Pagina 2 van 2
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 14:19
door Bart
Met de samenstelling van trein 3317 (2vierledige en een klassiek) kom je op papier niet aan het perron te Ekeren & Kalmthout. Je moet in Ekeren met je trein zo rijden dat gans uwe snuit voorbij het perron zit, en pas dan staat de laatste deur van het klassiek stel aan het perron. In Kalmthout idem, daar moet je met u snuit op de overweg staan, zoniet geeft de laatste deur toegang tot den balast.
De reden waarom blok 12 steeds omroept dat de reizigers met bestemming Kalmthout in de eertse Vier rijtuigen moeten plaatsnemen is: Ze zijn aan het werken aan het perron van Kalmthout (perron richting Antwerpen), indien er uitzonderlijk tegenspoor moet gereden worden, zijn het enkel de eerste 4 rijtuigen die aan het perron komen te Kaltmhout.
Het perron Heide is gemaakt voor de ontvangst van 12 rijtuigen, en dan heb je nog plaats voor ongeveer een halve locomotief.
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 15:41
door Adler
Bart schreef:De reden waarom blok 12 steeds omroept dat de reizigers met bestemming Kalmthout in de eertse Vier rijtuigen moeten plaatsnemen is...
Het is niet voor Kalmthout dat men dit omroept maar voor Heide en daar zijn al 3 weken geen werken meer.
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 20:40
door dentheo
Bart schreef:Met de samenstelling van trein 3317 (2vierledige en een klassiek) kom je op papier niet aan het perron te Ekeren & Kalmthout. Je moet in Ekeren met je trein zo rijden dat gans uwe snuit voorbij het perron zit, en pas dan staat de laatste deur van het klassiek stel aan het perron. In Kalmthout idem, daar moet je met u snuit op de overweg staan, zoniet geeft de laatste deur toegang tot den balast.
Kan kloppen Kalmthout zijn volgens mij 12 rijtuigen en een lok die niet aan het perron staat. Drie van de vier varkenssnuiten staan echter aan het perron ...

Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 22:56
door Steven
denthoe, met 4 ms 800-en mag men niet rijden want dat geeft 4x4 = 16 rijtuigen
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 23:38
door dentheo
Steven schreef:denthoe, met 4 ms 800-en mag men niet rijden want dat geeft 4x4 = 16 rijtuigen
TWEE 800en hebben VIER varkensneuzen, ongelooflijk maar waar ....
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 19 feb 2008, 23:54
door Steven
dentheo schreef:Steven schreef:denthoe, met 4 ms 800-en mag men niet rijden want dat geeft 4x4 = 16 rijtuigen
TWEE 800en hebben VIER varkensneuzen, ongelooflijk maar waar ....
mm das een rare uitdrukking 1 varkensneus = 1 vierledig motorstel en dus gelijk aan vier rijtuigen, jij omschrijft enkel het aantal stuurposten op die manier en das verwarrend he
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Geplaatst: 20 mar 2008, 10:04
door Adler
Gisterenavond heb ik nog maar eens een staaltje meegemaakt van de totale non-communicatie in Antwerpen-Centraal.
De IC naar Amsterdam met vertrek 17.59u was zoals gewoonlijk weer eens 30 minuten te laat.
De IR naar Essen met vertrek 18.04u komt op hetzelfde spoor 22.
Tot 18.08u was nog steeds de IC naar Amsterdam aangeduid op de aanwijzers van perron 22.
20 seconden voor aankomst van de IR naar Essen is deze aanduiding veranderd.
Gedurende de 20 minuten dat ik op perron 22 stond is er geen enkele mondelinge mededeling gebeurd.
Ook geen enkele onderstationschef te bespeuren.
Zit men daar eigenlijk te slapen in Antwerpen of wat is dat ?