Pagina 2 van 3

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 19 feb 2008, 22:52
door Steven
b-loc schreef:
Shrek schreef:
b-loc schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen :D
een investering zijn geen zotte kosten he :wink:
das waar
maar hebben ze nog geen locs genoeg
neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 19 feb 2008, 23:20
door K V B
sncf-sncb schreef:Ah nee he! :cry: Dat betekend het einde voor de Eurocitys! :evil: :evil: :evil:
Rijden er mischien nog Eurocities op die verbinding dan? :) (Ok er rijden treinen waar men de aanduiding EC voor misbruikt, maar geen enkel trein op Brussel - Luxembrug - Basel voldoet nog aan de eisen om Eurocity genoemd te worden)

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 19 feb 2008, 23:32
door K V B
msts.be schreef:
K V B schreef: Neen , geen sprake van. Cisalpino heeft al wel iets in die richting aangegeven, dat het wel tot België zou willen komen als ook de NMBS instapt in Cisalpino, maar dat zie ik niet zitten. Buiten de ETR.500 zijn alle ETR-motorstellen enorme rommel (niet in het minst sinds Alstom ze maakt, in het Fiat-tijdperk ging het nog net), enorm onbetrouwbaar en ook de kwaliteit laat te wensen over. Vraag dat maar aan de Chinezen, die een bijzonder slechte zaak gedaan hebben door een exacte kopie van de ETR.600 te kopen. Ze hebben de problemen van de ETR.600 in Italië gewoon mee geïmporteerd/geëxporteerd ! Chinese treinen zijn anders gekend voor hun redelijke stiptheid, maar de diensten die door deze stellen worden gedaan zijn al meermaals afgeschaft..
Hoe betrouwbaar de ETR.610 zijn weten we nog niet, want die rijden nog niet. Wel is het zo dat deze trein wel al alle nodige spanningen aan boord heeft. En ook is het zo dat de SBB een herhaling van de problemen die men met de ETR.470 heeft niet wil. We zullen zien.
De enige Pendolino die volgens mij geschikt is is de enige echte Zwitserse ICN. OK, nu ook een Alstom product, maar als men een 100% originele versie maakt voor de NMBS zou het ding nog ook wel eens kunnen rijden. Dus geen verbeterde/gewijzigde/... versie, enkel de 100% originele ICN.
Bombardier heeft indertijd nog met een versie van de ICN aan de aanbesteding voor de nieuwe Cisalpino stellen meegedaan. En verloren. Als men dergelijks stellen op Brussel basel zou gaan gebruiken moet er wel een beter interieur in. En de kantel installatie in de ICN is eigenlijk gelijk aan de van de Pendolino's (voor zover ik weet).

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 19 feb 2008, 23:35
door dentheo
Steven schreef:
b-loc schreef:
b-loc schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen :D
neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)
Hoeveel loks zijn er gemiddeld "rijklaar" ??? 75% ???

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 19 feb 2008, 23:53
door Steven
dentheo schreef:
Steven schreef: ze gaan dan nog eens zotte kosten doen :D
neen te weinig wetende hoeveel treinen er dagelijks blijven staan wegens een tekort aan locs (vooral op cargo bedoeld dan)
[/quote]

Hoeveel loks zijn er gemiddeld "rijklaar" ??? 75% ???[/quote]



ik bezie dan nog niets eens het potentieel rijklare loks, er zouden er zo al te weinig zijn dacht ik ook al zou alles rijklaar zijn. maar naast te weinig loks om alles effectief te laten rijden heb je er ook nog is bestuurders voor nodig natuurlijk

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 20 feb 2008, 00:35
door Shrek
sncf-sncb schreef:Ah nee he! :cry: Dat betekend het einde voor de Eurocitys! :evil: :evil: :evil:
Nee juist niet, als ze er niets aan veranderen zal het aantal passagiers blijven dalen. Het is juist door de gesleepte treinen te vervangen door snelle,comfortabele treinstellen dat zo'n verbinding kan overleven :wink:

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 22 feb 2008, 12:55
door ziemon
vergeet niet de pendolino's in de UK, welke wel succesvol hun rondjes rijden!

In het artikel wordt gezegd dat men bij de NMBS vooruit wil lopen op het vrijgeven van de markt voor internationaal REIZIGERSvervoer (pardon :oops: ) in 2009, en dat ze in 2010 daarom al willen rijden. Ik hoop dat ze weten wat de gemiddelde wachttijd momenteel is voor een nieuwe bestelling? En dan moet het daarna ook allemaal nog netjes werken...

Ze kunnen misschien ook bij anderen gaan kijken voor kantelbaktreinstellen? Alstom wordt nergens genoemd, maar Pendolino is zo ingeburgerd blijkbaar dat men meteen die kant uit gaat. Het Spaanse CAF kan ook dergelijke voertuigen maken, of Siemens, nouja we zullen zien!

edit: reizigersvervoer dus...

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 22 feb 2008, 22:41
door dentheo
ziemon schreef:vergeet niet de pendolino's in de UK, welke wel succesvol hun rondjes rijden!

In het artikel wordt gezegd dat men bij de NMBS vooruit wil lopen op het vrijgeven van de markt voor internationaal goederenvervoer in 2009, en dat ze in 2010 daarom al willen rijden.

Ik zie niet het verband tussen goederenvervoer en pendelino's....
(mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;; :) :) :) :) )

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 22 feb 2008, 23:19
door Joris
Hallo,
Volgens mij is dat een typfout, en moet dat gewoon internationaal reizigersvervoer zijn.
Het goederenvervoer is bij mijn weten al vrij, nationaal en internationaal.
Groeten,
Joris De Mol

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 23 feb 2008, 00:47
door K V B
dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;; :) :) :) :) )
Waar was je?

Krist

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 23 feb 2008, 01:01
door dentheo
K V B schreef:
dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;; :) :) :) :) )
Woensdag Zurich Airport-Neuchatel....
Donderdag Neuchatel-Olten (hapje eten treintjes kijken) -Schaffhausen...

Ben dus nog bij U voorbijgekomen ( nog altijd Solothurn ?)
Theo

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 23 feb 2008, 10:37
door K V B
dentheo schreef:
K V B schreef:
dentheo schreef: (mijn ICN deed het woensdag en donderdag prachtig tussen de bergen;;; :) :) :) :) )
Woensdag Zurich Airport-Neuchatel....
Donderdag Neuchatel-Olten (hapje eten treintjes kijken) -Schaffhausen...

Ben dus nog bij U voorbijgekomen ( nog altijd Solothurn ?)
Nee, ik woon nu toch al weer bijna twee jaar in de buurt van Bern. Ik ga nu z elfs met de fiets naar mijn werk dus zo vaak zit ik niet meer op een trein. Ik trek er echter wel vaak op uit, en morgen gaat het weer schitterend zijn, dus ik zie wel waar ik terecht kom.

Krist

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 09 apr 2008, 18:22
door Shrek
Men gaat beginnen met de bouw van LGV-est fase 2. Met wat geluk gaan ook onze pendolino's hier over racen :D

Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
Langs Parijs is het zowel sneller (4:30 tegen 5:17) als goedkoper (55€ tegen 63€). En dat voor een omweg van pakweg 200 km :shock:

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 09 apr 2008, 21:11
door rvdborgt
Shrek schreef:Men gaat beginnen met de bouw van LGV-est fase 2. Met wat geluk gaan ook onze pendolino's hier over racen :D

Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
Langs Parijs is het zowel sneller (4:30 tegen 5:17) als goedkoper (55€ tegen 63€). En dat voor een omweg van pakweg 200 km :shock:
De SNCF heeft een aantal interessante tarieven voor de klassieke treinen afgeschaft: o.a. Découverte Séjour, Découverte à Deux (= minigroep voor de verkoop in het buitenland). Ja, zo lukt de reizigersverdrijving wel natuurlijk. Je moet overigens wel het geluk hebben om een laag tarief op de TGV's te pakken te krijgen, anders is het via Parijs wel degelijk duurder.

Groetjes,
Rian

Re: Pendolino's voor NMBS?

Geplaatst: 09 apr 2008, 23:06
door K V B
Shrek schreef:Er mag van mij trouwens dringend iets veranderen aan de huidige EC's. Tijdens de vakantie moest ik naar Straatsburg.
De huidige EC's zijn ook al lang de naam EC niet meer waardig. Is er eigenlijk iemand die hier toezicht op houdt? Ik dacht dat een EC aan een bepaalde standaard moetst voldoen.