Weer 350 reizigers een uur vast in trein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jean

Bericht door Jean »

die 40 000 werknemers zijn er misschien nog maar 32 000 , waarvan ook een groot deel administratief - , onderhoudspersoneel , directieleden , misschien zijn er hooguit 4000 treinbestuurders in heel het land , die hebben ook recht op af en toe een rustdag of een vakantie .

En die stelling v" met de wagen in the middle of nowhere gestrand te zijn " : via de wegen kan je soms langs verschillende trajecten rijden , met de trein zijn de mogelijkheden vaak beperkt : met de trein kun je niet even op de pechstrook gaan staan bij onverwacht technisch defect zodat andere treinen door zouden kunnen en de trein die defecte trein moet komen evacueren vlot zou doorkunnen tot bij U .
RIDCO

Bericht door RIDCO »

De trein is tot stilstand gekomen op 800 meter vóór het station van Vilvoorde omstreeks 11.54. Het nevenliggend spoor (richting Brussel) was uiteraard in dienst voor het normale treinverkeer. De hulplocomotief is van Vorst gekomen en was omstreeks 13.05 tegen de defecte trein. De defecte trein is aan het perron gekomen in Vilvoorde om 13.20. Als men rekening houdt met een aantal veiligheidsmaatregelen (opgelegd in het ARGSI) en de veiligheid van de reizigers (niet uitstappen in volle baan), is kritiek hier niet op zijn plaats.
Wegens de opsplitsing van de NMBS is het ook niet evident om een diesellocomotief van een goederentrein te gebruiken om een reizigerstrein te evacueren. Dat mogen wij op rekening schrijven van degenen die de splitsing reizigers / goederen / infrastructuurbeheerder hebben uitgevonden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23036
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die hlr in vorst heeft niets te maken met cargo, die doet daar enkel rangeringen aan passagierstreinen, de hlr cargo bevinden zich in ruisbroek bij audi. het is gewoon een feit dat ze in vorst hun voorziene rangeringen hebben en ze daar dus toestemming moeten geven om hun hlr een geruime tijd te kunnen missen, had dit tijdens de week geweest was er een hlr van schaarbeek gekomen, maar tijdens het weekend zijn er daar geen diensten vandaar dat er eentje van vorst moest komen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

RIDCO schreef:...is kritiek hier niet op zijn plaats
Dus 1u26 vastzitten in een trein vindt u doodnormaal. Heeft u al eens anderhalf uur in een stilstaande auto gezeten met gesloten ramen in de zon ? Het is niet voor niets dat de NMBS nadien voor water heeft gezorgd.
RIDCO schreef:Wegens de opsplitsing van de NMBS is het ook niet evident om een diesellocomotief van een goederentrein te gebruiken om een reizigerstrein te evacueren. Dat mogen wij op rekening schrijven van degenen die de splitsing reizigers / goederen / infrastructuurbeheerder hebben uitgevonden.
Waarom kon dit geen elektrische lokomotief zijn (van gelijk welk type) ? Of heeft die HLE 11 zo een speciale koppeling dat er enkel een rangeerlokomotief kan aangekoppeld worden ?
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Ik heb ook niet beweerd dat de hlr van Vorst iets met Cargo te maken had, maar vroeger deden wij in Vilvoorde (op vraag en in overleg met de toenmalige dispatching) een goederentrein stoppen om met de dieselloc een defecte reizigerstrein te evacueren. En dit zal nu om begrijpelijke redenen niet meer mogelijk zijn, want de klanten van B-Cargo betalen ook om hun goederen op tijd te ontvangen.
Nils
Berichten: 299
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Bericht door Nils »

Adler schreef: Waarom kon dit geen elektrische lokomotief zijn (van gelijk welk type) ? Of heeft die HLE 11 zo een speciale koppeling dat er enkel een rangeerlokomotief kan aangekoppeld worden ?
Het is vaak gewoon wat het eerst beschikbaar is. Op de rangeerdiesel is de betuurder al in vorst aanwezig, en die moet zij machien niet meer klaarmaken want het draait al. Eens de nodige papieren kan die de baan op.

Voor een elektrsche loc had dit geweest:
- Zoek een beschikbare bestuurder (ca. 5 min)
- Bestuurder van Brussel-Zuid naar vorst (taxi naar Vorst ca. 10 min)
- Klaarmaken van de locomotief (ca. 15 min)
We zijn dus al een half uur verder eer we even ver staan als bij het rangeermachien...
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

RIDCO schreef:De trein is tot stilstand gekomen op 800 meter vóór het station van Vilvoorde omstreeks 11.54. Het nevenliggend spoor (richting Brussel) was uiteraard in dienst voor het normale treinverkeer. De hulplocomotief is van Vorst gekomen en was omstreeks 13.05 tegen de defecte trein. De defecte trein is aan het perron gekomen in Vilvoorde om 13.20. Als men rekening houdt met een aantal veiligheidsmaatregelen (opgelegd in het ARGSI) en de veiligheid van de reizigers (niet uitstappen in volle baan), is kritiek hier niet op zijn plaats..
Waarom niet ? Anderhalf uur is en blijft verschrikkelijk lang...
Sander

Bericht door Sander »

Betrokken loc is trouwens de 1191, met een opgeblazen hoogspanningsinstallatie. Naar verwachting komt de loc niet meer terug in de Benelux-dienst.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Sander schreef:Betrokken loc is trouwens de 1191, met een opgeblazen hoogspanningsinstallatie. Naar verwachting komt de loc niet meer terug in de Benelux-dienst.
Hoeveel van de 11 liggen er dan weer uit benelux dienst ?

Wanneer komen de Traxxen ?
Wover

Bericht door Wover »

Sander schreef:Betrokken loc is trouwens de 1191, met een opgeblazen hoogspanningsinstallatie. Naar verwachting komt de loc niet meer terug in de Benelux-dienst.
Ik had ervan gehoord van ne technieker op't Schijnpoort. Hij zei dat er zekeringen van [_____] zo groot in zaten en da ze nog [__] zo groot waren, en dat het dak half weg was ofzo :P
Sander

Bericht door Sander »

dentheo schreef:Hoeveel van de 11 liggen er dan weer uit benelux dienst ?
Momenteel acht in dienst, waarvan vier op halve kracht, dus eigenlijk vier locs geschikt voor de complete dienst.
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Bericht door dentheo »

Sander schreef:
dentheo schreef:Hoeveel van de 11 liggen er dan weer uit benelux dienst ?
Momenteel acht in dienst, waarvan vier op halve kracht, dus eigenlijk vier locs geschikt voor de complete dienst.
Dus wordt er weer regelmatig ROND Anterpen gereden ???
RIDCO

Bericht door RIDCO »

Met de reizigers (o.a. kinderen) van de defecte trein 800 m langsheen de verhoogde berm naar het station wandelen is ook niet evident, en dan moet men in het station nog spoor B van de lijn 25 kruisen.... (spoor B was nog in dienst, terwijl de sporen A en B van de nevenliggende lijn 27 buiten dienst waren). Brandweer Vilvoorde ter plaatse (waterbedeling) op vraag van tbg via CMK. Wachten duurt inderdaad lang, maar in dergelijk geval is de veiligheid van de reizigers een absolute prioriteit.
Sander

Bericht door Sander »

dentheo schreef:Dus wordt er weer regelmatig ROND Anterpen gereden ???
Voor zolang het duurt nog wel ja.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5302
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Bericht door Adler »

Sander schreef:
dentheo schreef:Dus wordt er weer regelmatig ROND Anterpen gereden ???
Voor zolang het duurt nog wel ja.
Als je daarmee bedoelt tot de HST lijn in gebruik wordt genomen, dan zal je nog heel lang mogen wachten vrees ik.
Plaats reactie