kimba schreef:Op het nieuws van 16u werd gemeld dat de vervangende bussen ook al niet meer reden. Iemand een idee waarom (te veel toestroom waarschijnlijk?)
dat betwijfel ik toch
woon in duffel en was vandaag buiten en elke bus die ik zag passeren als "pendel" zat amper paar man op
Robin schreef:Ze gaan de sporen opschuiven zodat die bocht daar weg is en de treinen sneller kunnen rijden
Ach zo Dat is wel goed nieuws. Hopelijk kan men dan ook effectief sneller rijden op dat stuk, anders zouden de werken voor niets zijn (behalve als die oude brug stilaan té oud aan het worden is natuurlijk...
Maar goed, terug naar het onderwerp: zo te zien valt de schade aan de palen nog wel mee, enkel de kabels (en waarschijnlijk hun ankerpunten) zijn beschadigd. Het verbaast me dat zo'n kraan kan omvallen, vooral omdat het vandaag iets minder wind was dan de voorbije dagen.
Volgens Railtime kosten de omleidingen tot 20 minuten vertraging.
Er is nog geen enkele trein door Mechelen doorgereden.
Echter de trein afkomst uit Charleroi Sud de IC2020 komt zodadelijk aan in Mechelen, maar bij Antwerpen nog steeds niets van melding afgeschaft of vertraging (wat bij alle andere treinen al wel het geval is ook al zijn ze nog niet in Mechelen gearriveerd)
hoe gaat men dan zorgen voor de aansluiting onderaan, men kan hier toch geen rechte lijn trekken?
Daar hebben we het inderdaad over Mja, echt veel verschil lijkt het niet vanboven bekeken, maar ik denk wel dat het een redelijk verschil zal geven want die bochten kan je in de trein toch wel voelen + men kan zo zonder enkele sporen voor een tijd afsluiten een nieuwe brug plaatsen.