Test Traxx te Essen

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Robin

Test Traxx te Essen

Bericht door Robin »

naar aanleiding van de dienstregeling die hier werd gezet dat de traxx tot essen zou komen ben ik dus deze middag gaan zien.
Met een warme zon de auto ingestapt en vertrokken richting Essen, eenmaal aangekomen zag ik de 181 121 al staan in de verte.
Hij stond net voorbij de brug dus ging ik de brug op en vonden ze niet beters dan net te vetrekken als ik eindelijk boven was :evil: , dus helemaal weer terug...

Na eventjes wachten op perron 2/3 kwam hij stillekes toe gereden naar de NS rijtuigen om zich daaraan de koppelen.

181 komt aangereden... Afbeelding het koppelen... Afbeelding enkele gegevens... Afbeelding Slangen aankoppelen... er zat 5 man in :shock: , 1 bestuurder, 1 die alles koppeld, 1 van Bombardier en 2 man van NS zelf. Afbeelding de sleep... Afbeelding iemand die weet wat dit is? het witte spul Afbeelding
langs de voorkant Afbeelding fantasie... Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mark7758
Contacteer:

Re: Test Traxx te Essen

Bericht door Mark7758 »

Dat is een indusie spoel/opnemer. (Duitse beveiliging.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Uiteindelijk is de snelheid in DU en in andere plaatsen dan toch gelijkgesteld? Dacht dat daar een verschil in zat?

BDJ
dentheo

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Uiteindelijk is de snelheid in DU en in andere plaatsen dan toch gelijkgesteld? Dacht dat daar een verschil in zat?

BDJ
Nog straffer ik dacht dat die op de HSL 160 ging rijden...
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

nog straffer, elke traxx moet afzonderlijk zijn homologatie krijgen zover ik hier is ergens gelezen heb. dus eerst zien welke traxx van wie is en welke homologaties die dus al ondergaan heeft. bijgevolg heb ik dus de indruk dat de kenmerken van loc tot loc kunnen verschillen volgens ze hun proeven al gehad hebben of niet.
Fles

Bericht door Fles »

Robin schreef:1 die alles koppeld,
Mark7758 schreef:Dat is een indusie spoel
Dit verzin je niet :cry:
Steven

Bericht door Steven »

Fles schreef: Dit verzin je niet :cry:
gelijkaardige opnemers gebruiken ze ook in zwitserland voor het aldaar gebruikte systeem als ik me niet vergis.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Het gaat hem over de schrijfwijze.

Zo wordt "één die alles koppelt" met een t geschreven, en wordt het Duitse beveiligingssysteem Indusi geschreven.

BDJ
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Steven de SBB indusie spoel lijkt er op. Maar werkt op een andere basis.
De spoel is ook anders gevormd.
Sorry Indusi was een type foutje :oops:
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:nog straffer, elke traxx moet afzonderlijk zijn homologatie krijgen zover ik hier is ergens gelezen heb. dus eerst zien welke traxx van wie is en welke homologaties die dus al ondergaan heeft. bijgevolg heb ik dus de indruk dat de kenmerken van loc tot loc kunnen verschillen volgens ze hun proeven al gehad hebben of niet.
Steven,
Dat zou typisch zijn voor Belgie...maar ik weet niet hoever het gaat...meten , wegen ?
of alleen software versies nakijken...
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

dentheo schreef: Dat zou typisch zijn voor Belgie...maar ik weet niet hoever het gaat...meten , wegen ?
of alleen software versies nakijken...
hoever dit gaat weet ik ook niet maar allicht zal elke loc dan bepaalde proeven moeten ondergaan. een beetje gelijkaardige wat de ns nu doet met haar gehuurde traxxen, enige verschil dat ik nu zie is dat ze een sleep rijtuigen meenemen tot essen daar waar ik die vorige ritten altijd zonder rijtuigen heb weten gebeuren.
msts.be

Bericht door msts.be »

Steven schreef:gelijkaardige opnemers gebruiken ze ook in zwitserland voor het aldaar gebruikte systeem als ik me niet vergis.
En de daar gebruikte systemen (ja, zijn er 2) zijn ZUB 121/262 (121: oude versie en 262: nieuwe versie) en Integra.
DE_6308

Bericht door DE_6308 »

Zeker is dat die indusie magneet ook gebruikt wordt voor het poolse veiligheidssysteem SHP
Steelwheels

Bericht door Steelwheels »

Aha leuk eens wat collega's te zien op deze manier. :-)

Het betrof hier instructie ritten van de E186 omdat deze vanaf 1 aug ingezet wordt in de Benelux dienst.
Voor zover ik weet zaten er wel degelijk 3 of 4 mensen van NS in.

Zeker 1 instructutie machinist en 2 leerlingen.

Verder mogelijk een tweede instructie machinist om de zaak waar te nemen
voor als hijzelf op pad ging. En waarschijnlijk 1 man van Bombardier zelf.

Gister was ik zelf met de 186 119 te essen maar het was eigenlijk te slecht weer voor een paar plaatjes.
Wij waren slechts met zijn drieen.

Salut Willem

Let wel voorlopig alleen de groene E 186's komen naar Brussel
De rode hebben een te nieuw software pakket welke nog niet toegelaten is.

>Slangen aankoppelen... er zat 5 man in :shock: , 1 bestuurder, 1 die alles koppeld, 1 van Bombardier en 2 man van NS zelf.
Steven

Bericht door Steven »

vandaag te brussel zuid een traxx of twee gezien die het rangeringske gaan doen zoals het zou voorzien zijn in het begin. voorste loc er af en achteraan ondertussen andere loc er tegen op het wijkspoor van brussel zuid kan charleroi. aan boord x aantal mensen ns alsook een nmbs-er als loods (zo werd me verteld).
Plaats reactie