Je leukste treinervaring!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
melle

Je leukste treinervaring!

Bericht door melle »

Omdat er al genoeg negatieve dingen zijn gepost, zullen we nu maar eens de positieve dingen posten.

Vandaag zat ik in de trein tussen Gouvy en Trois-ponts. Deze werd gereden met de CFL 3002 en 4 I6 rijtuigen.
We zaten rustig in een "coupéke" toen een verwarde, dronken vrouw (ongeveer 50 jaar en heel onverzorgd.. slons is de juiste naam) ons aansprak;

Ou est la voiture bar-restauration?

Wij zeiden dat ze dit niet hadden. De vrouw bleek te dronken om ons te verstaan en begon te dansen en een liedje te zingen;

"Une petite bière, on a soif!"

De TBG kwam er ook aan en was er niet op gerust, de vrouw vroeg ook aan hem waar de restauratie rijtuigen waren, en die zei ook dat er geen waren. De vrouw hinkelde verward weg, en die TBG was er toch niet gerust op.. De volgende halte werd ze uit de trein gesmeten :mrgreen:
13'erke

Re: Je leukste treinervaring!

Bericht door 13'erke »

melle schreef:Omdat er al genoeg negatieve dingen zijn gepost, zullen we nu maar eens de positieve dingen posten.

Vandaag zat ik in de trein tussen Gouvy en Trois-ponts. Deze werd gereden met de CFL 3002 en 4 I6 rijtuigen.
We zaten rustig in een "coupéke" toen een verwarde, dronken vrouw (ongeveer 50 jaar en heel onverzorgd.. slons is de juiste naam) ons aansprak;

Ou est la voiture bar-restauration?

Wij zeiden dat ze dit niet hadden. De vrouw bleek te dronken om ons te verstaan en begon te dansen en een liedje te zingen;

"Une petite bière, on a soif!"

De TBG kwam er ook aan en was er niet op gerust, de vrouw vroeg ook aan hem waar de restauratie rijtuigen waren, en die zei ook dat er geen waren. De vrouw hinkelde verward weg, en die TBG was er toch niet gerust op.. De volgende halte werd ze uit de trein gesmeten :mrgreen:
Tja, ze zal allesinds minstens twee uur de tijd hebben voor de volgende trein om haar roes uit te slapen, of om een cafe te zoeken natuurlijk :lol: .

Mijn leukste ervaring was wel in het station van Anseremme waar 2 Nederlanders de kejj (quai) 2 zochten voor de trein naar hoejetj (Houyet) te Nemen. :)
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik ben reeds lang tevreden als ik op een mooie dag rustig de trein kan nemen, bij voorkeur een stoptrein en eventueel bij valavond. :)
treinbruno

Bericht door treinbruno »

eergisteren in lille zat ik in de trein uit amiens, (was nen TER2N) en bij aankomst schakelde de TB de panto direct uit, lichten uit, en hij ging gaan lopen, maar hij vergat de deuren te openen :D
nadat een perronopzichter die iemand met een rolstoel moest helpen zat te roepen starte hij het stel weer op om de deuren te openen, best wel spannend, 2 minuten in een donkere trein vastzitten bij een aansluiting van 5 minuten :lol:
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:eergisteren in lille zat ik in de trein uit amiens, (was nen TER2N) en bij aankomst schakelde de TB de panto direct uit, lichten uit, en hij ging gaan lopen, maar hij vergat de deuren te openen :D
nadat een perronopzichter die iemand met een rolstoel moest helpen zat te roepen starte hij het stel weer op om de deuren te openen, best wel spannend, 2 minuten in een donkere trein vastzitten bij een aansluiting van 5 minuten :lol:
bij mijn weten worden de deuren in frankrijk toch vanzelf gelost onder de 5km/h ? (UIC systeem) :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno

bij die nieuwe dubbeldeks TER's niet
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Deze zomer stond ik wat te fotograferen in Davos-Wolfgang, een kleine halte aan de RhB.
Ik had reeds gezien dat daar nog 2 toeristen stonden te wachten op de trein. Op een bepaald moment komt de RegioExpress aangereden, maar ik vond dat hij precies toch nogal veel vaart had, en ja, hij reed voorbij...
Ik had m'n foto, en was dus tevreden. Ik vertrok naar m'n volgende fotostek, en zag die 2 mensen nog staan. Ik ga erheen, en de man doet tekens van, huh?, waarop ik hen vraag of ze die trein moesten hebben, wat natuurlijk het geval was.
Van de knop 'halte op aanvraag' hadden ze helaas niet gehoord... :mrgreen:
"Waar staat die knop dan?" Ik heb even gekeken, en hen de knop getoont. "Jamaarja, zo verstopt...", was hun reactie...
En toen ben ik snel vertrokken, want, ik zag dat man zich in de richting van de dienstregeling begaf, waar hij waarschijnlijk tot de vaststelling is gekomen dat de volgende trein pas.... 2 uur later stopte.... :mrgreen:
Tip van de dag: Aan diverse kleine haltes in Zwitserland steeds de 'halte op aanvraag' knop zoeken. :mrgreen:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
treinbruno

Tip van de dag: Aan diverse kleine haltes in Zwitserland steeds de 'halte op aanvraag' knop zoeken. :mrgreen:
wordt daar dan geen misbruik van gemaakt :shock:
mensen die even op het knopje gaan duwen en dan gaan lopen ofzo
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
treinbruno schreef:
wordt daar dan geen misbruik van gemaakt :shock:
mensen die even op het knopje gaan duwen en dan gaan lopen ofzo
Ik dnek het niet, dan moet je al speciaal naar het station hollen om even op een knopje te duwen...
Vergeet niet dat het daar bovendien maar kleine dorpjes zijn hé! Het is daar Vlaanderen niet :wink: .
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

haha, zo zaalig ... echt bus systeem ... maar als de trein er al in de verte aankomt en er dan pas op die knop wordt geduwd is stoppen toch haast onmogelijk ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Is dus met een sein dat op remafstand staat, dus als hij daar voorbij is zal er waarschijnlijk niet meer te stoppen zijn.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
De trein vertraagd zowiso als hij een station nadert.
Het sein staat meestal halfweg het perron zelf.
Voorbeeldjes: (het gaat hem om dat wit-zwart vierkant met witte lamp).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn voorbeelden van bij de RhB, maar ik ben het 'Halt auf Verlangen' systeem ook al tegengekomen bij de MGB en de BLS.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Steven

Bericht door Steven »

nog effe aanvullen dat die knopjes ook in de trein aanwezig zijn. Op het moment de aankonding is voor de volgde halte vermelden ze er bij als het "halt auf verlangen" is. Dan moet je op de knop duwen die op ieder uiteinde van een rijtuig te vinden is.
groentje

Bericht door groentje »

Ook in andere landen bestaat dit systeem, ik denk bijvoorbeeld aan de 'Stændser'-knop in heel wat Deense stoptreinen.
Ook in België heeft dit bestaan, maar met IC/IR 1984 is dit afgeschaft, als ik het wel heb.
neigezug

Bericht door neigezug »

ICE-speed: Met 300 km/h door de tunnel met ICE
Plaats reactie