Eppegem 16/08/08

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
TrainzDr3ver

Eppegem 16/08/08

Bericht door TrainzDr3ver »

Dag iedereen, na een lange tijd heb ik eindelijk eens de tijd gevonden om eens in Eppegem(lijn 25/27 te gaan spotten.
Er was nog redelijk veel verkeer en ook genoeg afwisseling qua materieel
Hier komen de foto's:
Afbeelding Het stationbordje
Afbeelding Stel 907 & 934
Afbeelding En ik had geluk!! De nieuwe Traxx de een BeNeLuxtrein trok
Afbeelding De L-trein: Antwerpen Centraal - Brussel Zuid door de 412.
Afbeelding 1183 met Benelux.
Afbeelding]
2713 met keteltrein.
Afbeelding Cityrail 979 en 769.
Afbeelding De 412 komt terug van Brussel-Zuid naar Antwerpen.
Afbeelding 1181 met BeNeLux richting Brussel-Zuid.
Afbeelding Spijtig van dat bord :twisted: maar naar mijn mening 2 heel mooie Loc's
De 2373 trekt de...
Afbeelding ... 2609.
Afbeelding De 379 met de L-trein naar Brussel-Zuid.
Afbeelding De Traxx op de terugweg. :D
Afbeelding Stel 529 en 555 Afbeelding Afbeelding Vind ik zelf een geslaagde foto.
De 1181 stopt voor een rood sein terwijl de 331 rustig vertrekt :D
Afbeelding En tot slot: de Thalys PBA.
Zo hopelijk vinden jullie dit mooie foto's.
En vergeet geen tips en reacties!! :wink:
Laatst gewijzigd door TrainzDr3ver op 13 dec 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Re: Eppegem 16/08/08

Bericht door Steven »

Bij deze ken ik dan ook de eigenaar van het fototoestel die de traxx op foto gezet heeft waarbij ik op de passagierstoel zat vooraan. Je was op slag een gesprekonderwerp tussen mij en de Antwerpse collega.
TrainzDr3ver

Echt? :P Wanneer dan? Ik heb hem 2 keer gezien, naar Brussel en naar Antwerpen :D
Steven

Bericht door Steven »

tussen antwerpen en brussel zat ik vooraan, ik had net een IC brussel antwerpen gedaan (met een ms75) en moest nadien gewoon terug naar brussel (als passagier) om er wat reserve te zitten, mijn voorziene trein was de 9232 en zoals voorzien heb ik me eerst vooraan aangeboden en er was nog plaats (indien niet moeten wij in het eerste rijtuig tweede klas achter de stuurpost plaats nemen zoals het in onze boek staat)
TrainzDr3ver

Ah ok, hij claxoneerde ook al van op afstand :P
En hoe rijden deze Traxx'en?
Shrek

Bericht door Shrek »

die 2713 is zo stoer :shock: chique :)
TrainzDr3ver

Shrek schreef:die 2713 is zo stoer :shock: chique :)
Dank u :D :wink:
Steven

Bericht door Steven »

TrainzDr3ver schreef:Ah ok, hij claxoneerde ook al van op afstand :P
En hoe rijden deze Traxx'en?

awel in antwerpen centraal merk je het vermogenverschil met een hle11 heel goed, de cruise control is natuurlijk handig om de snelheid heel stabiel te houden (waardoor je de vertraging wel is kan wegwerken die er eerst was)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Steven schreef:tussen antwerpen en brussel zat ik vooraan, ik had net een IC brussel antwerpen gedaan (met een ms75) en moest nadien gewoon terug naar brussel (als passagier) om er wat reserve te zitten, mijn voorziene trein was de 9232 en zoals voorzien heb ik me eerst vooraan aangeboden en er was nog plaats (indien niet moeten wij in het eerste rijtuig tweede klas achter de stuurpost plaats nemen zoals het in onze boek staat)
Allé, twas dus van moeten, in die TRAXX gaan zitten! :P Dik tegen uw goesting zeker! :P
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:
Allé, twas dus van moeten, in die TRAXX gaan zitten! :P Dik tegen uw goesting zeker! :P
hoe ge het weeeeeeeeeeeeeeeeet.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Trainspotterke schreef:
hoe ge het weeeeeeeeeeeeeeeeet.
Steven, komt de memor al binnen via het ETCS scherm ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

er is gewoon niets anders dan etcs schermen. de impulsen worden omgezet naar een belgeluid (bij een groen sein) of een gele lamp (die standaar ook al aanwezig was, deze bevat de letters SF) bij dubbel geel, groen geel horizontaal/vertikaal.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:er is gewoon niets anders dan etcs schermen. de impulsen worden omgezet naar een belgeluid (bij een groen sein) of een gele lamp (die standaar ook al aanwezig was, deze bevat de letters SF) bij dubbel geel, groen geel horizontaal/vertikaal.
Is naar het schijnt is het bij de Siemens 189 nog niet zo, daar loopt bv. ATB voorlopig nog via apart scherm....
Eigelijk andersom, daar loopt ETCS op een bijkomend scherm dat binnen enkele maanden zal verdwijnen, wanneer ETCS op andere scherm erbij komt.
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Dat is pure software om dergelijke zaken op hetzelfde scherm zichtbaar te maken.
Maar dat gaat af van het onderwerp, hier staan zeker ettelijke leuke foto's. doch echter had ik er zelf persoonlijk meer voor gevonden als je ook een paar foto's had gemaakt van aan het perroneinde. Zodoende had je ook een aantal foto's zonder perron voor of naast de trein.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Steven schreef:Dat is pure software om dergelijke zaken op hetzelfde scherm zichtbaar te maken.
Maar dat gaat af van het onderwerp, hier staan zeker ettelijke leuke foto's. doch echter had ik er zelf persoonlijk meer voor gevonden als je ook een paar foto's had gemaakt van aan het perroneinde. Zodoende had je ook een aantal foto's zonder perron voor of naast de trein.
idd, als verwoed baanfotograaf ben ik eigenlijk streng op station foto's, en dan vooral het feit, dat je best op het einde van het perron fotografeerd, zeker de electriciteits palen kadreren op uw foto, zeer belangrijk, en misschien ook eens kijken naar de stand van de zon, om zo donkere zijkant, fronten èn tegenlicht te vermijden.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie