Websites ontwerpen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Daniël

Re: Websites van de leden

Bericht door Daniël »

Kwestie van bij "Opmaak" de "Automatische terugloop" uitschakelen, dan kan je in het menu "Bewerken" de optie "Ga naar" kiezen en daar het regelnummer invoeren :wink:

Werkt prima hoor, gebruik 't zelf ook voor m'n eigen sites...
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Echte mannen met haar op hun borst :wink: schijven hun programma's en pagina's in VI...

In plaats van Notepad kun je beter Textpad gebruiken, is een slanke platte editor met enkele nuttige dingen zoals regelnummers, kleuren voor tags etc.
Bestaat ook in het Nederlands: ftp://download.textpad.com/pub/textpad4.7/txpned473.exe
pietje

Bericht door pietje »

FLV-FGSP schreef:Echte mannen met haar op hun borst :wink: schijven hun programma's en pagina's in VI...
Klopt, maar ik geef toe dat ook ik al eens van die "jeanettentrekskes" krijg :lol: :lol: en dus maar snel snel via Poderosa of Crimson editor alles aanpas

maar ja, ik kan hier toch niet stoefen met mijne website, want het is een grafisch frontend dat ik gebouwd heb rond Perl tools die remote besturing doen van SNMP devices, maar aangezien het een interne bedrijfssite is, kan ik dat moeilijk laten zien :mrgreen:

Iedereen mee :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Nogmaals dezelfde vraag: kan er geen "Website-creatie"-topic komen? Op deze manier gaat de link-database verdrongen worden.

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef:Nogmaals dezelfde vraag: kan er geen "Website-creatie"-topic komen?
Afbeelding :mrgreen:

Je brood kauwen doe je wel zelf hoop ik? ;) :lol:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Haha :D nice!
Maar ik denk dat Bart eerder bedoelt of die berichten niet gesplitst kunnen worden, en dat kan enkel een moderator.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Schaap
Site Admin
Contacteer:

Re: Websites ontwerpen

Bericht door Schaap »

Zo, gesplitst!

Frustrerend trouwens, hoe Internet Explorer afwijkt van de 'standaarden' (om maar te noemen de breedte van tabellen/div in IE<->Mozilla met of zonder border bijgerekend)

Gelukkig lijken ze - eindelijk - hun fouten recht te trekken door het meeste wel goed te laten interpreteren onder IE7 (XHTML 1.0 Transitional)

Ik gebruik meestal notepad (of gelijkaardig) voor het creëren van de lay-outs; elementen die ik wat minder goed uit het hoofd ken genereer ik met een WYSIWYG.

http://vzwww.be/
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

1) Sorry voor mijn gezaag :twisted:
2) Thanx, Schaap!

:mrgreen:
BDJ
Trammist

Bericht door Trammist »

Ik heb via school TacoHTML op mijn MacBook Pro staan, 'k moet er wel nog mee leren werken :lol:

Goede site: http://www.w3schools.com/
msts.be

Bericht door msts.be »

Wover schreef:Ik zou Adobe Dreamweaver aanraden, daar kan je zelfs als beginneling al heel wat mee, en je kan controleren of de website goed zal getoond worden in de verschillende browsers.
Dreamweaver sucks. De weergave van de Dreamweaver engine is gebaseerd op die van WebKit (= Safari) als ik het goed heb, maar desondanks komt de weergave in Dreamweaver helemaal niet overeen met die van Safari. Ook vind ik de AJAX-implementatie (Spry) van Dreamweaver superslecht. Ik ben daarom teruggekeerd naar de stal van Bill voor mijn WYSIWYG, Expression Web 3. Expression Web is de "spirituele" opvolger van Frontpage, maar weliswaar met 100% nieuwe code en eindelijk met implementatie van XHTML 1.0 Transitional/Strict en CSS 2.1 (spijtig genoeg nog geen XHTML 1.1, maar geen enkel Micro$oft product kan die als "application/xhtml+xml" parsen). Expression Web heeft ook een véél betere AutoComplete dan Dreamweaver. De weergave engine van Expression Web zit tussen die van IE 7 en Firefox, dus soms komt het overeen, soms ook niet.
Schaap schreef: Frustrerend trouwens, hoe Internet Explorer afwijkt van de 'standaarden' (om maar te noemen de breedte van tabellen/div in IE<->Mozilla met of zonder border bijgerekend)

Gelukkig lijken ze - eindelijk - hun fouten recht te trekken door het meeste wel goed te laten interpreteren onder IE7 (XHTML 1.0 Transitional)
Met de IE8 Standards mode is daar al heel wat verbetering in gebracht, de weergave van XHTML 1.0 T komt dan helemaal overeen met die van Firefox. IE8 heeft echter een ander addertje onder het gras: alle moderne browsers (IE8, Firefox 3.5, Safari 4, Opera 10 enz) laten zich niet meer detecteren via Javascript. Microsoft heeft daar een eigen meta tag voor uitgevonden, namelijk de truc:

Code: Selecteer alles

<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=8" />
Als men de IE=8 op IE=7 zet, zal IE8 de site weergeven in de compatibility mode, i.e. de site wordt gerenderd zoals door IE7. Hierdoor zullen de meeste webdevelopers lui blijven, niet hun site voor IE8 aanpassen en is er ook geen evolutie in webdesign ! De eeuwige spiraal van "backwards compatibility" blijft dan maar voortduren. We moeten er toch eens éénmaal mee breken denk ik, en nu zou toch een gepast moment zijn. Zeker nu HTML5/XHTML5 al bittere realiteit aan het worden is.
Schaap schreef:Ik gebruik meestal notepad (of gelijkaardig) voor het creëren van de lay-outs; elementen die ik wat minder goed uit het hoofd ken genereer ik met een WYSIWYG.
Dat is ook de beste manier denk ik. Ik mis dan wel een beetje de AutoComplete, maar de code blijft een stuk properder dan met een WYSIWYG. Ik gebruik dan ook feitelijk Notepad++, dan heb ik toch alvast regelnummers en een beetje kleurtjes . OK, in vi of vim kan je dmv een scriptje ook wel kleurtjes krijgen, maar das een beetje "over the top". Als je dan toch "die hard" bent heb je dat in principe niet nodig.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik ben al een kleine 7 jaar bezig met web development en de tijd van WYSIWYG ligt al bijna evenveel jaren achter mij.

XHTML 1.0 heb ik jaren gebruikt maar hier komt een einde aan aangezien de plannen ervoor gestopt zijn. HTML 5 zal het dus worden in de toekomst.

Gewone websites heb ik echter al jaren niet meer gemaakt, ik werk momenteel enkel in een eigen framework (momenteel PHP).
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Ik gebruik Notepad++ of Visual Studio 2008. Zeker nu ik wat meer met ASP.NET doe is Visual Studio heerlijk, vind ik.
Plaats reactie