Beginnend fotograafje

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
HLE 2302

Re: Beginnend fotograafje

Bericht door HLE 2302 »

ik hou ook van het scheve genre, maar bij jou is het een beetje te veel, anders ziet het er niet slecht uit, nie nacht op name van een new look is zeergoed gelukt, en anders, jah gewone stationsfotografie he (niet slecht bedoeld he)

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Ook ik verkies de 'gewone' foto's met af en toe eens een specialleke.
Schuin is ok voor zover het zeer sporadisch gebruikt wordt, maar het probleem is dat je zelden bijzondere treinen of gebeurtenissen zo zal vastleggen.
Die heb je liever recht.
Het vogelperspectief is een welgekomen afwisseling.

Een tip die ik hier leerde was dat het afsnijden in een foto het kan verknallen.
Zorg ervoor dat het spoor op de foto zoveel mogelijk in het oneindige wordt afgesneden en niet tever op de voorgrond.

Voor de rest, veel plezier met de liefhebberij.
Mijn eerste foto's waren geen kunstwerken, maar spijt heb ik er ook niet van.
Doen dus!
De trein.
Alleen voor durvers.
Wover

Bericht door Wover »

Als beginnende fotograaf moet je gewoon wat experimenteren, en soms ga je dan op heel leuke dingen stoten die je bij je volgende foto's zult kunnen gebruiken.

En nog een tip voor spoorweg- en treinfotografie: probeer graffiti zo veel mogelijk te vermijden.

Keep up the good work ;).
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Wover schreef:Als beginnende fotograaf moet je gewoon wat experimenteren, en soms ga je dan op heel leuke dingen stoten die je bij je volgende foto's zult kunnen gebruiken.

En nog een tip voor spoorweg- en treinfotografie: probeer graffiti zo veel mogelijk te vermijden.

Keep up the good work ;).
foto's kunnen altijd beter ...
maar grafitti vermijden, dat word moeilijk, zoek maar eens een break zonder grafitti ! :evil:

greetz 2302
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

Prachtige foto ook de schuine maar liefst niet te veel.
ma op veel treinen zie je veel grafitie "af" staan meestal na het b logo maar weet er iemand wat dat betekend?
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Als ik de tagger zie zal ik het eens vragen, wel nadat ik een bepaald telefoontje heb gepleegd en die mensen langs zijn gekomen. :)
OMC

Bericht door OMC »

b-loc schreef:Prachtige foto ook de schuine maar liefst niet te veel.
ma op veel treinen zie je veel grafitie "af" staan meestal na het b logo maar weet er iemand wat dat betekend?
Naar wat ik ervan weet wil dat blijkbaar Animal Farm zeggen ... Hoe of wat weet ik niet, ik vraag me soms af wat "moas" wil zeggen dat zoveel op breaks terug te vinden is
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Stelt gewoon "baf" voor denk ik, de B van het logo + af.

En verder zijn dat vaak nicknames van die taggers. Zowat overal kom je "Alez" ook tegen, op muren, materieel, enz.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Animal Farm zou een dancing zijn in het Antwerpse.

BDJ
b-loc
Contacteer:

Bericht door b-loc »

de 814 staat langs de ene kant vol met TBC ook waarschijnlijk ook een dancing :lol:
en langs de ander kant 2 wagons geelachtig ingekleurd :s
de MOAS haat ik echt.http://www.stopsein.net/image.php?id=135&pid=6818 foto van men allereerste break en wa denkt de MOAS staat er op.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

b-loc schreef:de 814 staat langs de ene kant vol met TBC ook waarschijnlijk ook een dancing :lol:
en langs de ander kant 2 wagons geelachtig ingekleurd :s
de MOAS haat ik echt.http://www.stopsein.net/image.php?id=135&pid=6818 foto van men allereerste break en wa denkt de MOAS staat er op.
lap, ookal zo'n mode lijk vroeger die rusch, en ok, ik ga niet zeggen dat dit lelijk is, maar doe dat verdomme toch niet op een trein :evil: :evil: :evil:

greetz 2302
Plaats reactie