Railjet ÖBB
Re: Railjet ÖBB
De eerste en premier class van de railjet zijn gewoon zalig, vorig jaar op innotrans die stoelen een degelijk test laten ondergaan door er mij is in neer te ploffen, ik had nog weinig zin om op te staan eigenlijk  
  
			
			
									
						- 
				13'erke
 
Re: Railjet ÖBB
Nee hoor, gewoon te weinig geslapen op de city night lineSteven schreef:De eerste en premier class van de railjet zijn gewoon zalig, vorig jaar op innotrans die stoelen een degelijk test laten ondergaan door er mij is in neer te ploffen, ik had nog weinig zin om op te staan eigenlijk![]()
- 
				melle
 
Re: Railjet ÖBB
Railjet is heel andere koek dan Fyra.
Railjet slaagt erin om redelijk op tijd te zijn, verwachtingen waar te maken en fatsoenlijke treinen te bieden.
Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Dat ze aan die Railjet maar eens een voorbeeld nemen!
			
			
									
						Railjet slaagt erin om redelijk op tijd te zijn, verwachtingen waar te maken en fatsoenlijke treinen te bieden.
Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Dat ze aan die Railjet maar eens een voorbeeld nemen!
Re: Railjet ÖBB
Heb jij dan ooit al eens in een fyra gezeten?melle schreef:Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Dat ze aan die Railjet maar eens een voorbeeld nemen!
Momenteel is het ENIGE dat je AnsaldoBreda kan verwijten de enorme vertraging. Over de kwaliteit kan nog niemand iets zeggen. De fyra kan even goed het comfort van een ICE3 hebben als dat van een MW41. Dus het is enorm voorbarig ze nu al ondingen te noemen
Re: Railjet ÖBB
AnsaldoBreda maakt(e) toch ook HST's voor FS? Ik denk zoal aan de ETR450, ETR460, ETR480, ETR500,... de 'Eurostar Italia'? En dat rijdt toch allemaal zonder noemenswaardige problemen?melle schreef:Ik snap nog altijd niet waaron de NMBS (en NS Hispeed) Zo'n ondingen als de fyra heeft kunnen bestellen bij een bedrijf dat waarschijnlijk nog nooit HST stellen heeft gebouwd.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
			
						- 
				melle
 
Re: Railjet ÖBB
Ja, daarmee dat ze nu enorm te laat mogen komen, het eerste treinstel mogen laten ontsporen en hun eerste model terug naar hun fabriek sturen om hun model te promoten!
			
			
									
						Re: Railjet ÖBB
Ik spreek me daar niet over uit, zeker niet over materieel dat z'n nut nog moet bewijzen. 
Het is idd. zo dat de levering een fameuze vertraging heeft opgelopen, dat steek ik niet onder stoelen of banken en dat is algemeen geweten. En trouwens, een ontsporing kan altijd gebeuren, zowel bij nieuw, huidig of ouder materieel. De Albatros (V250) had nu spijtig genoeg als nieuw materieel dit accidentje. En zoiets zullen ze zeker niet expres gaan fiksen...
En nogmaals, AnsaldoBreda is misschien niet de bekendste of beste fabrikant van spoorwegmaterieel, (zoals Siemens, Alstom, Bombardier, e.d.) maar hetgene wat ze al geleverd hebben (met of zonder vertraging) en voornamelijk aan FS, dat rijdt allemaal...
Kunnen we nu eindelijk terug gaan 'Railjetten' bij de 'eu bee bee'?
			
			
									
						Het is idd. zo dat de levering een fameuze vertraging heeft opgelopen, dat steek ik niet onder stoelen of banken en dat is algemeen geweten. En trouwens, een ontsporing kan altijd gebeuren, zowel bij nieuw, huidig of ouder materieel. De Albatros (V250) had nu spijtig genoeg als nieuw materieel dit accidentje. En zoiets zullen ze zeker niet expres gaan fiksen...
En nogmaals, AnsaldoBreda is misschien niet de bekendste of beste fabrikant van spoorwegmaterieel, (zoals Siemens, Alstom, Bombardier, e.d.) maar hetgene wat ze al geleverd hebben (met of zonder vertraging) en voornamelijk aan FS, dat rijdt allemaal...
Kunnen we nu eindelijk terug gaan 'Railjetten' bij de 'eu bee bee'?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
			
						Re: Railjet ÖBB
Helaas heeft proef-Railjet-loc 1016 035 zijn zilveren proef-Railjet-liverij (wat een woord) verloren ten voordele van het maagdelijke ÖBB verkehrsrot.. Deze loc droeg de liverij die ik vond dat de Railjets moesten krijgen: tweetonig zilver met rode bies ipv dat afschuwelijk bordeaux nu..  
 Zo konden ze er tenminste nog een "Metropolitan-bis" van maken.. of wilden ze dat net voorkomen, die vergelijking met de Metropolitan ?
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
			
			
									
						http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Re: Railjet ÖBB
Ik kwam hem ergens in de afgelopen dagen nog tegen in proef railjet kleuren, weet helaas alleen niet meer welke dag het was en de exacte locatie. Allesinds in Oostenrijk met een cargo.
			
			
									
						Re: Railjet ÖBB
Ik heb dan weer voorkeur voor de uiteindelijke kleur die ze nu werkelijk hebben bij Railjet.msts.be schreef:Helaas heeft proef-Railjet-loc 1016 035 zijn zilveren proef-Railjet-liverij (wat een woord) verloren ten voordele van het maagdelijke ÖBB verkehrsrot.. Deze loc droeg de liverij die ik vond dat de Railjets moesten krijgen: tweetonig zilver met rode bies ipv dat afschuwelijk bordeaux nu..Zo konden ze er tenminste nog een "Metropolitan-bis" van maken.. of wilden ze dat net voorkomen, die vergelijking met de Metropolitan ?
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image
Re: Railjet ÖBB
Aflevering 27 in de Railjet-soap: omdat de Italianen zoveel aanpassingen vragen voor de Railjets om daar te mogen rijden werd dit plan opgegeven. De 1216-en worden daarmee vaste titularis van de Verona-EC's alsook de andere DB/ÖBB EC's naar Italië. Lokwissel voor doorgaande treinen vind plaats in Verona, daar komt een E405 aan de trein.
In plaats daarvan worden de Railjets op Wien-Villach ingezet. Omdat één Railjet dikwijs te weinig capaciteit heeft, maar 2 stellen niet aan de perrons kunnen gaat men experimenteren met een dromedaris-samenstelling: Railjet vooraan, klassieke rijtuigen achter de loc. Als men wil kan men ook de rijtuigen achter het RJ-eindrijtuig hangen, enkel die heeft een klassieke koppeling. De andere rijtuigen zijn semi-permanent gekoppeld, en ook de drukdichte vouwbalgen kunnen niet aan klassieke rijtuigen gekoppeld worden. Het eindrijtuig heeft wel een metalen plaat en geen doorgang, dus men kan tussen het eindrijtuig en eventuele versterkingsrijtuigen niet doorlopen.
In april was men een dergelijke samenstelling al eens aan het uitproberen:
http://www.bahnforum.info/index.php?ind ... le&ide=230
Omdat de ÖBB krap bij kas zit is er geen geld meer voor de laatste 16 Railjets. De Tsjechische spoorwegen CD hebben de ÖBB-optie overgenomen. De rijtuigen zullen in Najbert-kleurstelling komen en ingezet worden met de nieuwe Skoda-locs reeks 380. Waarschijnlijk zullen hiermee de probleemkindjes Pendolino's (alias SuperCity in Tsjechië) op Wenen-Praag vervangen worden. Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen. Tja, waarschijnlijk jaloers omdat ze enkel maar een gepimpte CityElefant in de plaats konden aanbieden ?
 
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... -2011.html
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... rad-688779
			
			
									
						In plaats daarvan worden de Railjets op Wien-Villach ingezet. Omdat één Railjet dikwijs te weinig capaciteit heeft, maar 2 stellen niet aan de perrons kunnen gaat men experimenteren met een dromedaris-samenstelling: Railjet vooraan, klassieke rijtuigen achter de loc. Als men wil kan men ook de rijtuigen achter het RJ-eindrijtuig hangen, enkel die heeft een klassieke koppeling. De andere rijtuigen zijn semi-permanent gekoppeld, en ook de drukdichte vouwbalgen kunnen niet aan klassieke rijtuigen gekoppeld worden. Het eindrijtuig heeft wel een metalen plaat en geen doorgang, dus men kan tussen het eindrijtuig en eventuele versterkingsrijtuigen niet doorlopen.
In april was men een dergelijke samenstelling al eens aan het uitproberen:
http://www.bahnforum.info/index.php?ind ... le&ide=230
Omdat de ÖBB krap bij kas zit is er geen geld meer voor de laatste 16 Railjets. De Tsjechische spoorwegen CD hebben de ÖBB-optie overgenomen. De rijtuigen zullen in Najbert-kleurstelling komen en ingezet worden met de nieuwe Skoda-locs reeks 380. Waarschijnlijk zullen hiermee de probleemkindjes Pendolino's (alias SuperCity in Tsjechië) op Wenen-Praag vervangen worden. Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen. Tja, waarschijnlijk jaloers omdat ze enkel maar een gepimpte CityElefant in de plaats konden aanbieden ?
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... -2011.html
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... rad-688779
Re: Railjet ÖBB
Bon, Skoda is in het ongelijk gesteld en de deal met Siemens is getekend om verdere juridische problemen te voorkomen:msts.be schreef: Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen.
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... -deal.html
Vanaf eind 2012 worden de eerste Najbert-jets uitgeleverd, met wat geluk zullen ze dus eind 2013 de EC-rijtuigen op de lijn naar Hamburg vervangen.
- 
				trainspotterstef
 - Berichten: 129
 - Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
 - Contacteer:
 
Re: Railjet ÖBB
Ik heb al een paar keer EC 172 - 173 (Hamburg - Praag - Wien - Villach) genomen denk dat 1 stam niet voldoende ga zijn want deze EC paar zit soms knoer volmsts.be schreef:Bon, Skoda is in het ongelijk gesteld en de deal met Siemens is getekend om verdere juridische problemen te voorkomen:msts.be schreef: Skoda is een beetje pissig omdat CD de order al beklonken had, daarom gaan we eerst nog een rondje juridisch getouwtrek krijgen.
http://www.railwaygazette.com/nc/news/s ... -deal.html
Vanaf eind 2012 worden de eerste Najbert-jets uitgeleverd, met wat geluk zullen ze dus eind 2013 de EC-rijtuigen op de lijn naar Hamburg vervangen.
Mijn fotosite 
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
			
						http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: Railjet ÖBB
Het verschilt per EuroCity en seizoen. Zo zit de Hungaria van Hamburg naar Budapest bijvoorbeeld ook de ene dag helemaal uitpuilend vol en de andere dag amper mensen.
Wat ik mij nog afvraag; waar slaat de naam Najbert Jet eigenlijk op?
			
			
									
						Wat ik mij nog afvraag; waar slaat de naam Najbert Jet eigenlijk op?