Eten in Brussel Zuid
Eten in Brussel Zuid
Onlangs heb ik in Brussel Zuid een pizza meegenomen (ttz een stuk, geen ganse pizza!) van daar juist naast de quick. Ik vond deze zeer genietbaar, zeker voor herhaling vatbaar. Zijn er in Brussel Zuid nog goede zaken waar je iets lekkers kan meenemen voor een schappelijke prijs? Quick is natuurlijk altijd lekker, maar eer je daar je honger hebt gestild ben je al gauw € 15 kwijt!
Re: Eten in Brussel Zuid
Probeer eens een van de Grieken in de Aragonstraat. Die hebben diverse dagschotels klaar staan.
in brussel zuid, niet zo ver van uw genoemde pizeria heb je nu wok a way, lekker, niet te duur en voldoende om u buikje rond te eten (ook al lijken de porties in dat doosje bij ontvangst weinig, je onderschat de inhoud er van). in de zelfde regio heb je iets gelijkaardig met pasta maar die heb ik zelf nog niet getest.
-
Dat moet zijn ARGONNE-straat ('k denk dat FLV-FGSP teveel "Lord of the Rings" binnen heeft...)FLV-FGSP schreef:Probeer eens een van de Grieken in de Aragonstraat. Die hebben diverse dagschotels klaar staan.
Daar waren drie Griekse eethuizen, maar ooit moeten er veertien geweest zijn! Het verste van het spoor weg, dus dichtst bij Atrium, had mijn voorkeur: Le Cheval de Troie. Maar maak u geen illusies over de authenticiteit, 't zijn geen Grieken aldaar...
Als ge de Argonnestraat helemaal naar de andere kant uitloopt komt ge een paar genietbare Spanjaarden tegen, daar zit altijd wel veel volk van de pensioentoren. En net naast het hoekje de Portugese "Oh Fadista", ook een aanradertje maar het mag niet te druk zijn want dan gaat de bediening in de overdrukbeveiliging...
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 09 feb 2009, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Nog in Brussel-Zuid: de Subway, een beetje weggestopt aan de westkant van het station, maar best wel lekkere broodjes (Amerikaanse stijl subs)
En verder kan men natuurlijk ook nog iets eetbaars kopen in de GB!
En verder kan men natuurlijk ook nog iets eetbaars kopen in de GB!
Thanx iedereen! Aangezien ik nu woensdag mag starten, ga ik zeker tijd genoeg hebben om ze allemaal uit te proberen! Bedankt! Moesten jullie er nog weten, laat maar komen!!!!
De pasta daar in de food-corner is iets van een 5.50€ .. maar je hebt al redelijk wat binnen dan .. voor de meesten genoeg, voor de hele grote eters jah .. die hebben nooit genoeg zekerSteven schreef:in brussel zuid, niet zo ver van uw genoemde pizeria heb je nu wok a way, lekker, niet te duur en voldoende om u buikje rond te eten (ook al lijken de porties in dat doosje bij ontvangst weinig, je onderschat de inhoud er van). in de zelfde regio heb je iets gelijkaardig met pasta maar die heb ik zelf nog niet getest.

Die Grieken zitten op ca. 200 m van de uitgang van de hoofdtunnel aan de kant van de Fonsnylaan. Vind ik toch niet ver.Stuka schreef:Da's precies wel wa ver he van Brussel Zuid...
Groetjes,
Rian
De pasta's zijn zeker de moeite. Verschillende soorten pasta, verscheidene sauzen. Vullend, niet te duur en vlotte bediening.Steven schreef:in brussel zuid, niet zo ver van uw genoemde pizeria heb je nu wok a way, lekker, niet te duur en voldoende om u buikje rond te eten (ook al lijken de porties in dat doosje bij ontvangst weinig, je onderschat de inhoud er van). in de zelfde regio heb je iets gelijkaardig met pasta maar die heb ik zelf nog niet getest.
En wat mij meevalt: ook op zondag geopend tot 21 uur. Als ik terugkeer van SCM kom ik met de IC-A uit Brugge, langs de pastawinkel, en dan naar de Benelux. Dan ben ik al in de BNL 7 minuten voor het vertrek. Mooie zitplaats, lekker rustig.

BDJ
-
de meeneempizza's uit de sbarro zijn best wel lekker
verder is de gewone frituur (dus niet de quik) ook wel goed

verder is de gewone frituur (dus niet de quik) ook wel goed

Wok a Way hebben ze ook in Gent, maar "speciaal" was het niet. Nuja, goed voor iets snel te eten zeker.
In Brussel-Zuid zijn de uitbatingen rond de food-plaza (zo heette dat middenplein dacht ik) wel van goede kwaliteit. BEter dan de normale spoorweggastronomie.
BDJ
BDJ