Vervanging PCC- en BN-trams
Vervanging PCC- en BN-trams
Ik vraag me hoelang PCC-trams in Antwerpen en Gent nog zullen rijden
Ooit zullen ze uit het straatbeeld moeten verdwijnen (vooral in Antwerpen;in 2010
mogen deze trams hun gouden jubileum vieren)
Hetzelfde geldt voor de BN-trams aan de Kust en in Charleroi
Voor de Kust zouden er ten vroegste in 2014 nieuwe trams komen
Ooit zullen ze uit het straatbeeld moeten verdwijnen (vooral in Antwerpen;in 2010
Re: Vervanging PCC- en BN-trams
De onderhandelingen voor een nieuwe serie lagevloertrams voor De Lijn lopen volop.
Denk dat de recentste reeksen PCC in Gent niet snel zullen verdwenen zijn aangezien ze nog maar net gemoderniseerd zijn (interieur, airco, deuren etc).
Ik denk dat we in en na 2020 nog steds in PCC'tjes zullen ronndrijden hoor
De HL-leveringen zijn meer een aanvulling dan een vervanging, want vergeet de verlengingen niet, en de frequenties zijn dikwijls te laag voor ee goed-werkend tramnet.

Ah heel goed om te horen!Trammist schreef:Ik denk dat we in en na 2020 nog steds in PCC'tjes zullen ronndrijden hoorDe HL-leveringen zijn meer een aanvulling dan een vervanging, want vergeet de verlengingen niet, en de frequenties zijn dikwijls te laag voor ee goed-werkend tramnet.

oerdegelijkheid, niet kapot te krijgen !sncf-sncb schreef:Ah heel goed om te horen!Trammist schreef:Ik denk dat we in en na 2020 nog steds in PCC'tjes zullen ronndrijden hoorDe HL-leveringen zijn meer een aanvulling dan een vervanging, want vergeet de verlengingen niet, en de frequenties zijn dikwijls te laag voor ee goed-werkend tramnet.
Die PCCtjes vind ik echt een boegbeeld voor Antwerpen.
alle trams die nu gebouwd worden gaan zolang niet rijden hoor

treinen hetzelfde, kijk naar de mw's ze rijden 9 jaar rond en zijn al tot op de draad versleten
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Effe off topic:HLE 2302 schreef:treinen hetzelfde, kijk naar de mw's ze rijden 9 jaar rond en zijn al tot op de draad versleten
greetz 2302
Daarom dat de mw41 nu een tussentijdse revisie krijgen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
apestaart schreef:Ik vraag me hoelang PCC-trams in Antwerpen en Gent nog zullen rijden
Een "studie" zou tegen 2014 zijn uitgevoerd. We weten allemaal wat een studie inhoudt als het om de tijdsduur gaat. Daarbij zijn de BN-trams nog in een goede staat, en zien ze in west-vlaanderen geen redenen om ze weg te doen.
De BN-trams zijn ook nog maar van eind jaren 80.
er zijn vooral veel nieuwe trams nodig voor frequentieverhogingen en uitbreidingen van het net 

-
De BN-trams zijn niet van eind jaren tachtig, maar wel van begin jaren tachtig ! De juiste is 1982 en 1983. dus in 2012 is die dan 30 jaar oud !

het is niet omdat ze een tussentijdse revisie krijgen dat ze de motor gaan vervangen héLML schreef:Effe off topic:HLE 2302 schreef:treinen hetzelfde, kijk naar de mw's ze rijden 9 jaar rond en zijn al tot op de draad versleten
greetz 2302
Daarom dat de mw41 nu een tussentijdse revisie krijgen...

de meesten zitten al aan hun km limiet ...
greetz 2302
en ze zijn al zodanig veel aangepast geweest aan nieuwe normen dat die zeker nog 20 jaar kunnen megaan ...Locomotief 5175 schreef:De BN-trams zijn niet van eind jaren tachtig, maar wel van begin jaren tachtig ! De juiste is 1982 en 1983. dus in 2012 is die dan 30 jaar oud !
van de BN trams in Chaleroi zullen we maar zwijgen ... dat is nog de onvervalste oude versie

greetz 2302
En onvervalst oude versie wil zeggen dat er ook niet zoveel aan geprutst is.
Dikwijls de garantie dat het ding nog deftig rijden kan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !dekooiker schreef:En onvervalst oude versie wil zeggen dat er ook niet zoveel aan geprutst is.
greetz 2302
't Is niet voor niets dat ze bij De Lijn de kusttram (BN-trams) ook de 'Michael Jacksons' noemen... Eérst waren ze 2-delig in de oranje-beige kleuren van wijlen NMVB, dan het tintje van De Lijn (wit-zwart-geel), toen kwam er een verlaagde tussenbak, dan kregen ze airco voor de bestuurder, en toen kregen ze een nieuwe neus,... Wat zal het volgende zijn?HLE 2302 schreef:ja en nee, aan die van de lijn is veel gewijzigd maar ze doen het wel prima ook !
greetz 2302
Tenslotte zijn het degelijke dingen waar er vrij weinig problemen aan zijn...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...