Je leukste treinervaring!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Wilson
Contacteer:

Re: Je leukste treinervaring!

Bericht door Wilson »

Mijn leukste ervaring is denk ik toch wel de cabinerit in HLE 1191.
Of toch Haute-Picardie ?.....
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Hmm bij mij toch wel verschillende keren..
-De Eurocity Berner Oberland, de eerste èchte internationale trein die ik nam in lijn leven. Met prachtige SBB rijtuigen van Anrhem naar Köln met die verrekte locwissel in Emmerich.
-De Bergland Expres bij het uitrijden van Brussel-Zuid. Lekker uit het raam hangen in het donkere Brussel en genieten van de wind en te bedenken dat ik de volgende dag in Italia stond. Zalig!
-Cabinerit TGV Duplex in Frankrijk, die brullende motoren die die hele trein in beweging kreeg naar 230 km/h. 8)
-Espresso 1939 van Roma Termini naar Catania op Sicilia. Tussen de siciliaanse arbeiders die terug naar huis gingen. Toen had ik voor het eerst echt het idee van.. ik ga nu eigenlijk wel heel ver van huis! En de volgende dag uitstappen in Riposto dat gewoon Cubaans over kwam! :D
Laatst gewijzigd door Accelerat op 02 nov 2009, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

-Espresso 1930 van Roma Termini naar Catania op Sicilia. Tussen de siciliaanse arbeiders die terug naar huis gingen. Toen had ik voor het eerst echt het idee van.. ik ga nu eigenlijk wel heel ver van huis! En de volgende dag uitstappen in Riposto dat gewoon Cubaans over kwam!
1930 was toch siracusa-venezia, dat nummer vergeet ik nooit meer :lol: was ook wel zalig treintje
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

treinbruno schreef:
-Espresso 1930 van Roma Termini naar Catania op Sicilia. Tussen de siciliaanse arbeiders die terug naar huis gingen. Toen had ik voor het eerst echt het idee van.. ik ga nu eigenlijk wel heel ver van huis! En de volgende dag uitstappen in Riposto dat gewoon Cubaans over kwam!
1930 was toch siracusa-venezia, dat nummer vergeet ik nooit meer :lol: was ook wel zalig treintje
Fout bijgewerkt!
Patrick

Bericht door Patrick »

Zaterdagmorgen laatstleden: 3 personen behorende tot de groep 'senioren', met reiskoffers te Gent-St.-Pieters. Reiskoffers en papiertje in de hand. Spoor 2, IC naar Brussel/Genk.
- "'t Is iere da we moetn zin: trèn noar Bruusel."
- "Ja, kik, 't stoat dor op da bord."
- "Wa zoen die reu letters willn zeggn?"

Voor de onwetenden: "die reu letters", dat was de aankondiging "+ 0H05" :lol:
antwerpenaar

Bericht door antwerpenaar »

Enkele jaren geleden nog vroeg een oud dametje me "Waar zijn de derde klasse wagons in deze trein,mijnheer ?"
Steven

Bericht door Steven »

antwerpenaar schreef:Enkele jaren geleden nog vroeg een oud dametje me "Waar zijn de derde klasse wagons in deze trein,mijnheer ?"
ze stond er in :-) (de derde klasse is nooit afgeschaft maar veranderd naar tweede en tweede is eerste klasse geworden, het is de vroegere eerste klasse die dus verdwenen is.)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

antwerpenaar schreef:Enkele jaren geleden nog vroeg een oud dametje me "Waar zijn de derde klasse wagons in deze trein,mijnheer ?"
Prachtig! :D
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

De cabinerit in een HLE13 tussen Luik en Leuven en cabinerit M5 tussen Antwerpen en Brussel :D
Trammist

Bericht door Trammist »

Steven schreef:
(de derde klasse is nooit afgeschaft maar veranderd naar tweede en tweede is eerste klasse geworden, het is de vroegere eerste klasse die dus verdwenen is.)
Ja, dat klinkt heel erg Belgisch / NMBS-achtig ...
Steven

Bericht door Steven »

Trammist schreef:
Steven schreef:
(de derde klasse is nooit afgeschaft maar veranderd naar tweede en tweede is eerste klasse geworden, het is de vroegere eerste klasse die dus verdwenen is.)
Ja, dat klinkt heel erg Belgisch / NMBS-achtig ...
zover ik weet is dat overal zowat gegaan ;-)
Dick

Bericht door Dick »

Wollen Sie mitfahren ?
Uiteraard zei ik ja, en mocht zelfs de loc zelf bedienen, wel onder het toeziend oog van de locführer.
Precies een dag na DE FINALE :cry: van 1974

Mijn vriendinnetje, die de foto nam, liet ik verbijsterend achter op het perron van Hellenthal.
Afbeelding
13'erke

Bericht door 13'erke »

Vandaag op de ir3517: "Dames en heren, door een defect aan het treinmaterieel rijden wij vandaag met een uitzonderlijk kortere samenstelling van 2 rijtuigen in plaats van 4."
Heb toch maar even gecheckt of we wel degelijk alles van onze am96 meehadden in Gent-SP. :lol:
Patrick

Bericht door Patrick »

Donderdagavond 18.02.2010, IR 4118 (Kortrijk - Gent - Leuven):
(1) "Dames en heren, u bevindt zich in een trein. De trein rijdt naar Gent-Sint-Pieters, Leuven."
(2) Aankondiging bij binnenrijden FGSP: "Dames en heren, we komen aan in Gent-Sint-Pieters, Pieters, Pieters, Pieters."
:lol:
Was wel een beetje vreemd op de dag dat er een minuut stilte in acht werd genomen...
seppl

Bericht door seppl »

Een TBG met zin voor humor is altijd een leuke ervaring.

Op een dag zat ik in de trein in Antwerpen-Berchem. Het vertrekuur was al voorbij, maar de trein vertrok niet. Toen de TBG door het rijtuig kwam, vroegen enkele reizigers hem waarom de trein niet vertrok.

TBG: "Deze treinbestuurder zijn dienst is afgelopen. Hij moet afgelost worden door een andere, maar die is er nog niet."
Reizigers: "En waarom is die er nog niet?"
TBG: "Hij komt met de trein."
Plaats reactie