Een kleine tip op u van DUR staan geen puntjes, het is een Franse en geen Duitse afkorting. Het komt namelijk van disjoncteur ultra rapide. In het Algemeen Vlaams (kuch lol) wil dat zoveel zeggen als ultra snelle uitschakelaar.
Steven schreef:Een kleine tip op u van DUR staan geen puntjes, het is een Franse en geen Duitse afkorting. Het komt namelijk van disjoncteur ultra rapide. In het Algemeen Vlaams (kuch lol) wil dat zoveel zeggen als ultra snelle uitschakelaar.
hmm, dat gaan ik proberen te onthouden ... maar ik beloof niks
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Presario schreef: Iemand die weet of er zo nog worden overgebracht?
While ONCF E-1401 is making its test runs in Wegberg-Wildenrath, the second machine of the batch is on its way to its future home country; Morrocco. Four days ago the machine was transported from Belfort, France, to the harbour of Antwerp, Belgium, where it will be embarked for a journey over see to North Africa. All twenty Prima II electrics for the ONCF will go to Marrocco via Antwerp. - EV/LJ/K
Ik heb vandaag om 16:38 aan Antwerpen-Dam zo'n oranje ONCF loc gespot gesleept door twee 77'ers met erna nog een sleep ketelwagens, richting Schijnpoort-Berchem.
Ik heb nog geprobeerd een fotootje te nemen, maar het lukte helaas niet