Pagina 2 van 3
Geplaatst: 13 mar 2006, 20:55
door trainfreak
Ik zie je nog niet direct een spoorstaaf op de rails leggen

Geplaatst: 13 mar 2006, 21:38
door Mark7758
Je kan het ook anders zien. Als je de techniek snapt. Dan snap je ook het probleem.
Ik geef alleen aan dat er meerdere wegen zijn om het doel te bereiken.
Geen Treinen.

Geplaatst: 13 mar 2006, 21:54
door Wover
bedoelen jullie nu dat je als je met een metalen staaf eens leuk over een krokodil gaat, dat dat sein dan gaat dichtvallen?
Geplaatst: 13 mar 2006, 22:30
door Tim
Wover schreef:bedoelen jullie nu dat je als je met een metalen staaf eens leuk over een krokodil gaat, dat dat sein dan gaat dichtvallen?
Neen want een krokodil heeft niks met het dichtvallen van een sein te maken, je moet zorgen dat er stroom tussen beide rails kan vloeien.
Geplaatst: 14 mar 2006, 10:35
door sable
Staaf over de twee rails, en ge krijgt ineens een dichtgevallen sein en een seinhuis vol mensen die zich afvragen waar die trein ineens vandaan kwam!

Geplaatst: 14 mar 2006, 12:28
door Steven
op een seinhuis doen ze geen controle op de permisieve seinen die automatisch openkomen als de sectie voorbij het sein veilig is, op een seinhuis zetten ze de seinen open die van nature uit gesloten blijven, de bediende seinen dus, dus als dit halfweg L50A is gaan ze dat niet merken op het seinhuis, wel gaat de bestuurder die deze sectie naderd merken dat het sein gesloten is en de nodige formaliteiten vervullen indien dit zo blijft
Geplaatst: 14 mar 2006, 12:33
door sable
Wie had gezegd dat het staaf op automatische gesignaliseert spoor stond? Of was dat niet voor mij bedoelt?
Geplaatst: 14 mar 2006, 13:21
door Steven
voor zover ik weet had dat nog niemand gezegd

daarom dat ik het vermeld, bij bediende seinen staan die altijd toe he, die worden pas open gezet op het moment dat nodig is

permisieve seinen daarentegen staan altijd open als de sectie vrij is
Geplaatst: 14 mar 2006, 13:25
door sable
Ik zou hoopen dat de seinhuis verder dan de bediende seinen kon zien, zo dat ze weten of er een trein de bediende sein benadert!
Geplaatst: 14 mar 2006, 13:58
door Steven
dat kunnen ze nog net wel natuurlijk (ni meer als logisch) maar ze hebben geen zich op alle automatische seinen, daarvoor staan er gewoon te veel van die seinen
Geplaatst: 14 mar 2006, 14:28
door sable
Ze kunnen toch zien dat het scherm ineens een nieuw rood stuk toont, toch?
Geplaatst: 14 mar 2006, 14:30
door Steven
het begin van zo een zonne word aangeduid met een klein rood lichtje, het is pas als het binnen die zone zelf van de bediende seinen is da het een lijntje is

Geplaatst: 15 mar 2006, 19:26
door Wout
trainfreak schreef:Tim schreef:Met een kabel die elektriciteit geleid kan je hetzelfde effect creƫren, met als resultaat dat het sein die de sectie beveiligt zal dichtvallen.
Tip: niet doen

Met een ijzeren staaf gaat dat ook!
(Vraag me niet hoe ik dat weet

)
Vraag me soms af of dit verstandig is om zulke dingen op een openbaar forum te zetten??
Geplaatst: 15 mar 2006, 19:37
door Steven
euh dit is nog niets, de 'speelse' dingen die jongeren al is op het spoor leggen is veel erger dan wat hier al omschreven is, ik ga niets vernoemen om geen ideekes te geven, ik denk da iedereen voor zich wel kan uitmaken wat hij al is horen vertellen heeft, zien gebeuren of zelf gedaan heeft, de klassieker is een muntstuk op de rail leggen, de rest laat ik aan jullie verbeelding over want daar wil ik het zelf niet over hebben, ter memo denk aan geert hoste zijn grap over de afkorting NMBS
Geplaatst: 15 mar 2006, 20:43
door Mark7758
Nu ik zal wat plaatjes uit mijn werk laten zien. (Techneut Seinwezen NS)

Een zweer plaatje tijdens werkzaamheden bij Barendrecht.

Het beeldscherm van een treindienstleider in Utrecht.
Groen een geplande route.
Geel er staat daar een trein.
Wit gewoon spoor.
blauw gewoon spoor, maar zonder waslijn.

Een overweg op een museumlijn. Geheel zelf ontwerpen en bouwen.

Toekomst. De witte balk geeft aan dat men op cabine signalering rijdt.

Een sein dat getest wordt. En dan laten we alle lampen tegelijk branden.

Een meetrit met een dieselloc. Die wel het liefst zelf rijden.

De oude post H van Utrecht met een liniale kast. Hiermee sluit men uit dat er meerdere rijwegen tegelijk mogelijk zijn.
De rijwegen worden ingesteld door de knop naar links of rechts te draaien. De wissel worden op de zelfde manier bedient.

De knopjes aan de achterkant van het tableau.

Een van de laatste armseinen wordt verplaatst. Onder toezicht van ruim 10 man van Prorail en zo.

De technische ruimte waar alles de wissels en seinen uiteindelijk worden aangestuurd.
Alle foto's zijn Prive opnamen tijdens werkzaamheden.
Men mag de foto's niet gebruiken voor andere doeleinden.