13 naar Brecht....

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
LML

Re: 13 naar Brecht....

Bericht door LML »

De woorden en beloftes die al 2 jaar duren, worden eindelijk daden (nu er getest wordt met Eloc 13 + M6)...
Hopelijk start de Brecht-shuttle nu daadwerkelijk in juni '09...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
dentheo

Bericht door dentheo »

vanavond op ATV nieuws was de 13 te zien in Brecht met zijn dubbeldekkers.
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

LML schreef:De woorden en beloftes die al 2 jaar duren, worden eindelijk daden (nu er getest wordt met Eloc 13 + M6)...
Dit is niet de eerste keer dat men testen doet.
Men heeft reeds talrijke testen gedaan onder andere met Thalys, die allemaal falikant zijn afgelopen.
Dus niet te vlug conclusies trekken.
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Voorbeeldje van slordige journalistiek uit de Frut:
Vanaf vandaag test de NMBS de treinverbinding tussen Antwerpen en Noorderkempen. Als die testritten een positieve evaluatie meekrijgen zullen er vanaf juni eindelijk treinen stoppen in Brecht. Dat meldt het Radio 2-nieuws.

Het nieuwe station in Brecht is intussen al twee jaar gebruiksklaar. Momenteel is men bezig met een nieuw veiligheidssysteem te testen. "Dat is een volledig nieuw systeem dat nog nergens anders in België wordt gebruikt", aldus Jef Vandenberghe, volksvertegenwoordiger en verkeersdeskundige uit Kalmthout.

Indien de resultaten van de testritten goed zijn, kan de eerste trein in Brecht halt houden op 20 april. Voor de HST-treinen wordt het minstens wachten tot het einde van dit jaar.
LML

Bericht door LML »

Adler schreef:
LML schreef:De woorden en beloftes die al 2 jaar duren, worden eindelijk daden (nu er getest wordt met Eloc 13 + M6)...
Men heeft reeds talrijke testen gedaan onder andere met Thalys, die allemaal falikant zijn afgelopen.
Het gaat hier niet over tests met HST's, wel over de Brecht-shuttle... Die met 2x Traxx en 3x I11 was ook maar van korte duur. Ik bedoel er enkel mee dat de drommedaris-tests met een 13 + M6 (hopelijk) vlotter gebeuren en een positief resultaat krijgen. En daarop heeft men wèl 2 jaar moeten wachten. Dat zijn geen conclusies, dat is de pure waarheid.
dentheo

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Niet overdrijven, bij mijn laatste foto knalde de Thalys tegen 300 kmh door station Brecht...leek mij niet zo falikant...
Theo
Groeten vanop de Heide
Adler

Bericht door Adler »

dentheo schreef:
Adler schreef:
Niet overdrijven, bij mijn laatste foto knalde de Thalys tegen 300 kmh door station Brecht...leek mij niet zo falikant...
Als die testen dan zo geslaagd waren volgens u, waarom heeft men dan in Nederland een onderzoek gestart naar een terugvaloptie voor het beveiligingssysteem ?
Dat onderzoek moet afgerond zijn eind mei.
Ik zou u ook aanraden eens het laatste voortgangsrapport 24 van minister Eurlings te lezen (gisteren verschenen).
Dat is allesbehalve hoopgevend, ook wat betreft Thalys.
"Tijdens het testprogramma van het Thalys materieel in juli 2008 zijn omissies geconstateerd in de treinsoftware welke blokkerend zijn voor de start van het commercieel vervoer."
Men is nu weer bezig met nieuwe testen met aangepaste software van de SNCF, en zo blijven ze maar bezig.
Steven

Bericht door Steven »

momenteel is men wel volop bezig alle thalystreinen aan te passen aan etcs. Als ik me niet vergis zijn er al zes stellen die de aparatuur aan boord hebben. Het werk is pas klaar als alle stellen voorzien zijn natuurlijk. Je kan onmogelijk een dienst gaan aanbieden over die nieuwe lijn als al uw materieel er niet kan op rijden. Zo kan je onmogelijk een degelijke dienst aanbieden.
Trammist

Bericht door Trammist »

Eén ding weten we nu zeker : de trein in Brecht zàl er komen.
Adler

Bericht door Adler »

LML schreef:Het gaat hier niet over tests met HST's, wel over de Brecht-shuttle... Die met 2x Traxx en 3x I11 was ook maar van korte duur. Ik bedoel er enkel mee dat de drommedaris-tests met een 13 + M6 (hopelijk) vlotter gebeuren en een positief resultaat krijgen. En daarop heeft men wèl 2 jaar moeten wachten. Dat zijn geen conclusies, dat is de pure waarheid.
Na 3 dagen testen weet je dus nu al dat er een positief resultaat is ?
Adler

Bericht door Adler »

Steven schreef:momenteel is men wel volop bezig alle thalystreinen aan te passen aan etcs. Als ik me niet vergis zijn er al zes stellen die de aparatuur aan boord hebben. Het werk is pas klaar als alle stellen voorzien zijn natuurlijk. Je kan onmogelijk een dienst gaan aanbieden over die nieuwe lijn als al uw materieel er niet kan op rijden. Zo kan je onmogelijk een degelijke dienst aanbieden.
Steven, men is nu nog bezig met een testprogramma voor de nieuwe software die in december in de Thalys is geinstalleerd omdat de vorige versie van de software niet voldeed.
Men 'hoopt' op een positief resultaat van die nieuwe testen in mei.
Maar het is dus even goed mogelijk dat men nu opnieuw andere gebreken vaststelt.
Het is dus geen kwestie van het afwerken van 6 stellen.
Op dit moment is nog geen enkele Thalys goedgekeurd.
stefanic

Bericht door stefanic »

Hierzie, een foto van de testtrein, deze ochtend om 8u18 bij passage in Antwerpen-Dam (van Schijnpoort naar wijkbundel Luchtbal)
Samenstelling: M6Bx-M6BD-M6A-M6A-1307-M6Bx
Dit wordt ook de definitieve samenstelling, mits vervangen van 1 M6A door een M6B. Afbeelding
spoorwegrealist
dentheo

Bericht door dentheo »

[quote="stefanic"]Hierzie, een foto van de testtrein, deze ochtend om 8u18 bij passage in Antwerpen-Dam (van Schijnpoort naar wijkbundel Luchtbal)
Samenstelling: M6Bx-M6BD-M6A-M6A-1307-M6Bx
Dit wordt ook de definitieve samenstelling, mits vervangen van 1 M6A door een M6B.
/quote]

Voor zover ik weet waren de M6Bx "voorbereid" voor ETCS.

Wie heeft nu de volledige inbouw gedaan ?

Iemand een idee hoe de afstandsmeting gebeurd ?
Theo
Groeten vanop de Heide
LML

Bericht door LML »

Adler schreef:
LML schreef:Het gaat hier niet over tests met HST's, wel over de Brecht-shuttle... Die met 2x Traxx en 3x I11 was ook maar van korte duur. Ik bedoel er enkel mee dat de drommedaris-tests met een 13 + M6 (hopelijk) vlotter gebeuren en een positief resultaat krijgen. En daarop heeft men wèl 2 jaar moeten wachten. Dat zijn geen conclusies, dat is de pure waarheid.
Na 3 dagen testen weet je dus nu al dat er een positief resultaat is ?
Lees 'ns ietwat grondiger a.u.b.? Welk woord staat er tussen haakjes?
Steven

Bericht door Steven »

Adler schreef: Het is dus geen kwestie van het afwerken van 6 stellen.
Op dit moment is nog geen enkele Thalys goedgekeurd.
Momenteel zijn er zes stellen waar de bestuurders de etcs schermen alvast moeten gebruiken om er mee te kunnen rijden, want het zijn die schermen die ook de KVB en TBL/TBL2 vervangen als dusdanig, als die stellen niet in orde zouden zijn zou men er niet mee rijden, wat niet wil zeggen dat alle foutjes er uit zijn. Ik hoor de collega's van thalys er geregeld over spreken als ze er mee gereden hebben.
Plaats reactie