Steven schreef:Dat is pure software om dergelijke zaken op hetzelfde scherm zichtbaar te maken.
Maar dat gaat af van het onderwerp, hier staan zeker ettelijke leuke foto's. doch echter had ik er zelf persoonlijk meer voor gevonden als je ook een paar foto's had gemaakt van aan het perroneinde. Zodoende had je ook een aantal foto's zonder perron voor of naast de trein.
idd, als verwoed baanfotograaf ben ik eigenlijk streng op station foto's, en dan vooral het feit, dat je best op het einde van het perron fotografeerd, zeker de electriciteits palen kadreren op uw foto, zeer belangrijk, en misschien ook eens kijken naar de stand van de zon, om zo donkere zijkant, fronten èn tegenlicht te vermijden.
greetz 2302
Ok bedankt voor de tips, ik stond dus eigenlijk wel op het einde van het perron
En ja die elektriciteitspalen staan spijtig genoeg in de weg, maar anders zou ik te dicht tegen de rand staan (zeker na dat artikel van te dicht tegen de rand van het perron staan) en de treinen rijden er echt hard voorbij.
Maar allensinds bedankt ik zal er in het vervolg op letten
Steven schreef:Dat is pure software om dergelijke zaken op hetzelfde scherm zichtbaar te maken.
Maar dat gaat af van het onderwerp, hier staan zeker ettelijke leuke foto's. doch echter had ik er zelf persoonlijk meer voor gevonden als je ook een paar foto's had gemaakt van aan het perroneinde. Zodoende had je ook een aantal foto's zonder perron voor of naast de trein.
idd, als verwoed baanfotograaf ben ik eigenlijk streng op station foto's, en dan vooral het feit, dat je best op het einde van het perron fotografeerd, zeker de electriciteits palen kadreren op uw foto, zeer belangrijk, en misschien ook eens kijken naar de stand van de zon, om zo donkere zijkant, fronten èn tegenlicht te vermijden.
greetz 2302
Ok bedankt voor de tips, ik stond dus eigenlijk wel op het einde van het perron
En ja die elektriciteitspalen staan spijtig genoeg in de weg, maar anders zou ik te dicht tegen de rand staan (zeker na dat artikel van te dicht tegen de rand van het perron staan) en de treinen rijden er echt hard voorbij.
Maar allensinds bedankt ik zal er in het vervolg op letten
maar L 25/27 is niet echt de beste lijn om te spotten, zelfs als baanfotograaf, omdat er 4 sporen liggen, en ik vind dat dat stoort
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
het aanwezig zijn van vier sporen is niet zo lastig op zich, wel het feit dat de inplanting van de bovenleidingspalen het lastig maken om zomaar een foto te nemen.
Steven schreef:tussen antwerpen en brussel zat ik vooraan, ik had net een IC brussel antwerpen gedaan (met een ms75) en moest nadien gewoon terug naar brussel (als passagier) om er wat reserve te zitten, mijn voorziene trein was de 9232 en zoals voorzien heb ik me eerst vooraan aangeboden en er was nog plaats (indien niet moeten wij in het eerste rijtuig tweede klas achter de stuurpost plaats nemen zoals het in onze boek staat)
Zouden veel TBs dat wel doen? Volgens mij kunnen ze niet lezen dan ( ) want ik zie vaak TBs gewoon in 1e klas zitten (bv. break of M4).
dan stel ik mij de vraag hoe jij dat weet dat het een TB is, aangezien wij in burger zijn, dus geen vast uniform hebben. ga je het aan iedereen persoonlijk vragen of zo?
Misschien zien ze het aan de tas of rugzak met NMBS-logo.
Ik denk ook wel dat er regelmatig in 1ste klas komen zitten. Geldt dit trouwens ook voor Securail-personeel? Deze heb ik ook al lezend tegengekomen in 1ste klas.
Steven schreef:dan stel ik mij de vraag hoe jij dat weet dat het een TB is, aangezien wij in burger zijn, dus geen vast uniform hebben. ga je het aan iedereen persoonlijk vragen of zo?
Meestal ontstaat er een spontaan gesprekje tussen de "burger" en de TBG Of de "burger" kletst in zijn gsm. Daaruit kan je veel vernemen
Ook al meegemaakt: TB-mét-dienst stapt uit en kijkt onder stuurstandrijtuig (er was idd een klepperend geluid te horen onderweg). TB-in-burger stapt ook uit en helpt zijn collega het euvel op te sporen.
Inderdaad, over het laatst was ik met vrienden in Antwerpen, toen we aankwamen in het station wouden we vragen of we al op de trein mochten.
Niemand in de cabine, maar een paar meter verder stond iemand een sigaretje te roken, 2 minuten later gaat die gewoon de cabine in
Hij leek helemaal niet op een TB, zo als toerist gekleed
Surtout op warme zomerdagen, is het alsof sommige TB's op weg zijn om een dagje in Blankenberge op het strand te gaan liggen: korte broek, T-shirt zonder mouwen en sandalen!
Ik denk niet dat de machinisten van 50 jaar geleden zo op hun stoommachien verschenen op warme dagen!
Dietrich schreef:Misschien zien ze het aan de tas of rugzak met NMBS-logo.
Ik denk ook wel dat er regelmatig in 1ste klas komen zitten. Geldt dit trouwens ook voor Securail-personeel? Deze heb ik ook al lezend tegengekomen in 1ste klas.
der zijn ook andere nmbs medewerkers die deze rugzakken of tassen hebben he