186 119 en 186 120Steven schreef:vandaag te brussel zuid een traxx of twee gezien die het rangeringske gaan doen zoals het zou voorzien zijn in het begin. voorste loc er af en achteraan ondertussen andere loc er tegen op het wijkspoor van brussel zuid kan charleroi. aan boord x aantal mensen ns alsook een nmbs-er als loods (zo werd me verteld).
Test Traxx te Essen
Re: Test Traxx te Essen
Inderdaad, het plan is om te Brussel Zuid een lok wissel toe te passen met een andere E186.Steven schreef:vandaag te brussel zuid een traxx of twee gezien die het rangeringske gaan doen zoals het zou voorzien zijn in het begin. voorste loc er af en achteraan ondertussen andere loc er tegen op het wijkspoor van brussel zuid kan charleroi. aan boord x aantal mensen ns alsook een nmbs-er als loods (zo werd me verteld).
Waarom dat nu weer bedacht is weet ik niet. Want een andere lok opstarten en gereed maken (12 minuten) vergt meer tijd dan dezelfde lok laten omlopen.
Maar ok, Belgische logica denk ik? Het was overigens al veel langer het plan van NS om de E186 in te zetten. Het werd telkens weer tegengewerkt door Brussel. Maar nu is men overstag.
gr Willem
als je zou weten op welke manier er van loc gewisseld worden zal je merken dat het vrij eenvoudig en zelfs heel snel kan gaan, maar daarvoor ken je beste alle spoormogelijkheden van spoor 18 tot 22 van buiten + de uitwijksporen kant charleroi.
Na aankomst sluit men de deuren en wijkt de hele trein uit kan charleroi op het meest linkse spoor (sporen IC genaamd), ondertussen staat de twee loc te wacht op de doodsporen Oost (daar waar de meetmotorwagen al geregeld staan en de reeks 11), als de trein uitgeweken is gaat langs de ene kant de loc los (die er is mee toegekomen) ondertussen komt uit het doodspoor de andere loc er al tegen rijden. de tweede loc neemt de trein terug mee naar het perron, de eerste loc gaat nu een uurtje aan de kant staan in de doodsporen Oost. Deze doet na een uurtje dezelfde beweging als zijn collega het uur voordien deed. In weze moet de loc dus nooit effectief rond rijden. en zo kan je met een minimum aan locs alle treinen verzekeren.
Na aankomst sluit men de deuren en wijkt de hele trein uit kan charleroi op het meest linkse spoor (sporen IC genaamd), ondertussen staat de twee loc te wacht op de doodsporen Oost (daar waar de meetmotorwagen al geregeld staan en de reeks 11), als de trein uitgeweken is gaat langs de ene kant de loc los (die er is mee toegekomen) ondertussen komt uit het doodspoor de andere loc er al tegen rijden. de tweede loc neemt de trein terug mee naar het perron, de eerste loc gaat nu een uurtje aan de kant staan in de doodsporen Oost. Deze doet na een uurtje dezelfde beweging als zijn collega het uur voordien deed. In weze moet de loc dus nooit effectief rond rijden. en zo kan je met een minimum aan locs alle treinen verzekeren.
Steven,Steven schreef:In weze moet de loc dus nooit effectief rond rijden. en zo kan je met een minimum aan locs alle treinen verzekeren.
Dat klopt, alleen het laatste zinnetje volgens mij niet.
Het kan met één minder, door rond te rijden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
euh nee hoor, je moet altijd ergens een reserve hebben, die moet er zo dus altijd al zijn, in dit geval staat deze dus gewoon een uurtje stil in brussel, ipv een hele dag, elk uur verwissel je gewoon uw reserve loc in brussel om het zo uit te drukken. op deze manier zorg je er ook voor dat het aantal beweging beperkt blijft in het station fbmz. Men is in brussel zuid namelijk niet echt happig op veel extra bewegingen, zeker niet in de spits als het aantal vrije sporen amper te vinden is.
Traxx 186 119 te antwerpen luchtbal gespot komende van de -2 van antwerpen centraal

Aanstaande vrijdag zal de traxx 186 120 normaal de eerste benelux verzekeren, aankomst voorzien in fbmz om 13u45 alwaar hij terug zal vertrekken om 14u15, dit kan wel eventueel met enige vertraging zijn aangezien er rond 14 u altijd ploegenwissel is.
Steven wil dat ene treinpaar al zeggen dat er nu één 11 minder nodig is ?Steven schreef:Aanstaande vrijdag zal de traxx 186 120 normaal de eerste benelux verzekeren, aankomst voorzien in fbmz om 13u45 alwaar hij terug zal vertrekken om 14u15, dit kan wel eventueel met enige vertraging zijn aangezien er rond 14 u altijd ploegenwissel is.
De Benelux dat zijn toch 14-15 treinparen voor 7 loks ?
Dus verwachte ik dat men minstens twee treinparen zou rijden om één 11 minder nodig te hebben...
Maar misschien doet de loc van de vroege trein wel drie slagen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
ik ken enkel de eerste aankomst en vertrek, hangt een beetje vanaf hoe het verloop der grafieken is. vrijdag is de eerste dag, het kan zijn dat hij pas de dag nadien echt volop zijn dienst aanvangt omdat hij die ene loc reeks 11 moet vervangen. ik vermoed dat met die eerste rit de voorziene 11 als voertuig zal meekomen naar brussel om er dan uitgenomen te worden.
Hier nog een kort filmpje dat ik heb gemaakt in Essen,
http://www.youtube.com/watch?v=coPg4Khk56U
http://www.youtube.com/watch?v=coPg4Khk56U