agressie
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
agressie
15/04/07 's middags al minstens 3 gevallen van geweld tegenover treinbegeleiders, mogelijk komt er een staking maandagmorgen .....
Laatst gewijzigd door e49memling op 15 apr 2007, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
volgens deze url zou deze er dus effectief komen
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... king_trein
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws. ... king_trein
en het strafste van al op de website http://www.nmbs.be vind je weer niks 0,0 informatie over de staking.
de site is een bron van informatie en veel (de meeste) mensen gebreuken die ook het is maar een kleine moeite om iets op te zetten + messchien ook erbij zetten welke treinen er het meest last van gaan hebben.
de site is een bron van informatie en veel (de meeste) mensen gebreuken die ook het is maar een kleine moeite om iets op te zetten + messchien ook erbij zetten welke treinen er het meest last van gaan hebben.
Verlof genomen
Dankzij de spoorwegen heb ik nu een mooi excuus om een dag langer van de vroege zomer te kunnen genieten.
Ik heb moeite gedaan: ben naar het station gefietst, heb vastgesteld dat 2 van de 3 mogelijke treinen niet reden, de enige overblijvende (met vertraging) heb ik laten passeren wegens teveel risico op ademnood.
Toegegeven, ik ben niet tot het uiterste gegaan. Had ik lang genoeg gewacht, dan was ik misschien nog wel op een trein geraakt, met alle gevolgen vandien. Veel te laat en overgestresseerd toekomen op het werk, in elk geval geen al te beste start om nog iets zinnigs uit te richten. En dus ben ik maar terug huiswaarts gekeerd.
Ik had nog kunnen meerijden met mijn partner, maar gezien mijn aversie jegens het autoverkeer zag ik dat al helemaal niet zitten.
Benieuwd of mijn werkgever de staking zal aanvaarden als geldige reden voor een snipperdag. Het zal wel moeten, het is mijn fout niet dat het treinverkeer overhoop ligt.
Ik heb moeite gedaan: ben naar het station gefietst, heb vastgesteld dat 2 van de 3 mogelijke treinen niet reden, de enige overblijvende (met vertraging) heb ik laten passeren wegens teveel risico op ademnood.
Toegegeven, ik ben niet tot het uiterste gegaan. Had ik lang genoeg gewacht, dan was ik misschien nog wel op een trein geraakt, met alle gevolgen vandien. Veel te laat en overgestresseerd toekomen op het werk, in elk geval geen al te beste start om nog iets zinnigs uit te richten. En dus ben ik maar terug huiswaarts gekeerd.
Ik had nog kunnen meerijden met mijn partner, maar gezien mijn aversie jegens het autoverkeer zag ik dat al helemaal niet zitten.
Benieuwd of mijn werkgever de staking zal aanvaarden als geldige reden voor een snipperdag. Het zal wel moeten, het is mijn fout niet dat het treinverkeer overhoop ligt.
Re: Verlof genomen
Ik kan mij niet die luxe veroorloven. Een van de weinig overgebleven treinen van Antwerpen naar Brussel was denk ik 200% volzet.Kalimero schreef:Dankzij de spoorwegen heb ik nu een mooi excuus om een dag langer van de vroege zomer te kunnen genieten.
Hoe ik vanavond ga thuisgeraken weet ik nog niet.
Ik zal verder geen commentaar geven.
Laatst gewijzigd door Adler op 16 apr 2007, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
de staking is iets van vakbonden en niet van de spoorwegen, dus het zijn de vakbonden die er dan moeten voor zorgen dat de juiste informatie doorgeraakt vind ik. trouwens aan gedacht dat de website niet in orde geraakt omdat de betrokken bediende niet op zijn werk geraakt door staking van de treinen?
Website
Kom mij niet vertellen dat iets zoals een website aanpassen alleen maar kan gebeuren vanuit dat ene bureautje in dat ene kantoor. Dit is de 21 ste eeuw. Of toch niet voor de NMBS ?Steven schreef:trouwens aan gedacht dat de website niet in orde geraakt omdat de betrokken bediende niet op zijn werk geraakt door staking van de treinen?
Dit doet mij denken aan een vorige staking in 2005. Die was algemeen en ruim vooraf aangekondigd. En ik herinner mij hoe de Vlaamse minister-president niet zonder trots als oplossing aangaf dat de ambtenaren een dagje extra mochten telewerken. Gek toch, werkgevers die anders erg argwanend staan tegenover telewerk, worden plots heel soepel.
Laatst gewijzigd door Kalimero op 16 apr 2007, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang de NMBS of Infrabel niet de actuele tijden van alle treinen op de site zet is het toch onbegonnen werk om in geval van stakingen of andere onvoorziene omstandigheden actuele informatie op de website te zetten. Zo een toepassing moet volledig automatisch verlopen zoals bv. op de site van de Duitse Spoorwegen.260689 schreef:en het strafste van al op de website http://www.nmbs.be vind je weer niks 0,0 informatie over de staking.
de site is een bron van informatie en veel (de meeste) mensen gebreuken die ook het is maar een kleine moeite om iets op te zetten + messchien ook erbij zetten welke treinen er het meest last van gaan hebben.
Technisch kan dit en alle gegevens zijn beschikbaar in het Traffic Control Centre, maar blijkbaar wil men dit niet doen omwille van andere redenen.
Weinig treinen
Ik heb mij intussen buiten op mijn terras genesteld. Ik woon niet zover van de spoorweg en hoor normaal gezien geregeld treinen passeren, maar vandaag is het opvallend kalm.
De wet zegt dat de werknemer bij staking "alles moet doen wat in zijn mogelijkheden ligt om de dienst te vervoegen". Dit is natuurlijk voor interpretatie vatbaar. Sommigen gaan zover dat ze hun eigen gezondheid in gevaar brengen, maar dat heb ik er niet voor over. Ik heb snel last van ademhalingsproblemen, op een overvolle trein kruipen zou nefaste gevolgen kunnen hebben. Er zijn grenzen.Adler schreef:Ik kan mij niet die luxe veroorloven. Een van de weinig overgebleven treinen van Antwerpen naar Brussel was denk ik 200% volzet.