wespennest gevonden ??Adler schreef:Toen ik vanavond uit de Benelux stapte in Antwerpen-Centraal hoorde ik het volgende bericht omroepen:
"Alle insekten moeten terug naar hun hok in de zoo".
Ik dacht eerst dat ik aan het dromen was, maar toen een tweede keer hetzelfde bericht:
"Alle insekten moeten terug naar hun hok in de zoo".
Enfin, ik dacht al dat die omroeper aan de drugs gezeten had, toen ik op niveau 0 kwam, werd me plots alles duidelijk.
Kan er iemand raden wat de reden was van dit wel erg vreemd bericht ?
Anekdotes
Re: Insekten in Antwerpen-Centraal...
Antwerpen Centraal is nu eenmaal groter geworden hé. Ook al een paar keer de vraag gehoord naar spoor 228. (22 B)Adler schreef:Nog in Antwerpen-Centraal kwam een vrouw aan de wc-dame vragen: "Madam, waar is hier ergens spoor ZZA ?".
De vrouw was inderdaad radeloos op zoek naar spoor ZZA.
Toen ik op het bord keek stond daar wel een trein op spoor 22A.
De 2's lijken inderdaad nogal op een Z.
Of nog gehoord in Berchem. Heel de statie stond vol met brandweermannen die gingen betogen in Brussel. Komt er nen trein voor Brussel binnen, den omroeper geeft de haltes van de trein aan en besluit zijn bericht met " wij wensen de pompiers nog een fijn betoging toe".
Hoeveel toeters en sirenes er toen weerklonken....
-
in gent dampoort waren er 3 jongeren op de sporen aan het spelen !
plots werd er 3 keer door de micro geroepen.
KOM ONMIDEDELIJK VAN DAT SPOOR AF
bij de 3e keer riep hij ook nog dat hij ze anders persoonlijk kwam halen.
uituindelijk waren ze weggevlucht langs de berm.
ook nog meegemaakt op de IC naar lille - bordjes stonden omgekeerd -- "trein naar antwerpen centraal ** de volgende halte is sint niklaas.
-we zaten in gent-dampoort-

ook nog meegemaakt op de IC naar lille - bordjes stonden omgekeerd -- "trein naar antwerpen centraal ** de volgende halte is sint niklaas.
-we zaten in gent-dampoort-

Was dat vandaag? Zo ja, hoe laat?treinbruno schreef:in gent dampoort waren er 3 jongeren op de sporen aan het spelen !![]()
-
nee - vorig jaar - maar herinner het mij nog goedGemZ schreef:Was dat vandaag? Zo ja, hoe laat?treinbruno schreef:in gent dampoort waren er 3 jongeren op de sporen aan het spelen !![]()

Omroeper in de trein
Deze week het volgende gehoord in de trein: "Goede avond D&H, welkom in de P-trein naar Zottegem. Deze trein stopt overal". Zelfde in het Frans.
Ik vond het best grappig, liever dit dan een minutenlange opsomming van alle stopplaatsen.
Ik vond het best grappig, liever dit dan een minutenlange opsomming van alle stopplaatsen.
http://www.omroephumor.nl/u-buitenland.html
hier vind je er nog meer.
enkele leuke:
"op mijn radar zie ik dat we station Baarn naderen"
"Dames en heren, tot mijn verbijstering heeft de treinsienstleiding het nodig gevonden uw aansluitende trein op tijd te laten vertrekken."
"Dit is station hengelo. En in Hengelo hebben ze iets nieuws vandaag. Alle treinen vertrekken op tijd, dus uw aansluitingen zijn al vertrokken."
"We zullen even moeten wachten op de trein vanuit richting Doetichem. Als wij dat niet doen, komen wij in de krant en dat willen we niet."
"Dames en heren, we staan hier stil, in het donker voor een kruising. Ik sta voor een rood sein! zal ik het doen? of zal ik het niet doen?"
"Dames en heren, voor de leifhebbers: station Woerden"
"Dames en heren, dit is het eindpunt van de trein. Kijk uw buurman of buurvrouw maar eens een keer goed aan, u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer."
hier vind je er nog meer.
enkele leuke:
"op mijn radar zie ik dat we station Baarn naderen"
"Dames en heren, tot mijn verbijstering heeft de treinsienstleiding het nodig gevonden uw aansluitende trein op tijd te laten vertrekken."
"Dit is station hengelo. En in Hengelo hebben ze iets nieuws vandaag. Alle treinen vertrekken op tijd, dus uw aansluitingen zijn al vertrokken."
"We zullen even moeten wachten op de trein vanuit richting Doetichem. Als wij dat niet doen, komen wij in de krant en dat willen we niet."
"Dames en heren, we staan hier stil, in het donker voor een kruising. Ik sta voor een rood sein! zal ik het doen? of zal ik het niet doen?"
"Dames en heren, voor de leifhebbers: station Woerden"
"Dames en heren, dit is het eindpunt van de trein. Kijk uw buurman of buurvrouw maar eens een keer goed aan, u ziet elkaar waarschijnlijk nooit meer."