onderhoud en al wat er bij komt zien

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen :?:
260689
Berichten: 3747
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Bericht door 260689 »

en Jonathan er moeten een bepaald aantal rijtuigen beschikbaar zijn (minstens 1 ram) voor moest een andere ram problemen krijgen met de rijtuigen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen :?:
omdat de loc een bepaalde grafiek volgt, die moet zijn onderhoud krijgen of gaat over naar de goederen of veranderd gewoon van samenstelling (komt dan tegen andere rijtuigen)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:
Jonathan schreef:
260689 schreef:De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden
Dat bedoel ik niet. Als sommige IC A in dat station van Oostende binnenrijden worden ze aan de kant gezet en vervangen door een andere. Waarom kan die gewoonweg niet nog één keer die IC A doen :?:
omdat de loc een bepaalde grafiek volgt, die moet zijn onderhoud krijgen of gaat over naar de goederen of veranderd gewoon van samenstelling (komt dan tegen andere rijtuigen)
T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke :?:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

ook moeten de vuilbakjes worden leeggemaakt, en moet de trein worden bekeken voor schade, een beetje poetsen vanbinnen... En dan ook nog de wc's controleren. Als dat allemaal in het station van Oostende zelf moet gebeuren, dan moeten ze nog wat sporen bijleggen :)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Sommige vertrekken dan wel als ze binnengekomen zijn :!: En kunnen ze de wagons daar niet afnemen en de loc laten staan :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dat zit allemaal in roosters zo ook om te kuisen, alle materieel en personeel volgt zoiets
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef: T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke :?:
Kleine mankementen en schouwingen die om de zoveel dagen moet gebeuren worden altijd in de dichste werkplaats uitgevoerd. Enkel bij grote mankementen die ze in die werkplaats niet kunnen doen omwille van diverse redenen, versturen ze de loc dan naar de eigenaarswerkplaats.
Bv een loc reeks 20 moet om de 40 dagen een grondige schouwing ondergaan en dit gebeurt niet altijd in Stockem, maar kan evengoed in Antwerpen-Noord gebeuren. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd is enkel in geval van ernstige zaken of voorziene dingen da ze naar hun eigenaars werkplaats moeten voor vervangen van remblokken of zo gaat men die ni terugsturen hoor :-)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
Jonathan schreef: T'is enken dag dat ze dat doen. Enkele voorbeelden: IC A 534 en 538 worden aan de kant gezet en vervangen door nieuwe. En worden HLE 13 niet onderhouden in Merelbeke :?:
Kleine mankementen en schouwingen die om de zoveel dagen moet gebeuren worden altijd in de dichste werkplaats uitgevoerd. Enkel bij grote mankementen die ze in die werkplaats niet kunnen doen omwille van diverse redenen, versturen ze de loc dan naar de eigenaarswerkplaats.
Bv een loc reeks 20 moet om de 40 dagen een grondige schouwing ondergaan en dit gebeurt niet altijd in Stockem, maar kan evengoed in Antwerpen-Noord gebeuren. :wink:
En waarvoor dienen dan de depot van Mechelen en Salzinnes? Er zijn iet eens locs of motorstellen ingeschreven.
Bert

Bericht door Bert »

Herstellen van ongeval, grote,comfort en tussentijdserevisies, herschildering...
Mechelen: voor de moterstellen en rijtuigen
Salzinnes: voor de locs en I10 rijtuigen
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Waarom moeten die I10 rijtuigen zo speciaal doen :?: En kunnen ze niet herschilderen in de Eigenaarsdepot :?:
Bert

Bericht door Bert »

Waarom dat nu precies was weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ze een 18 gebruiken om de verwarming te testen. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:Waarom dat nu precies was weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ze een 18 gebruiken om de verwarming te testen. :wink:
Ge moet iets gebruiken, hé. Ik ben daar nog geweest toen dien depot in Salzinnes 100 jaar werd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

je hebt verschillende soorten werkplaatsen die verschillende soorten onderhoud doen, mechelen en salzinnes zijn centrale werkplaatsen waar grote revisies gegeven worden, hier haalt men het rijtuig, loc, ms, volledig uit elkaar en word de kast bijgewerkt waar nodig, nadien word deze terug in de verf gezet, in deze werkplaatsen bezitten ze normaal ook de nodige droogkamers hiervoor, ook de wielen worden nagezien en in geval van monoblok wielen afgedraaid zodat ze terug mooi glad zijn, elkrische motoren worden terug herwikkeld en dat soort zaken

in andere werkplaatsen, tractiewerkplaatsen, zoals antwerpen noord merelbeke, oostende worden onderhoud gegeven op korte termijn, slijtage aan sleepstuk panto, delen die gesmeerd moeten worden en zo meer worden er uitgevoerd
Plaats reactie