Den meettrein
- trainfreak
- Berichten: 2660
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
De deuren zijn halfautomatisch, vergelijkbaar met M2, die zijn ook halfautomatisch.Tim schreef:Ik vermoed van niet gezien ze een deurklink hebben, kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou kunnen verklaren waarom ze niet ingezet worden in P-treinen.
Halfautomatisch wil zeggen dat de reiziger de deur handmatig moet openen, maar dat de deuren collectief kunnen gesloten worden door middel van lucht. Bij I5 worden ze gesloten, maar niet vergrendeld, pas vanaf 5km/h, vandaar dat men ze liever niet in reguliere dienst inzet, hoewel ze er gerust voor door kunnen hoor (zeker qua comfort) Er zit zelfs sono in, en in de meeste nog 'n koffiemachine!
De deuren van een I5 kunnen mechanisch gesloten worden maar zitten niet vast dus als je 160 rijd kan je die deur wagenwijd openzetten.Davy schreef:De deuren zijn halfautomatisch, vergelijkbaar met M2, die zijn ook halfautomatisch.Tim schreef:Ik vermoed van niet gezien ze een deurklink hebben, kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou kunnen verklaren waarom ze niet ingezet worden in P-treinen.
Halfautomatisch wil zeggen dat de reiziger de deur handmatig moet openen, maar dat de deuren collectief kunnen gesloten worden door middel van lucht. Bij I5 worden ze gesloten, maar niet vergrendeld, pas vanaf 5km/h, vandaar dat men ze liever niet in reguliere dienst inzet, hoewel ze er gerust voor door kunnen hoor (zeker qua comfort) Er zit zelfs sono in, en in de meeste nog 'n koffiemachine!
EM 130 zal je bedoelenSteven schreef:je bedoelt vermoedelijk de EM103?Pieter schreef:Ik heb vandaag vanop de Ring in Antwerpen een geel meetrijtuig gezien iets voor station Antwerpen Luchtbal...
Werken die 's Zondags ook?
GreetZ
Pieter

http://www.treinfoto2000.be/juli2006/20 ... eg2261.jpg (komt van treinfoto 2000)