minuten moeten wachten in Centraal omdat er nog een klassiekse moest aangekoppeld worden dat er normaal al aanhangt van in Essen.

Geplaatst: 26 mar 2007, 13:02
door Steven
voorlopig gaan er nog loodsen mee (mensen die de nzv al kennen, vermoedelijk bestuurders van tuc rail) tot alle bestuurders de nzv kennen, deze zouden ook een gsm-r bijhebben die naar schijnt nodig is voor in de nzv te rijden (zover ik uitleg van antwerpse collega begrepen heb)

Geplaatst: 26 mar 2007, 13:17
door Bart
Steven schreef:voorlopig gaan er nog loodsen mee (mensen die de nzv al kennen, vermoedelijk bestuurders van tuc rail)
Het zijn geen mensen van tuc rail.
Het zijn bestuurders van de depot's Antwerpen Centraal, Aarschot & Sint-Niklaas die instaan voor de loodsing.
Alle IR treinen Essen-Jambes en den benelux hebben nu een verplichte dienststilstand te Antwerpen Noorderdokken, om de loods te laten in of uitstappen.

Geplaatst: 26 mar 2007, 13:29
door Wover
Steven schreef:voorlopig gaan er nog loodsen mee (mensen die de nzv al kennen, vermoedelijk bestuurders van tuc rail) tot alle bestuurders de nzv kennen, deze zouden ook een gsm-r bijhebben die naar schijnt nodig is voor in de nzv te rijden (zover ik uitleg van antwerpse collega begrepen heb)
Ja, er stond een hokje op -2 voor de GSM-R's af te halen, waarschijnlijk daarvoor :)

Ik ben daarstraks ook eens een kijkje gaan nemen en de break richting Mechelen/Leuven genomen op -2, en die had absoluut geen moeilijkheden met de helling, vanaf dat je terug boven komt, maar nog wel op de helling dus, is er wel even een snelheidsbeperking van 40kph, maar de break kon zelfs aan 40kph gewoon uitbollen, moest geen tractie meer geven voor in Berchem te geraken.

Ik vind het trouwens heel erg de moeite. -2 ziet er echt heel mooi uit, en de nieuwe displays (3 lijnen voor vertrekuur en bestemming + dan nog 2 lijnen voor haltes) zijn een goede verbetering. Ook hangt het natuurlijk vol met grote 30 inch LCD's, kwestie van de Antwerpenaren hun chauvinisme wat aan te dikken zeker.

Er stond wel heel veel personeel op de perrons, en VTM was bezig met de woordvoerder van Infrabel te interviewen (denk ik).

Als ik binnekort wat meer tijd heb zal ik de tunnel zelf ook eens proberen te doen, maar kmoest helaas naar school (ik heb er al een uurtje voor geskipt)

Geplaatst: 26 mar 2007, 13:49
door SteC
Ik ben er deze morgen door geweest met ICB 609. Ze zaten toen met een man of 5 in de cockpit, het was er dus lekker gezellig ;)
Wat mij opviel is dat het niveau -2 een heel spatieuze indruk geeft. Op de kou na heb je niet het gevoel dat je vele meters onder de grond zit. De architectuur lijkt me in elk geval geslaagd. Een minpuntje is echter wel dat ik 4 verschillende roltrappen moest nemen om er te geraken (Ik kwam van de ICG), maar ik vermoed dat dat wel zal verbeteren als een keer de andere toegangen in dienst gaan.