Ik heb het niet over een standaard ontwerp maar over de details die bij de locs van MaK, Vossloh, enz allemaal hetzelfde zijn. Ik kan alleen maar uitnodigen van eens een foto te posten van een hedendaagse rangeerloc die niet van dit merk afkomstig is (kon er zelf geen vinden). Denk dat je dan wel effectief veel verschillende details zal zien. Denk ook niet dat de keuze tussen (bvb) cabinedeuren aan de buitenkant of niet iets met de tijden heeft te maken, eerder met de fabrikant en ontwerp dat men gebruikt.
Net als alle vrachtwagens met frontcabine vandaag hetzelfde basisontwerp hebben, maar dat wil niet zeggen dat een nieuwe MAN en een Volvo dezelfde details hebben.
Reeks 77
Is dit geen door Alstom gerenoveerde gewezen Duitse v100 ???Dietrich schreef:Vergelijk bovenstaande foto's eens met dit:
Zijn toch wel veel duidelijk zichtbare verschillen met bovenstaande MaK/Vossloh/... Deuren in de cabine zitten aan buitenkant, kast heeft geen vlak dak, draaistellen met zandreservoirs zien er volledig verschillend uit, enz. En nochtans is het hetzelfde basisontwerp.
Inderdaad, zelfs een ex-DR V100, want in West-Duitsland hadden/hebben ze ook een V100 die eveneens door Alstom gemoderniseerd wordt (dan hebben we het vooral over een grote revisie, een nieuwe Caterpillar motor erinsteken en eventueel looprekjes aanbouwen)..dentheo schreef:Is dit geen door Alstom gerenoveerde gewezen Duitse v100 ???
Sommige V100 van de DB zijn zodanig zwaar herbouwd dat je er nog maar moeilijk een V100 kan in herkennen, zoals deze voor de NBE Nordbayerische Eisenbahn:
http://www.privatbahnforum.de/read.php?1,95754
Op volgende foto zie je het redelijk goed:
http://www.belrail.be/media/images/shunter/hld7754.jpg
Links boven het trapje
http://www.belrail.be/media/images/shunter/hld7754.jpg
Links boven het trapje

misschien dat de nmbs deze is gaan lenen in de fabriek? normaal demonteren ze geen fabrieksplaten van loks, overschilderen doen ze daarentegen welAdler schreef:Steven,
De platen die daar lagen waar wel echte platen, niet van modellen.
Ik weet ook niet waar die vandaan kwamen, maar het was een officiele stand van de NMBS ( ze waren dus niet gepikt)
