Eten in Brussel Zuid

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Lukas

Re: Eten in Brussel Zuid

Bericht door Lukas »

Hoi,

In Namen heb ik overlaatst ook nog een meeneempasta genomen en ook deze was zijn geld waard;De prijs was 3 Euro wat ik redelijk democratisch vond.

Dank u voor de eettips in Brussel Zuid;Vooral de pastazaak zal ik eens uitproberen.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
treinbruno

Bericht door treinbruno »

brussel zuid, brussel noord en antwerpen zijn eigelijk zowat de enige stations waar je een beetje deftig kan eten in het station :)
in nederland hebben ze tenminste in elk redelijk groot station een frituur :D (smullers)

maar in parijs gare du lyon, bij restaurant le train bleu is dit dan weer de menukaart :shock: :roll:
Copy of DSCF7032.JPG
Copy of DSCF7032.JPG (44.16 KiB) 7592 keer bekeken
€6,20 voor een glaasje cola, of 18€ voor een broodje, HALLOOO :mrgreen:
Afbeelding
Dietrich

Bericht door Dietrich »

In Centraal zijn er 2 Panos'en, nog een soort broodjeszaak in de grote hal, een GB Express, café, winkeltjes waar ze broodjes en snoep verkopen, enz. Het enige dat ze er niet hebben zijn zaken zoals McDo of grote ruimtes met zitplaatsen.

Dat in Parijs verbaast mij niet. Op unief koop ik daarentegen 33cl voor 70 cent. :)
treinbruno

maar als je het station buiten stapt heb je wel een quik, mcdonnalds en frituur op 50m :)
in de quik krijg je trouwens 10% korting als je je treinabo toont of je treinkaartje geeft :D
Afbeelding
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Dietrich schreef:In Centraal zijn er 2 Panos'en, nog een soort broodjeszaak in de grote hal, een GB Express, café, winkeltjes waar ze broodjes en snoep verkopen, enz. Het enige dat ze er niet hebben zijn zaken zoals McDo of grote ruimtes met zitplaatsen.

Dat in Parijs verbaast mij niet. Op unief koop ik daarentegen 33cl voor 70 cent. :)
De derde broodjeszaak, Columbus ofzo heet die dacht ik, is overgenomen door Autogrill en moet nog voor de zomer een Délifrance worden.

BDJ
Portbou
Contacteer:

Bericht door Portbou »

Hallo,
maar in parijs gare du lyon, bij restaurant le train bleu is dit dan weer de menukaart :shock: :roll:
-- een lijst met redelijk hoge prijzen --
...maar je nuttigt deze consumpties dan wel in een erg mooi kader hé... : LE TRAIN BLEU

En een verdieping lager vind je een hele reeks gewone sandwicheries, bars,...

Goedenavond.
Stuka

Bericht door Stuka »

Amai, ik denk da'k de eerste 14 dagen alle dagen ergens anders ga terecht kunnen om iets te eten :D
En het reestaurant in de Frankrijkstraat zelf van de NMBS, is dat lekker?
Stuka

Bericht door Stuka »

treinbruno schreef:verder is de gewone frituur (dus niet de quik) ook wel goed
Da's natuurlijk een heeeeeeeeel belangrijke tip! Zijn er nog (goede) frituren in de buurt van Brussel Zuid?
Steve

Bericht door Steve »

De pastazaak in Brussel-Zuid maakt deel uit van de keten Mezzo Di Pasta en is inderdaad aan te raden. De prijs (5,50 - 6 euro) is wel wat aan de 'toeristische' kant vergeleken met andere zaken van dit soort, maar de pasta is heel goed en het aanbod aan sauzen is heel divers.

Voor de rest ken ik zelf niet zoveel hoogvliegers in Brussel-Zuid. In Brussel-Noord is er naast de Panos (die in de CCN, niet in de perrongang) ook een heel goede zaak voor wie van panini en zulke dingen houdt.
groentje

Bericht door groentje »

Stuka schreef:Amai, ik denk da'k de eerste 14 dagen alle dagen ergens anders ga terecht kunnen om iets te eten :D
En het resstaurant in de Frankrijkstraat zelf van de NMBS, is dat lekker?
At je warm op school? Het is van vergelijkbare kwaliteit. Gaarkeuken is natuurlijk nooit zo fijn afgewerkt als thuis, maar voor zijn prijs (nog geen 4 euro) echt wel behoorlijk.
In de zijgang van FBMZ zit er ook nog een Exki, alleen maar biologische broodjes, hier en daar ook wat vreemd, en niet echt goedkoop (tussen de 3 en 4 euro voor een broodje gemiddeld), maar ik ben wel fan. En in de Eloystraat (de Barastraat oversteken als je uit de Zuidgang komt, en dan een goede 20 m schat ik) zit een Italiaanse speciaalzaak, waar je ook broodjes kan krijgen. Prijzen tusen de 2 en de 4,50 euro. Iets verder in Kuregem vind je dan natuurlijk ook nog de typische kebabtenten en alimentations générales.
Qua pizza vind ik Maciotto beter. Die vind je in het Metrostation van Brussel-Zuid, dus even de roltrap naar beneden. Ook The Foodmaker zit daar.

Kortom, wie verhongerd in Brussel-Zuid heeft een héél moeilijke smaak, of geen geld op zak. :mrgreen:
Stuka

Bericht door Stuka »

Inderdaad, ik heb al opgemerkt dat er keuze in overvloed is. Allemaal bedankt!!!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Even twee topics verbinden :wink:

Ik zit in Brussel-Zuid een Pasta te eten, en terwijl via de HotSpot op Railtime in het oog te houden wanneer mijn trein vertrekt.
En dat is om 18h05, momenteel nog zonder vertraging :P

BDJ
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:maar als je het station buiten stapt heb je wel een quik, mcdonnalds en frituur op 50m :)
in de quik krijg je trouwens 10% korting als je je treinabo toont of je treinkaartje geeft :D
ik tegen 60, en op m'n moeder haar werk zelfs maar 50

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

Bartjedj schreef:Even twee topics verbinden :wink:

Ik zit in Brussel-Zuid een Pasta te eten, en terwijl via de HotSpot op Railtime in het oog te houden wanneer mijn trein vertrekt.
En dat is om 18h05, momenteel nog zonder vertraging :P

BDJ
die telenet hotspots zijn duur ja :!:
10€ voor een uur ofzo :?
gelukkig kan je wel gratis op de nmbs site :)

in FBMZ heb ik trouwens enkele weken geleden ook eens een gratis onbeveiligd wifinetwerk gevonden :shock: (naam:default)
Afbeelding
LHOON

Bericht door LHOON »

Telenet hotspots zijn pure afzetterij, en Belgacom doet het niet veel beter.

Onlangs was ik in Estland, en daar is in vrijwel alle openbare plaatsen gratis wifi met een snelheid waar de meeste Belgische gebruikers slechts van kunnen dromen.
Plaats reactie