Anekdotes
Oh my God
Op de trein naar Antwerpen-Centraal zat rechtover mij een Amerikaans echtpaar. Bij aankomst in Antwerpen-Centraal hoor ik die vrouw plots tegen haar man zeggen: "Look honey, there is a place called Ohio here".
Ik keek naar buiten en zag op 1 van de elektronische borden in het rood staan: +0H10.
De vrouw was echt overtuigd dat de trein naar Ohio ging
Ik keek naar buiten en zag op 1 van de elektronische borden in het rood staan: +0H10.
De vrouw was echt overtuigd dat de trein naar Ohio ging

ooit eens gehad met een treinchef met de voorlaatste oostende antwerpen.
we stonden voor een rood sein voor gent dampoort
riep de TBG om: dames en heren doordat onze bestuurder in slaap is gevallen zijn we voor het station gent dampoort gestopt wij maken onze bestuurder zorap mogelijk wakker.
ik denk moest je dit inde spits doen dat er niet veel mensen der zoude mee kunnen lachen
we stonden voor een rood sein voor gent dampoort
riep de TBG om: dames en heren doordat onze bestuurder in slaap is gevallen zijn we voor het station gent dampoort gestopt wij maken onze bestuurder zorap mogelijk wakker.
ik denk moest je dit inde spits doen dat er niet veel mensen der zoude mee kunnen lachen
-
Toen ik eens een keer trein P 7308 (non-stop trein van Hasselt naar Brussel) nam riep de TBG het volgende om:
"Dames en heren, een goede morgen. Hier spreekt uw boordcommandant Marc."
De rest van zijn boodschap leek normaal te klinken:
"U bevindt zich in de P-trein naar Brussel-Zuid met haltes te Brussel-Noord en Brussel-Centraal. Let wel: deze trein stopt niet in Leuven."
Totdat hij er plots aan toevoegde:
"Vriendelijk en bekwaam treinpersoneel zal u bijstaan om deze rit tot een goed einde te brengen."
Toen we voor het binnenrijden van Brussel ruim 5 minuten hebben stilgestaan heb ik wel geen reden, noch verontschuldiging gehoord van dat vriendelijke en bekwame treinpersoneel, maar ja.
Groeten,
"Dames en heren, een goede morgen. Hier spreekt uw boordcommandant Marc."
De rest van zijn boodschap leek normaal te klinken:
"U bevindt zich in de P-trein naar Brussel-Zuid met haltes te Brussel-Noord en Brussel-Centraal. Let wel: deze trein stopt niet in Leuven."
Totdat hij er plots aan toevoegde:
"Vriendelijk en bekwaam treinpersoneel zal u bijstaan om deze rit tot een goed einde te brengen."
Toen we voor het binnenrijden van Brussel ruim 5 minuten hebben stilgestaan heb ik wel geen reden, noch verontschuldiging gehoord van dat vriendelijke en bekwame treinpersoneel, maar ja.
Groeten,
Deze avond werd er op het perron in Mechelen een man zo razend kwaad omdat zijn trein weer vertraging had, dat ik eventjes vreesde dat hij ter plekke een hartaanval zou krijgen.
Hij schreeuwde daarbij allerlei verwensingen gericht aan de bestuurders van de Frankrijkstraat, die zo erg waren dat ik ze hier niet durf te vermelden
Hij schreeuwde daarbij allerlei verwensingen gericht aan de bestuurders van de Frankrijkstraat, die zo erg waren dat ik ze hier niet durf te vermelden

- trainfreak
eens op Brugge-Kortrijk meegemaakt.
"DAMES EN HEREN WIJ KOMEN AAN IN... torhout..."
"T'is nu Roeselare"
"Hiiizzzzegem"
"Dames en heren wij komen aan te Kortrijk, eindstation van deze trein. .... Eindstation?...Pardon? Deze trein rijdt wel nog door naar Mechelen met haltes te Harrelbekke, Waregem, Deinze, De Pinte en Gent Sint Piettters... Maar eerst Kortrijk"
"DAMES EN HEREN WIJ KOMEN AAN IN... torhout..."
"T'is nu Roeselare"
"Hiiizzzzegem"
"Dames en heren wij komen aan te Kortrijk, eindstation van deze trein. .... Eindstation?...Pardon? Deze trein rijdt wel nog door naar Mechelen met haltes te Harrelbekke, Waregem, Deinze, De Pinte en Gent Sint Piettters... Maar eerst Kortrijk"
Insekten in Antwerpen-Centraal...
Toen ik vanavond uit de Benelux stapte in Antwerpen-Centraal hoorde ik het volgende bericht omroepen:
"Alle insekten moeten terug naar hun hok in de zoo".
Ik dacht eerst dat ik aan het dromen was, maar toen een tweede keer hetzelfde bericht:
Enfin, ik dacht al dat die omroeper aan de drugs gezeten had, toen ik op niveau 0 kwam, werd me plots alles duidelijk.
Kan er iemand raden wat de reden was van dit wel erg vreemd bericht ?
Ik dacht eerst dat ik aan het dromen was, maar toen een tweede keer hetzelfde bericht:
Enfin, ik dacht al dat die omroeper aan de drugs gezeten had, toen ik op niveau 0 kwam, werd me plots alles duidelijk.
Kan er iemand raden wat de reden was van dit wel erg vreemd bericht ?