Pagina 2 van 5

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 09 aug 2009, 23:29
door apestaart
En toch vallen ze regelmatig in panne wat overigens ook zo is voor de
Antwerpse PCC's

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 10 aug 2009, 07:08
door K V B
Locomotief 5175 schreef:De BN-trams zijn niet van eind jaren tachtig, maar wel van begin jaren tachtig ! De juiste is 1982 en 1983. dus in 2012 is die dan 30 jaar oud !
Kan ie dus nog 20 jaar mee :-)

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 10 aug 2009, 09:06
door HLE 2302
LML schreef:
HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !


greetz 2302
't Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?

Tenslotte zijn het degelijke dingen waar er vrij weinig problemen aan zijn...
en niet te vergeten, een vernieuwde achterkant ! :P

nee, maar dat matrieel heeft maar weinig problemen ondanks het constant langs de kust rijd ... al dat zand zal ook niet veel goed doen aan het matrieel welliswaar

greetz 2302

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 10 aug 2009, 13:04
door melle
LML schreef:
HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !

greetz 2302
't Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?

Tenslotte zijn het degelijke dingen waar er vrij weinig problemen aan zijn...
Zelf gevonden?
Ik heb dat nog nooit gehoord hoor..

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 10 aug 2009, 13:06
door melle
HLE 2302 schreef:
LML schreef:
HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !


greetz 2302
't Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?

Tenslotte zijn het degelijke dingen waar er vrij weinig problemen aan zijn...
en niet te vergeten, een vernieuwde achterkant ! :P

nee, maar dat matrieel heeft maar weinig problemen ondanks het constant langs de kust rijd ... al dat zand zal ook niet veel goed doen aan het matrieel welliswaar

greetz 2302
Geen vernieuwde achterkant, enkel zijn de achterlichten vervangen in een modernere versie en is de koppeling weggestoken en vervangen door een kleiner model.

de kusttrams hebben degelijk veel problemen in het hoogseizoen, minstens elke week vallen er wel kusttrams in panne.

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 10 aug 2009, 15:43
door LML
melle schreef:Zelf gevonden?
Ik heb dat nog nooit gehoord hoor..
Nee, ik maak u geen blaaskes wijs...

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 11 aug 2009, 14:08
door Trammist
apestaart schreef:En toch vallen ze regelmatig in panne wat overigens ook zo is voor de
Antwerpse PCC's
Het zijn vooral de PCCm's die in panne valen, een PCCbz* heb ik nog nooit in panne weten staan...

*bz= "bruine zetelkes", ref. "niet gemoderniseerd".

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 22 aug 2009, 00:09
door TrainzDr3ver
melle schreef:de kusttrams hebben degelijk veel problemen in het hoogseizoen, minstens elke week vallen er wel kusttrams in panne.
En dan maar te zwijgen van de vele ongevallen dat er mee gebeuren, die mannen zullen ook veel bumpers mogen vervangen :lol:

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 22 aug 2009, 11:32
door melle
Stukjes mens wegspuiten met water...

Het zal maar je beroep zijn!

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 22 aug 2009, 21:00
door HLE 2302
desondanks vallen de ongevallen aan de kust vaak mee ... en vele gevallen is een aanrijding met de kusttram zelfs niet dodelijk
de tramchauffeur draagt ook de verantwoordelijkheid om zo'n dingen te zien aankomen ... zo worden de meeste ongevallen vermeden

bij de trein vallen er echter veel meer doden ... maar dat is dan niet door ongevallen maar meer door zelfdoding ... en het is deze zomervakantie weer heel erg

greetz 2302

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 24 aug 2009, 07:54
door apestaart
Er vallen met de kusttram en overigens ook in Antwerpen genoeg dodelijke ongevallen
Het is zelden dat er iemand zo'n ongeval overleeft

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 24 aug 2009, 10:13
door melle
Zelden nu ook weer niet hoor.
Alleen zal je het weten als iemand dood is gereden omdat dat dan weer uitgebreid in de media komt. :wink:

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 25 aug 2009, 23:33
door Bartjedj
Ging het hier over ongevallen, of over nieuwe trams?

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 26 aug 2009, 11:45
door apestaart
Wie is hiermee begonnen met die ongevallen?

Re: Vervanging PCC- en BN-trams

Geplaatst: 30 aug 2009, 22:59
door Joris
Hallo,
Wat ik me al heb afgevraagd: zag men de steiging van het reizigersaantal in Gent nie komen, en kon mijn bijgevolg bij de verbouwing van de PCC's (die zowiso al ingrijpend was), die niet ineens geschikt maken om met 2 te rijden?
Die BN's aan de kust, tot wanneer konden die met 2 rijden?
Groeten,
Joris De Mol