Pagina 2 van 2
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 20 jun 2009, 20:40
door groentje
Ik veronderstel van wel, maar ik ben geen tarievenspecialist. En met mijn vrijkaart stelt de vraag zich ook niet echt meer.

Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 20 jun 2009, 22:00
door Hogersluys
Achteraf bekeken is het natuurlijk wel logisch dat de NMBS deze bepaling in haar reglement opgenomen heeft. Anders kan je er als de donder op dat velen die Brugge als eindbestemming hebben een goedkoper biljetje Oostkamp zullen kopen.
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 21 jun 2009, 19:27
door Portbou
Hallo,
Hogersluys schreef:Achteraf bekeken is het natuurlijk wel logisch dat de NMBS deze bepaling in haar reglement opgenomen heeft. Anders kan je er als de donder op dat velen die Brugge als eindbestemming hebben een goedkoper biljetje Oostkamp zullen kopen.
Loopt de wereld dan zo vol onverbeterlijke fraudeurs ? Wat is bvb. het prijsverschil tussen een Brussel-Brugge en een Brussel-Oostkamp ?
En is dat prijsverschil het waard om het aantal reismogelijkheden per uur te halveren (enkel trein naar Knokke/Blankenberge geeft in Brugge "aansluiting" naar Oostkamp). Naar mijn bescheiden mening is dit toch een wat overdreven bepaling.
En waarom deze bepaling niet minstens afschaffen voor reizigers die een formule tegen vaste prijs gebruiken (Go-Pass, Railpass,...) ?
Groeten,
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 04 aug 2009, 21:14
door bresjt
en stel nu bvb Knokke -> brugge sint pieters?
je kan brugge sint pieters niet bereiken zonder het station voorbij te rijden aangezien geen enkele trein uit knokke daar stopt (behalve enkele p treinen in de morgen).
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 04 aug 2009, 22:19
door groentje
Maar dan heb je een biljet voor 'zone Brugge', geen probleem, dus.
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 05 aug 2009, 00:00
door bresjt
idd niet aan gedacht

thx
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 05 aug 2009, 00:57
door Hogersluys
^^Maar de vraag opzich is wel interessant. Ik kan me voorstellen dat de situatie zich wel op meerdere plaatsen voordoet, en dat het desbetreffende station niet altijd opgenomen is in een grotere zone. Dus inderdaad: wat als je om het station te bereiken je bestemmingsstation voorbij moet rijden (omdat er anders geen mogelijkheid is). Ik heb niets in de bundel gevonden dat hier een antwoord op geeft.
Re: SMS testcase gaat live
Geplaatst: 05 aug 2009, 01:38
door treinbruno
lier > duffel, st katelijne waver (maar hier kun je nog altijd via antwerpen gaan)
maar iemand die naar ans wilt vanuit brussel is door die regel verplicht de trage IC te nemen ipv de snelle IC naar luik, en met de trage IC naar ans,
en na ans passeert de LGV2 nog een station, bierset awans (dacht ik), maar daar liggen de sporen van beide lijnen uit elkaar, en een trein die van de LGV komt kan onmogelijk langs de perrons van bierset awans rijden, telt dat dan ook als het vertrekstation voorbijkomen
