Oude wagon Oostende
Re: Oude wagon Oostende
Met het logo WL (versie 1969) op een van de deuren... Dat bevestigt dat het een CIWL-rijtuig is, niet?rutotrains schreef:Brussel zuid 23.07.88
Paul
Lijkt een TEE-rijtuig geweest te zijn.b-loc schreef:Wat is dat zilverkleurige rijtuig erachter?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Op de foto uit Oostende?overweg13 schreef:Lijkt een TEE-rijtuig geweest te zijn.b-loc schreef:Wat is dat zilverkleurige rijtuig erachter?
Dit is een voormalig 'Grand Comfort' rijtuig van de SNCF. Men is begonnen met het leeghalen van deze rijtuigen op de RSI terreinen, maar door het failliessement staat het nu vol met lege bakken van deze rijtuigen. De toekomst is onbekend.
Groet!
Deutsche Reichsbahn GESELLSCHAFTPaul schreef:Je bedoelt een pakwagen van de Deutsche Reichsbahn?rutotrains schreef:is dit niet het rijtuig dat jaren in brussel zuid heeft gestaan?
ex PW ex DRG 60 88 99-20 012 (57403)
Kan je daar iets meer over vertellen want ik vind het nummer nergens in mijn documentatie terug.
Paul
Voorganger van DB en DR.
Over dat rijtuig is reeds een topic.Bert schreef:Op de foto uit Oostende?overweg13 schreef:Lijkt een TEE-rijtuig geweest te zijn.b-loc schreef:Wat is dat zilverkleurige rijtuig erachter?
Dit is een voormalig 'Grand Comfort' rijtuig van de SNCF. Men is begonnen met het leeghalen van deze rijtuigen op de RSI terreinen, maar door het failliessement staat het nu vol met lege bakken van deze rijtuigen. De toekomst is onbekend.
Groet!
Ja, dat weet ik ook wel - van 1920 tot 1937 was het DRG en in 1937 werd het DR, de DB is van na de oorlog - maar de kwestie is dat het gaat om een CIWL-bagagewagen, en dat rutotrains nu beweert dat het een ex-DRG-pakwagen is met nummer 57403. En dat kan ik niet goed tezamenrijmen.rail s schreef:Deutsche Reichsbahn GESELLSCHAFTPaul schreef:Je bedoelt een pakwagen van de Deutsche Reichsbahn?rutotrains schreef:is dit niet het rijtuig dat jaren in brussel zuid heeft gestaan?
ex PW ex DRG 60 88 99-20 012 (57403)
Kan je daar iets meer over vertellen want ik vind het nummer nergens in mijn documentatie terug.
Paul
Voorganger van DB en DR.
Paul
even geduld over een paar dagen heb je waarschijnlijk je antwoord, er wordt nagedacht, de leden doen opzoekingen in hun persoonlijk archief ... er wordt gebrainstormed en we komen er welPaul schreef:Ja, dat weet ik ook wel - van 1920 tot 1937 was het DRG en in 1937 werd het DR, de DB is van na de oorlog - maar de kwestie is dat het gaat om een CIWL-bagagewagen, en dat rutotrains nu beweert dat het een ex-DRG-pakwagen is met nummer 57403. En dat kan ik niet goed tezamenrijmen.rail s schreef:Deutsche Reichsbahn GESELLSCHAFTPaul schreef:(...)
Je bedoelt een pakwagen van de Deutsche Reichsbahn?
Paul
Voorganger van DB en DR.
Paul

Voor Duitse rijtuigen kan je je altijd best informeren op Drehscheibe hier:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/list.php?31
Gegarandeerd dat één van de leden daar wel iets over de herkomst of type weet..
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/list.php?31
Gegarandeerd dat één van de leden daar wel iets over de herkomst of type weet..