Pagina 2 van 2

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 03 feb 2009, 11:08
door Marcad
Halo,

Heel mooie fotos !

Zijn er nog andere klassiek motorstellen (die buiten dienst zijn) in de CW Mechelen ?
Als nee, weet iemand waaner die afgebroken waren ?

Het gaat om de volgende:
964 (Post) B.D. op 1/03/2004
966 (Post) B.D. op 1/03/2004
971 (Post) B.D. op 1/03/2004
973 (Post) B.D. op 1/03/2004
194 B.D. op 26/12/2005
192 B.D. op 10/12/2006
242 B.D. op 10/12/2006
264 B.D. op 10/12/2006
266 B.D. op 10/12/2006
167 B.D. op 10/06/2007
200 B.D. op 10/06/2007 (die andere rijtuig ?)

Heel bedankt
A+
Marcad

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 03 feb 2009, 12:17
door Robin
Marcad schreef:Halo,

Heel mooie fotos !

Zijn er nog andere klassiek motorstellen (die buiten dienst zijn) in de CW Mechelen ?
Als nee, weet iemand waaner die afgebroken waren ?

Het gaat om de volgende:
964 (Post) B.D. op 1/03/2004
966 (Post) B.D. op 1/03/2004
971 (Post) B.D. op 1/03/2004
973 (Post) B.D. op 1/03/2004
194 (Post) B.D. op 26/12/2005
192 B.D. op 10/12/2006
242 B.D. op 10/12/2006
264 B.D. op 10/12/2006
266 B.D. op 10/12/2006
167 B.D. op 10/06/2007
200 B.D. op 10/06/2007 (die andere rijtuig ?)

Heel bedankt
A+
Marcad
Deze heb ik gevonden in CW Mechelen; http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=37&t=3454

973
971
966
964
Deze zijn allemaal ondertussen gesloopt, ik geloof dat er op dit moment nog 2 of 3 rijtuigen staan, 192+242+200 maar deze zullen ook het loodje moeten leggen.

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 04 feb 2009, 16:07
door Marcad
Robin schreef:Deze heb ik gevonden in CW Mechelen; viewtopic.php?f=37&t=3454

973
971
966
964
Deze zijn allemaal ondertussen gesloopt, ik geloof dat er op dit moment nog 2 of 3 rijtuigen staan, 192+242+200 maar deze zullen ook het loodje moeten leggen.
Bedankt Robin,
Weet jij als iemand de datum kan geven (maand & jaar is genoeg) toen al deze MS waren gesloopt ?

A+
Marcad

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 04 feb 2009, 16:54
door Robin
Marcad schreef:
Robin schreef:Deze heb ik gevonden in CW Mechelen; viewtopic.php?f=37&t=3454

973
971
966
964
Deze zijn allemaal ondertussen gesloopt, ik geloof dat er op dit moment nog 2 of 3 rijtuigen staan, 192+242+200 maar deze zullen ook het loodje moeten leggen.
Bedankt Robin,
Weet jij als iemand de datum kan geven (maand & jaar is genoeg) toen al deze MS waren gesloopt ?

A+
Marcad
deze zijn de afgelopen 2 maand gesloopt, de 192 242 en 200 zullen de komende dagen tot schroot verandere.

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 04 feb 2009, 17:35
door Marcad
Bedankt Robin,

Heb jij nieuws van de 194, 264, 266 en 167 ?

Al verdwenen ? Waaner ?

Het is vreemd dat deze naar schroot gaan en niet verkoopt naar een andere land (Italïe b.v.)

Groeten
Marcad

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 04 feb 2009, 19:32
door Robin
Marcad schreef:Bedankt Robin,

Heb jij nieuws van de 194, 264, 266 en 167 ?

Al verdwenen ? Waaner ?

Het is vreemd dat deze naar schroot gaan en niet verkoopt naar een andere land (Italïe b.v.)

Groeten
Marcad
ik heb deze niet staan, kan zijn dat ze al weg zijn voor kerstmis.

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 06 feb 2009, 14:01
door Bartjedj
Die klassiekjes zijn bijna dan 50 jaar oud.
Ook op verkoop staat een houdbaarheidsdatum. Veel van die stellen waren daar niet meer geschikt voor.

BDJ

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 06 feb 2009, 15:29
door Dietrich
Het hangt er vanaf of je nog een koper kan vinden die er het geld in wil steken om ze volledig te moderniseren. Al men voor die kost al nieuwe stellen kan kopen is het onwaarschijnlijk dat ze oud Belgisch 2-dehands materiaal gaan kopen. Als ze al te koop geweest waren...

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 07 feb 2009, 22:39
door Wimpie
iemand contactgegevens van cw mechelen?


Greetz

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 09 feb 2009, 17:43
door Robin
Wimpie schreef:iemand contactgegevens van cw mechelen?


Greetz
hangt er vanaf wie je wilt bellen..

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 12 sep 2009, 18:02
door AM'er
Hoe zal men eigenlijk te werk gaan om de resterende MS62-65 te slopen?

Het valt op dat de reeds gesloopte klassiekjes allemaal dezelfde revisiedatum hadden.
Er zit ongeveer 9 jaar tussen de laatste revisie en het slopen.


Aangezien er eind 2006 nog bodeauxklassiekjes gereviseerd werden, zou de laatste nog kunnen bollen tot 2015-2016.


Klopt deze redenering?
poyaud schreef:Geen ongeval , maar verduring van de hoogspanningskabels .
Is een vrij duur grapje om deze nieuw te plaatsen .
Het stuk dat uit de voorkant van het dak is geslepen, zit nu in een city rail .

Re: MR62 - 200 Begin van het einde...

Geplaatst: 12 sep 2009, 22:01
door HLE 2302
AM'er schreef:Hoe zal men eigenlijk te werk gaan om de resterende MS62-65 te slopen?

Het valt op dat de reeds gesloopte klassiekjes allemaal dezelfde revisiedatum hadden.
Er zit ongeveer 9 jaar tussen de laatste revisie en het slopen.


Aangezien er eind 2006 nog bodeauxklassiekjes gereviseerd werden, zou de laatste nog kunnen bollen tot 2015-2016.


Klopt deze redenering?
poyaud schreef:Geen ongeval , maar verduring van de hoogspanningskabels .
Is een vrij duur grapje om deze nieuw te plaatsen .
Het stuk dat uit de voorkant van het dak is geslepen, zit nu in een city rail .
en tegen dan zijn bijna alle desiro's geleverd ... eerder gaan de oude zeker niet uit beeld verdwijnen