Vers une remise en service de la ligne 49 !?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno

Re: Vers une remise en service de la ligne 49 !?

Bericht door treinbruno »

13'erke schreef:Tja, ze zijn daar toch iets aan het doen: http://www.wallorail.be/actu/0109/21.htm
dat is al in de goede richting :D hopelijk komt wat later ook de AVV naar daar met personentreinen 8)

maarja: eerst zien, dan geloven :(
Afbeelding
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

En wat krijgen we van TSP te horen via Op de Baan?

Als alles vlot verloopt, zal Euregiobahn (het voorstadsnetwerk rond Aachen (D), nvdr.) vanaf juni 2009 de lijn Stolberg - Walheim - Raeren - Eupen uitbaten, zo schrijft Op de Baan. Zoals eerder al geweten, via onder meer de site van Wallorail, zijn er al een tijdje moderniseringswerken bezig tussen Raeren en de Duitse grens, maar geen kat dat wist waarom. Zou dit nu de officiële reden zijn? Wreemd, want op de officiële website van de Euregiobahn (www.Euregiobahn.de) wordt er geen woord gerept over deze nieuwe verbinding. Zelfs op het netplan van de Euregiobahn in de toekomst staat er nergens een verbinding met Eupen vermeld. Verder weet Op de Baan nog te zeggen dat de verbinding eventueel door Trainsport zou kunnen gebruikt worden om ze 2 lokwissels te vermijden. Kunnen we van een onbetrouwbare bron spreken bij Op de Baan of wil men met een surprise-act uit de bus komen? Ook doen er geruchten de ronde dat het om een nieuwe toeristische operator zou gaan. Vele versie's vliegen ons dus de oren rond, maar voorlopig blijft het toch nog in het duister tasten...

Wordt hoogstwaarschijnlijk nog vervolgd.
Bibke

Bericht door Bibke »

Trainspotterke schreef:En wat krijgen we van TSP te horen via Op de Baan?

Als alles vlot verloopt, zal Euregiobahn (het voorstadsnetwerk rond Aachen (D), nvdr.) vanaf juni 2009 de lijn Stolberg - Walheim - Raeren - Eupen uitbaten, zo schrijft Op de Baan. Zoals eerder al geweten, via onder meer de site van Wallorail, zijn er al een tijdje moderniseringswerken bezig tussen Raeren en de Duitse grens, maar geen kat dat wist waarom. Zou dit nu de officiële reden zijn? Wreemd, want op de officiële website van de Euregiobahn (http://www.Euregiobahn.de) wordt er geen woord gerept over deze nieuwe verbinding. Zelfs op het netplan van de Euregiobahn in de toekomst staat er nergens een verbinding met Eupen vermeld. Verder weet Op de Baan nog te zeggen dat de verbinding eventueel door Trainsport zou kunnen gebruikt worden om ze 2 lokwissels te vermijden. Kunnen we van een onbetrouwbare bron spreken bij Op de Baan of wil men met een surprise-act uit de bus komen? Ook doen er geruchten de ronde dat het om een nieuwe toeristische operator zou gaan. Vele versie's vliegen ons dus de oren rond, maar voorlopig blijft het toch nog in het duister tasten...

Wordt hoogstwaarschijnlijk nog vervolgd.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?
Het enige is dat we gissen naar welk plan er is... En wanneer het zou moeten klaar zijn.
Als ze met die lijn niks vanplan zouden zijn, zouden ze die opbreken, en niet herstellen, of is het in België echt al zover gegaan?
Die museumvereniging lijkt me niet echt degene die zoiets kan betalen, die hebben overigens nog geen eigen materieel...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Joris schreef:Hallo,
FLV-FGSP schreef:Op het gevaar af dat jullie mij een zaag gaan vinden herhaal ik mijn woorden: de reactivering van Stolberg - Raeren staat momenteel in geen enkel plan van Infrabel, het Aachener Verkehrsverbund of EVS (=eigenaar van de infra aan Duitse kant). Het bericht in Op de Baan is een kwakkel! Wat wel klopt is dat de Euregiobahn vanaf juni 2009 gaat doorrijden van Weilweiler naar Langerwehe.
Er moet toch ergens een plan zijn voor iets? Er moet toch iemand die werken betalen?
Ik zou zeggen even vragen wie hen betaald en in wiens opdracht ze werken...
Theo
Groeten vanop de Heide
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

De werken worden uitgevoerd door een Luxemburgse firma in opdracht van Infrabel.
Stevie Wonder

Bericht door Stevie Wonder »

Voorlopig zullen we moeten wachten wat er uit de bus komt. Maar ik vermoed niet dat ze zulkse werken gaan uitvoeren niets. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Gisteren zijn er 2 62'ers met een Balasttrein tot de grens gereden. Zie: http://www.wallorail.be/actu/0209/10.htm
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
enrico8509

Bericht door enrico8509 »

deze komt zo te zien terug in dienst maar wat gaat er nu eigenlijk gaan gebeuren?
Museum of elke dag verkeer voor reizigers?
rail s

Bericht door rail s »

enrico8509 schreef:deze komt zo te zien terug in dienst maar wat gaat er nu eigenlijk gaan gebeuren?
Museum of elke dag verkeer voor reizigers?
Als het een museum is/wordt, dan toch één met een ezel die geld schijt.
Andreas

Bericht door Andreas »

Hallo iedereen,

ik was vandaag in Raeren en men vertelde me dat deze lijn terug in dienst zou worden genomen als omleiding, voor als er iets op lijn 24 zou gebeuren.
Er werd zelfs over elektrificatie gesproken.

Trainsport had wel interesse om de lijn te gaan gebruiken.

Ben erg benieuwd wat van dit verhaal allemaal klopt.

Met spoorse groeten,

Andreas
Stevie Wonder

Bericht door Stevie Wonder »

Dat zou mooi zijn. Het is misschien zelfs mogelijk om zo het omlopen van locomotieven te Aachen-West te vermijden in de richting van Köln en verder. Teminste als het verhaal klopt natuurlijk.
Shrek

Bericht door Shrek »

ik denk dat je voor het antwoord gewoon de grens over moet. Als ze daar de lijn naar Aken opknappen zal het waarschijnlijk een euregiobahn worden, wordt de lijn naar stollberg hersteld dan is het voor goederentreintjes :)
dentheo

Bericht door dentheo »

Stevie Wonder schreef:Dat zou mooi zijn. Het is misschien zelfs mogelijk om zo het omlopen van locomotieven te Aachen-West te vermijden in de richting van Köln en verder. Tenminste als het verhaal klopt natuurlijk.
Nu rijdt de B-Cargo toch ook over bestaande lijn naar Aachen en K-Gremberg...om kopmaken te vermijden ???
Lukt alleen in die richting gezien de hellingen....
Hoe zit het met de hellingen op de 49 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie