Dicht bij het spoor staan

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
tomdg

Re: Dicht bij het spoor staan

Bericht door tomdg »

HLE 2302 schreef:ik heb vroeger nog gezien dat ze gewoon gingen zitten met hun benen op het spoor !
dat heb ik nog niemand zien doen wel kinderen die de sporen oversteken voor de kick of elkaar staan te duwen en trekken op het perron, verstoppertje spelen,... Dikwijls ook mensen die op het randje gaan staan als ze de trein zien binnen rijden om toch maar als eerste aan de deur te kunnen staan :o
dentheo

Bericht door dentheo »

tomdg schreef:
HLE 2302 schreef:ik heb vroeger nog gezien dat ze gewoon gingen zitten met hun benen op het spoor !
dat heb ik nog niemand zien doen wel kinderen die de sporen oversteken voor de kick of elkaar staan te duwen en trekken op het perron, verstoppertje spelen,... Dikwijls ook mensen die op het randje gaan staan als ze de trein zien binnen rijden om toch maar als eerste aan de deur te kunnen staan :o
Ik heb het twee jaar geleden voor het eerst gezien...verschrok wel even.
Daar kwam elk kwartier een trein, maar ze stopten wel allemaal, maar toch ...
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

ik heb in barvaux al gezien dat jongeren gewoon voetbal spelen op het perron omdat de trein 10 min te laat was, en af en toe ging de bal op de sporen en gaan ze hem daar gewoon halen :?

maar er was wel een overweg naast, dus je wist wel als de trein kwam :)
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:ik heb in barvaux al gezien dat jongeren gewoon voetbal spelen op het perron omdat de trein 10 min te laat was, en af en toe ging de bal op de sporen en gaan ze hem daar gewoon halen :?

maar er was wel een overweg naast, dus je wist wel als de trein kwam :)
en dan nog, onverantwoord !
het verwonderd me ook weer niet dat dat in de walen is, in barvaux rijden er amper treinen, wel een prachtig lijntje om te doen !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

In Station Walibi zijn er elk jaar meerdere noodremmingen doordat jongeren de onderdoorgang niet gebruiken of op de perronrand zitten, met hun benen naar het spoor.

Sinds enkele jaren lopen daar wel mensen rond van Infrabel, maar ik vraag me dan af of die politionele macht hebben?

BDJ
Bert

Bericht door Bert »

HLE 2302 schreef: het verwonderd me ook weer niet dat dat in de walen is,
Terug een uitspraak om 'U' tegen te zeggen... :roll:
Mensen let eens een beetje op jullie taalgebruik. Niet alleen HLE 2302, maar ook de rest! Wat dat ik hier allemaal lees de laatste tijd, amai...
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Bert schreef:
HLE 2302 schreef: het verwonderd me ook weer niet dat dat in de walen is,
Terug een uitspraak om 'U' tegen te zeggen... :roll:
Mensen let eens een beetje op jullie taalgebruik. Niet alleen HLE 2302, maar ook de rest! Wat dat ik hier allemaal lees de laatste tijd, amai...
ik heb best niks tegen de walen, maar daar zijn zowat de enigste plaatsen in belgië waar er maar om de 2h een trein rijd, en dan kom je zo'n dingen wel eens tegen :wink:

greetz 2302
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Hier. Als dat niet gevaarlijk is. Misschien is er vlakbij een overweg zodat ze wel gewaarschuwd zouden worden, maar dat is lang niet zeker.

En dat is niet het enige. Hier staan er nog meer foto's van personen die zomaar midden op het spoor staan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Kan aan mij liggen, maar aan die foto's op de onderste pagina zie ik weinig graten.
Dat lijken mij nu geen drukke lijnen.

En beschuldig mij nu maar van van alles.

BDJ
overweg13

Bericht door overweg13 »

Dieselfreak schreef:Hier. Als dat niet gevaarlijk is. Misschien is er vlakbij een overweg zodat ze wel gewaarschuwd zouden worden, maar dat is lang niet zeker.

En dat is niet het enige. Hier staan er nog meer foto's van personen die zomaar midden op het spoor staan.
De laatste tijd lijkt het zelfs nodig te zijn dat fotografen van kranten bekende mensen tussen de rails zetten om ze te fotograferen. Als voorbeeld an dat tellen.
Met vriendelijke groet

overweg13
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Bartjedj schreef:Kan aan mij liggen, maar aan die foto's op de onderste pagina zie ik weinig graten.
Dat lijken mij nu geen drukke lijnen.

En beschuldig mij nu maar van van alles.

BDJ
het is te zien, je kan altijd verrast worden door een speciale lijn waar normaalgezien niet veel trafic op zit, de sproeitrein bv. die kan altijd langstuffen
dus vind ik zo'n foto's ook onverantwoord, en deze op internet zitten vind ik nog erger, maar veel kunnen we der niet aan doen hé

greetz 2302
groentje

Bericht door groentje »

overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Hier. Als dat niet gevaarlijk is. Misschien is er vlakbij een overweg zodat ze wel gewaarschuwd zouden worden, maar dat is lang niet zeker.

De laatste tijd lijkt het zelfs nodig te zijn dat fotografen van kranten bekende mensen tussen de rails zetten om ze te fotograferen. Als voorbeeld an dat tellen.
Is het je ook opgevallen? Ik vraag me ook af of dat nodig is, om die foto's daar te nemen. Mogelijk was er een akkoord met een station dat het mocht, maar dan nog is het inderdaad geen goed voorbeeld.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

het is idd niet zo'n goed voorbeeld, ondanks het daar een station is waar niks passeerd, maar dan gaan domme mensen dat ook op andere misschien zelfs druk bereden spoorlijnen gaan doen, en dat kan de bedoeling niet zijn ...

greetz 2302
overweg13

Bericht door overweg13 »

HLE 2302 schreef:het is idd niet zo'n goed voorbeeld, ondanks het daar een station is waar niks passeerd, maar dan gaan domme mensen dat ook op andere misschien zelfs druk bereden spoorlijnen gaan doen, en dat kan de bedoeling niet zijn ...

greetz 2302
Op een van de foto's was duidelijk te zien dat het om een dubbelsporige geëlektrificeerde lijn ging. Waarschijnlijk dus toch niet zo rustig.
Met vriendelijke groet

overweg13
treinbruno

Bericht door treinbruno »

kan even goed gembloux-jemmepe sur sambre zijn :)
of misschien waren er die dag wel werken op de lijn... (niet dat er dan geen werktreinen passeren :) )
of wie weet was het wel treinstaking...
Afbeelding
Plaats reactie