Steven schreef:je hebt verschillende soorten werkplaatsen die verschillende soorten onderhoud doen, mechelen en salzinnes zijn centrale werkplaatsen waar grote revisies gegeven worden, hier haalt men het rijtuig, loc, ms, volledig uit elkaar en word de kast bijgewerkt waar nodig, nadien word deze terug in de verf gezet, in deze werkplaatsen bezitten ze normaal ook de nodige droogkamers hiervoor, ook de wielen worden nagezien en in geval van monoblok wielen afgedraaid zodat ze terug mooi glad zijn, elkrische motoren worden terug herwikkeld en dat soort zaken
in andere werkplaatsen, tractiewerkplaatsen, zoals antwerpen noord merelbeke, oostende worden onderhoud gegeven op korte termijn, slijtage aan sleepstuk panto, delen die gesmeerd moeten worden en zo meer worden er uitgevoerd
elke loc gaat eerst naar eigenaarswerkplaats, als ze daar de middelen ni hebben om te herstellen is het salzinnes, das de voorziene gang van zaken de 1185 was na zijn brand eerst dus in schaarbeek te vinden om dan binnen de week dus in salzinnes te staan
Jonathan schreef:Merci Heeft iemand een idee wanneer hij terug actief zal zijn?
Ik denk dat je een paar maand moet tellen, locomotieven hebben ook een 'kreuk-zone' zolang de schade enkel daar in zit (en dat is waarschijnijk zo)gaat het relatief snel, anders moeten ze de hele kast herstellen, dat duurt langer, (nieuwe draagbalken...)