Pagina 2 van 11

Geplaatst: 04 mei 2007, 15:39
door am62
Wover schreef:Ah, dat wist ik niet :).
Zie ook http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280

Geplaatst: 06 mei 2007, 18:58
door hein
gisteren reed er een rode M4 stel op de ic oostende kortrijk

Geplaatst: 06 mei 2007, 18:59
door hein
hier volgt een foto de foto werd gisteren avond genomen rond 21u

Geplaatst: 08 mei 2007, 13:15
door pietmol
is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?

Geplaatst: 21 mei 2007, 20:16
door Bert
In West-Vlaanderen zijn het hoofdzakelijk rode tweetjes. Vooral de AM62-65. Ook niet moeilijk als een groot deel van deze stellen in Oostende onderhouden worden.

Geplaatst: 21 mei 2007, 22:30
door Jonathan
Bert schreef:In West-Vlaanderen zijn het hoofdzakelijk rode tweetjes. Vooral de AM62-65. Ook niet moeilijk als een groot deel van deze stellen in Oostende onderhouden worden.
Vooral AM 62 en AM 63. Je gaat (jammer genoeg) erg lang moeten zoeken achter horizontale koplampen in Brugge. Ook de 261 zul je niet rap terugvinden.

Geplaatst: 23 mei 2007, 13:17
door super1500
pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
'k zou het nie weten...
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.


heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?

Geplaatst: 23 mei 2007, 21:23
door i11
super1500 schreef:
pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
'k zou het nie weten...
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.


heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
Tuurlijk, anders zou ie niet de aanduiding I10 mogen hebben.

Geplaatst: 24 mei 2007, 08:41
door bobby
i11 schreef:
super1500 schreef:
pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
'k zou het nie weten...
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.


heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?
Tuurlijk, anders zou ie niet de aanduiding I10 mogen hebben.
dus I10 kan trek-duw rijden met bv T13 en I11 stuurstand-rijtuig.

Zijn er bij NMBS plannen om bijkomende rijtuigen M4 AD om te bouwen tot stuurstand, maar dan met MUX stuurtafel? (om in TD te gebruiken met T18 & I10)

Geplaatst: 24 mei 2007, 13:06
door Steven
bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig

Geplaatst: 24 mei 2007, 13:59
door bobby
Steven schreef:bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig

er zijn toch ooit testen geweest met I10 & I11 gekombineerd in 1 trein (resultaat?)

Geplaatst: 24 mei 2007, 14:24
door carlos
super1500 schreef:
pietmol schreef:is een M4 rijtuig uitgerust met een 13-polige UIC568 of een 18-polige UIC-558 kabel?
'k zou het nie weten...
maar een 18-polige UIC-558 kabel zou wel praktisch zijn, al was het maar om in de toekomst met t18 in combinatie met MUX stuurstandijtuigen (I11,M6, ...) in td te kunnen rijden.


heeft I10 eigenlijk zo'n IUC kabel?

de grijze M4' hebben een UIC 558 ingebouwd gekregen bij de renovatie.

I6 heeft ook UIC 558 ingebouwd gekregen bij renovatie.

I10 heeft UIC 558 ingebouwd gekregen, onafhankelijk van de renovatie

Geplaatst: 24 mei 2007, 14:25
door carlos
bobby schreef:
Steven schreef:bobby dat in TD rijden kan en mag enkel na de nodige proeven, ivm storingen door omvormer en spoorkringen, .... dus zomaar iets in trek duw laten rijden zonder proeven kan dus niet. aangezien bij mijn weten die trek duw proeven met i10 nooit gebeurd zijn is het tot op heden natte vinger werk om te weten of ze perfect trek duw kunnen rijden met de 13 en i11 stuurrijtuig

er zijn toch ooit testen geweest met I10 & I11 gekombineerd in 1 trein (resultaat?)

idd maar ik geloof dat dit was in het kader van 200 km/u testen

Geplaatst: 24 mei 2007, 16:35
door Shrek
bobby schreef: Zijn er bij NMBS plannen om bijkomende rijtuigen M4 AD om te bouwen tot stuurstand, maar dan met MUX stuurtafel? (om in TD te gebruiken met T18 & I10)
waarom zouden ze zoiets nu doen :roll: dan ga je nog eerder een M6-stuurstand voor een trein M4 zien volgens mij :P
zoiets als dit :P Afbeelding (foto van Mike Wohl)

Geplaatst: 24 mei 2007, 18:13
door Joris
Hallo,
De I10 en I6 hebben al met 13+ I11 in TD gereden, en dat waren bijde oranje wagens, maar bijde tests hebben maar enkele dagen geduurd.
Waarom nieuwe M4 stuurstanden maken?
*Er zijn I11 stuurstanden op overschot.
*Er zijn I6 en I10 rijtuigen genoeg om om te bouwen voor Ic TD diensten.
*Als er dan toch met M6+M4 gereden moet worden: heel de reeks 21 én een groot deel van de reeks 27 behouden hun gewone kabels, dus die kunnen dan nog met M6+M4 ADx ingezet worden (de M6 van Chatelet toch). Men zou dat plan overigens ooit gehad hebben (zie ODB).
Groeten,
Joris De Mol