Normaliter schrijf je dan eerst aan de klantendienst.Tim schreef:Gewoon een brief schrijven naar de ombudsdienst met je verhaal en veel kans dat je je boete niet hoeft te betalen. Werkt in veel gevallen!
Opmerkingen:
- Voor een ontbrekend ticket Antwerpen - Roosendaal(gr) betaal je normaliter het gewone tarief plus het "maakloon" van (ik dacht) 4 euro. Als een conducteur stelt dat je hem te laat hebt gewaarschuwd dat je nog geen ticket had, komt daar als ik me niet vergis 12,50 bij. 60 euro is onder normale omstandigheden te veel. Schrijf dus een brief (of mail) aan de klantendienst waarin je kort (en op normale toon) uiteenzet wat er gebeurd is, dat je best het ontbrekende deel wilt betalen, maar dat een boete niet op zijn plaats is. Helpt dat niet, schrijf dan naar de ombudsman.
- Voor een vergeten abonnement moet je je inderdaad indentificeren. Dat de verblijfskaart niet voldoende zou zijn is nieuw voor me. Ik woon zelf, als Nederlander, nu bijna 10 jaar in België en die kaart wordt overal geaccepteerd waar Belgen hun identiteitskaart laten zien. Ook door de conducteur (ik heb mijn abonnement ook wel eens vergeten). Het is waar dat die kaart niet als identiteitsbewijs geldt als je de grens over gaat, maar het moet voor de conducteur voldoende zijn om je identiteit aannemelijk te maken.
Ook hier schrijf je het beste aan de klantendienst en als dat niet helpt de ombudsman.
Groetjes,
Rian