Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
Ik wil het nog maar eens hebben over de gebrekkige en foutieve communicatie door de NMBS.
Al 2 opeenvolgende avonden hoor ik in Antwerpen-Centraal voor de trein van 18.04 naar Essen het volgende omroepen:
"Reizigers voor Ekeren, Kapellen, Heide en Kalmthout mogen niet plaatsnemen in de laatste 2 rijtuigen.
Reizigers voor Heide dienen plaats te nemen in de eerste 4 rijtuigen".
Beide mededelingen zijn foutief, de eerste mededeling is niet juist omdat al 2 avonden de trein een verkorte samenstelling heeft ( één 800 + één klassiek ipv twee 800 + één klassiek).
De tweede mededeling is eveneens foutief omdat het perron in Heide al 2 weken klaar is en over de volle lengte gebruikt wordt.
Waarom weet men in Antwerpen-Centraal niet dat de trein een verkorte samenstelling heeft en weet men niet dat de beperking voor Heide al 2 weken niet meer geldt ?
Waarom moet men nu altijd foutieve en verwarrende mededelingen omroepen?
Dan zou je verwonderd zijn dat de mensen niet meer luisteren.
Moet dat nu echt 2 weken duren om de stations of seinhuizen mee te delen dat de werken in Heide beëindigd zijn?
We leven toch niet meer in het tijdperk van de postduiven zeker, in godsnaam zeg.
Al 2 opeenvolgende avonden hoor ik in Antwerpen-Centraal voor de trein van 18.04 naar Essen het volgende omroepen:
"Reizigers voor Ekeren, Kapellen, Heide en Kalmthout mogen niet plaatsnemen in de laatste 2 rijtuigen.
Beide mededelingen zijn foutief, de eerste mededeling is niet juist omdat al 2 avonden de trein een verkorte samenstelling heeft ( één 800 + één klassiek ipv twee 800 + één klassiek).
De tweede mededeling is eveneens foutief omdat het perron in Heide al 2 weken klaar is en over de volle lengte gebruikt wordt.
Waarom weet men in Antwerpen-Centraal niet dat de trein een verkorte samenstelling heeft en weet men niet dat de beperking voor Heide al 2 weken niet meer geldt ?
Waarom moet men nu altijd foutieve en verwarrende mededelingen omroepen?
Dan zou je verwonderd zijn dat de mensen niet meer luisteren.
Moet dat nu echt 2 weken duren om de stations of seinhuizen mee te delen dat de werken in Heide beëindigd zijn?
We leven toch niet meer in het tijdperk van de postduiven zeker, in godsnaam zeg.
Re: Gebrekkige communicatie in Antwerpen-Centraal
*mompelt iets over Infrabel, NMBS, scheidingen, naast elkaar werken en stroeve onderlinge communicatie*
Alles wat tegenwoordig fout gaat bij de spoorwegen in dit land wordt aan de splitsing van de NMBS geweten.MIVB-reiziger schreef:*mompelt iets over Infrabel, NMBS, scheidingen, naast elkaar werken en stroeve onderlinge communicatie*
Ik vind dat eerlijk gezegd maar een flauw ekskuus.
Ik werk zelf in een firma met 33000 werknemers en vestigingen in 80 landen.
Al die vestigingen moeten met elkaar samenwerken en dat is geen enkel probleem.
De NMBS-groep heeft 3 bedrijven die uitsluitend in Belgie werken en die kunnen blijkbaar niet met mekaar samenwerken en communiceren.
De NMBS en Infrabel burelen in Brussel liggen vlak naast mekaar, zo moeilijk moet het toch niet zijn om met mekaar te spreken.
Ik gebruik het niet als excuus (vind dit zelf even onaanvaardbaar als jij), maar het is gewoon hoogstwaarschijnlijk (weer!) daaraan te wijten. 

Het is inderdaad een flauw excuus. In Zwitserland zijn er een stuk of 50 spoorwegmaatschappijen. (en nog meer andere vervoerders). En dat werkt allemaal prima tesamen. BLS doet bijvoorbeeld de dispatching voor een deel van het SBB net, waar dan goederentreinen rijden van verschillende europese bedrijven. Op de S-Bahn Zürich rijden treinen van zes verschillende spoorwegmaatschappijen... Dienstregelingen gaan bij alle bedrijven op hetzelfde moment in, zijn meer dan een half jaar op voorhand bekend en zijn op elkaar afgestemd. In Vlaanderen slaagt men er zelfs niet in om binnen de Lijn alles op elkaar af te stemmen... Ik denk dat het toch vooral een kwestie van willen is.Adler schreef:Alles wat tegenwoordig fout gaat bij de spoorwegen in dit land wordt aan de splitsing van de NMBS geweten.MIVB-reiziger schreef:*mompelt iets over Infrabel, NMBS, scheidingen, naast elkaar werken en stroeve onderlinge communicatie*
Ik vind dat eerlijk gezegd maar een flauw ekskuus.
De omroep(st)er is trouwens een Infrabelwerknemer, die op de Blok 12 Berchem zit.
Het materieel, dat is wat anders, in ons onnavolgbare Artweb staat immers de theoretische samenstelling van de reizigerstreinen...
Het materieel, dat is wat anders, in ons onnavolgbare Artweb staat immers de theoretische samenstelling van de reizigerstreinen...
En ook omdat volgens mij Kalmthout 10 rijtuigen kan pakken, of kunnen ze niet meer exact stoppen??Adler schreef:Ik wil het nog maar eens hebben over de gebrekkige en foutieve communicatie door de NMBS.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ook Kapellen en zelfs het oude perron van Heide (dat nu dus niet meer bestaat) kan en kon 10 rijtuigen ontvangen volgens mij. Het nieuwe perron van Heide kan nog veel meer rijtuigen ontvangen.dentheo schreef: En ook omdat volgens mij Kalmthout 10 rijtuigen kan pakken, of kunnen ze niet meer exact stoppen??
Dat hele gedoe met die 2 laatste rijtuigen is pas begonnen 2 of 3 jaar geleden toen er in Ekeren eens iemand gewond raakte door van de trein te springen achteraan waar geen perron was. Vanaf dan werden van de ene op de andere dag draconische maatregelen genomen en moest plots het laatste stel in Antwerpen-Centraal telkens ontruimd worden (uitgekuist om de woorden te gebruiken van een TBG). Dat was nog in de tijd dat de tunnel nog niet af was. Dat uitkuisen gaf iedere avond weer aanleiding tot heftige woordenwisselingen tussen de TBG die de uitkuisoperatie moest leiden en de reizigers die hun kostbare zitplaats niet wilden afgeven.
Na de ingebruikname van de tunnel heeft men afgezien van dat uitkuisen en werden een tijdlang de deuren vergrendeld in die stations. Of men dit nu nog doet weet ik niet, want ik ga daar normaal dus nooit zitten.
Overigens is de samenstelling nu al heel de week 4+2 ipv 4+4+2, dus ik denk dat dit definitief zo zal blijven.
Het zal nog wel een maand of 3 duren voor men dat door heeft op 'den blok' in Berchem en dus die mededeling achterwege laat.
Nog steeds roept men In Antwerpen-Centraal om dat de reizigers voor Heide dienen plaats te nemen in de eerste 4 rijtuigen wegens werken aan het perron.
Mensen in Blok 12 van Berchem, wordt toch eens wakker alstublief !
Heide beschikt al 3 weken lang over een prachtig nieuw perron dat wel 20 rijtuigen kan ontvangen.
Heide beschikt al 3 weken lang over een prachtig nieuw perron dat wel 20 rijtuigen kan ontvangen.
Tis duidelijk dat ge van de streken rond Antwerpen afkomstig zijtAdler schreef: Heide beschikt al 3 weken lang over een prachtig nieuw perron dat wel 20 rijtuigen kan ontvangen.

Dat lijkt mij wel heel veelAdler schreef:Nog steeds roept men In Antwerpen-Centraal om dat de reizigers voor Heide dienen plaats te nemen in de eerste 4 rijtuigen wegens werken aan het perron.

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Heb je die lengte al eens gezien ? Het is dubbel zo lang als vroeger.dentheo schreef: Dat lijkt mij wel heel veel![]()
![]()
![]()
1. Ik ben niet afkomstig van Antwerpen of omstreken.Wover schreef:Tis duidelijk dat ge van de streken rond Antwerpen afkomstig zijtAdler schreef: Heide beschikt al 3 weken lang over een prachtig nieuw perron dat wel 20 rijtuigen kan ontvangen.
2. Als men iets mooi maakt mag het ook gezegd worden.
20 rijtuigen = 400 meter
das een klein beetje overdreven denk ik
maar een normaal perron van 200 meter zal het wel zijn en dan kunnen er inderdaad weer de volledige treinen stoppen 

Ik zal er deze zomer eens langs fietsen, nu te koud...Adler schreef:Heb je die lengte al eens gezien ? Het is dubbel zo lang als vroeger.dentheo schreef: Dat lijkt mij wel heel veel![]()
![]()
![]()

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide