Break 319 met opschriften Hugo Claus.
Re: Break 319 met opschriften Hugo Claus.
De tekst van dat gedicht is niet 100% meer leesbaar dacht ik, heb hem vorige week in Zottegem gezien.
Al een paar weken geleden, maar op 28 juni heb ik deze break nog eens zien passeren in Mechelen. De opschriften zijn al voor een stuk afgeblakerd, maar het is nog net leesbaar..
Hugo rijdt nog steeds rond
Dinsdag 19.10.2010 verzekerde "hij" de IC 2328 van St.-Niklaas (05.27 u.) naar Poperinge (08.28 u.).

Dinsdag 19.10.2010 verzekerde "hij" de IC 2328 van St.-Niklaas (05.27 u.) naar Poperinge (08.28 u.).
Heeft iemand deze 'break' recent nog zien rijden?
Ik zou er voor de krant 'De Morgen' een verhaal willen over maken...
Hij rijdt vermoedelijk nog wel, maar van de versregels bleef enkele maanden geleden al niet zo veel meer over.lander deweer schreef:Heeft iemand deze 'break' recent nog zien rijden?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
ik heb hem in november nog gezien, in Schaarbeek, en toen waren de opschriften inderdaad nog maar nipt leesbaar.
de serie 'breaks', zoals de 319, wordt momenteel volledig gemoderniseerd, zo blijkt, dus allicht is de kans klein dat 'de trein van Hugo' op dit moment nog rondrijdt?
de serie 'breaks', zoals de 319, wordt momenteel volledig gemoderniseerd, zo blijkt, dus allicht is de kans klein dat 'de trein van Hugo' op dit moment nog rondrijdt?
Dat moderniseren gaat erg traag en ik denk niet dat de 319 al aan de beurt is.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Toch wel een triestig beeld: zoals de opschriften langzaamaan helemaal vervagen, vervaagt ook de (collectieve) herinnering aan de meester zelf.
En dat is goed gelukt! p. 46 in de krant van vandaag.lander deweer schreef:Heeft iemand deze 'break' recent nog zien rijden?
-
kan iemand dat artikel eens inscannen of zo? Of is er een link naar de online krant? Ik ben wel eens benieuwd naar het artikel.

Misschien kun je de krant wel eens kopen? Aks alles ingescand wordt, zijn die dingen namelijk gedoemd om te verdwijnen.Treinen9880 schreef:kan iemand dat artikel eens inscannen of zo? Of is er een link naar de online krant? Ik ben wel eens benieuwd naar het artikel.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Of men kan naar de bibliotheek gaan en vragen om het artikel te kopiëren
EDIT: Artikels kunnen via PM verkregen worden!

EDIT: Artikels kunnen via PM verkregen worden!
Laatst gewijzigd door Retard op 09 mar 2013, 12:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Waarmee je dus waarschijnlijk de wet op auteursrechten en copyright overtreden hebt.Retard schreef:Of men kan naar de bibliotheek gaan en vragen om het artikel te kopiëren![]()
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Contacteer:
Niet waarschijnlijk, heel zeker: http://www.reprocopy.be/index.php?id=19.overweg13 schreef:Waarmee je dus waarschijnlijk de wet op auteursrechten en copyright overtreden hebt.Retard schreef:Of men kan naar de bibliotheek gaan en vragen om het artikel te kopiëren![]()
Het is gewijzigd. Ik zal mij schikken naar de regels
Wel even vermelden dat wij met Het Laatste Nieuws al jaren een krant van De Persgroep kopen en zeker niet meewerken aan het ophouden van het bestaan van kranten.

Wel even vermelden dat wij met Het Laatste Nieuws al jaren een krant van De Persgroep kopen en zeker niet meewerken aan het ophouden van het bestaan van kranten.