zo ik ben gelukkig nog op mijn werk geraakt (moet werken 12-19u). De treinuitval in Gent-St-P en Mechelen was nog "redelijk", de rest reed met vertragingen
Enkele bemerkingen :
1/ Enerzijds heb ik wel begrip voor de treinbegeleiders. Ik werk ook in een "publieke" sector waarbij ik ook in rechtstreeks contact kom met klanten. Soms valt er wel eens een woord maar gelukkig is het nog niet tot echte agressie gekomen.
2/ Nu anderszijds heb ik geen begrip voor de vakbondslui die het "gijzelen" van reizigers als een akkefietje afdoen en dan "maar" gaan staken (leuk weertje voor een bbq trouwens).
3/ Maar het is inderdaad tijd dat de Frankrijkstraat wakker wordt. Het is vooral uit financieel oogpunt onmogelijk om met elke tbg een agent of een 2de begeleider mee te sturen. En zelfs dan nog is agressie nooit te vermijden.
Dusja heren bobo's in de Frankrijkstraat : zeg het es duidelijk aan jullie vriendjes in de politiek dat er actie moet komen (of durven ze niet, bang voor hun benoeming).
Pas desnoods het snelrecht toe op dergelijke agressors (het kan wel voor voetbalhooligans tijdens het EK/WK) en laat de heren/dames agressors effectieve taakstraffen uitvoeren (ik denk aan het schoonmaken van graffiti op treinstellen)
maarja, 't is België he
gr, Steve