Beginnend fotograafje

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Wimpie

Beginnend fotograafje

Bericht door Wimpie »

Graag wat opmerkingen en tips op men volgende allereerste fotos dat ik ooit nam :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sorry voor het verkeerde fotoformaat bij de laatste foto's dit komt omdat ik men instellingen had verkeerd gezet. Hopelijk vinden jullie het wat goed voor men eerste keer. Voor er op de frontfotos commentaar is : deze zijn genomen onder toezienend oog van de stationschef van het station. Voor de rest alle opmerkingen,commentaar en tips welkom

greetz Wimpie
Presario

Re: Beginnend fotograafje

Bericht door Presario »

Mooie foto's! Al verkies ik de rechte foto's in plaats van schuine(geen aanval louter persoonlijke mening! :wink: ).

Wanneer heb je die foto's in Dendermonde genomen want die stam M6 heb ik nog niet zien staan aan spoor 2. Weet jij toevallig meer in verband met die stam? Ik had vernomen dat ze er maar vanaf 14 december met gingen rijden naar Poperinge maar blijkbaar rijden ze daar nu al mee...
Steven

Bericht door Steven »

die M6 komen al wel een tijdje in dendermonde, maar vanaf december zijn ze altijd voorzien van een stuurrijtuig daar waar dit heden nog niet het geval is, wat uw foto's betreft kan ik het volgende zeggen een paar gewaagde composities er bij maar zeker niet mis, misschien toch proberen van af en toe ook de gewone klassieke foto's te maken (rechte versies dus)
poyaud

Bericht door poyaud »

Er is al een vaste stam met stuurstand in Dendermonde, aankomst rond 09h en vertrek rond 16h (werkdagen)

Foto's zijn op 11/11 gemaakt vermoedt ik.
Afbeelding
Presario

Bericht door Presario »

M6 zijn inderdaad al een hele tijd in Dendermonde. Worden er dan vanaf 14/11 ook meer dan 4 treinen in de week met M6 gereden? Ik vind de plaats van de trein wel raar, normaal gezien staat deze compositie op spoor 8 of 9 maar nu op spoor 2, waar de IC L richting Brussel in het weekend vertrekt.
Steven

Bericht door Steven »

op spoor twee staat hij bijna altijd, deze met M6 is eigenlijk de enige die in princiepe vanaf spoor 8 of 9 vertrekt uit Dendermonde naar brussel.
timothy_Vermeulen

Bericht door timothy_Vermeulen »

prachtige foto's maar zoals eerder vermeld, rechtere foto's leveren soms mooiere beelden op. Niet blaffend bedoeld!
Presario

Bericht door Presario »

Dat zou kunnen, het is namelijk een tijd geleden dat ik in het weekend in het station van Dendermonde ben geweest. Van waar vertrekt de IC L dan in het weekend? Spoor 5 dan?
Steven

Bericht door Steven »

die ic heeft als vaste sporen 1 en 2 en dit al ettelijke jaren op spoor 5 is het altijd de CR/L trein naar geraardsbergen/brussel zuid.
Presario

Bericht door Presario »

Ja dat dacht ik ook. Maar aangezien die sleep M6 plat staat in het weekend(???) op spoor 2 moet de ic toch uitwijken naar een ander spoor?
Wimpie

Bericht door Wimpie »

zal rekening houden dat ik wat rechtere fotos neem. Ben namelijk nog in een test fase he. :D maar heb geprobeerd verschillende standpunten in te nemen. Ook hou ik soms van die fotos waarop je soms moet raden wat het is en focust op een bepaald deel. Iedereen zijn mening natuurlijk al hou ik ook enorm veel van de gewone fotos. Nu oefen ik nog in stations maar ze wisten in FBMZ al dat ik kwam kijk maar naar de foto waar duidelijk op het infobord staat "niet instappen" hoe wisten ze dat ik kwam? :lol: grapje, maar weet iemand soms interesante plekjes waar ik kan gaan fotos nemen?

Greetz Wimpie
tomdg

Bericht door tomdg »

sjieke foto's :D zeker die van de voorkant M6 spijtig dat er wat vuil van de ruitenwissers op HLE2705 zit
Wimpie

Bericht door Wimpie »

bedankt, was wel moeilijk om de stationschef te overtuigen om zo te mogen fotograferen maar na een paar colas was het geregeld :d
Lukas

Bericht door Lukas »

Hoi,

Wimpie,

Proficiat met je mooie foto's!!De foto's van de M6 rijtuigen vind ik supermooi!!

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
poyaud

Bericht door poyaud »

In het weekend komt de CR (L trein) Brussel-Dendermonde inderdaad sinds kort binnen op spoor 2 .
Reden , geen idee.
Afbeelding
Plaats reactie