Ongeval te Duffel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pvd30

Re: Ongeval te Duffel

Bericht door pvd30 »

kimba schreef:Op het nieuws van 16u werd gemeld dat de vervangende bussen ook al niet meer reden. Iemand een idee waarom (te veel toestroom waarschijnlijk?)
dat betwijfel ik toch
woon in duffel en was vandaag buiten en elke bus die ik zag passeren als "pendel" zat amper paar man op
Kristofke

Bericht door Kristofke »

ik ben net in Antwerpen Centraal geweest, en alle treinen naar Mechelen en Brussel zijn afgeschaft

de benelux is beperkt tot Antwerpen

alle reizigers met bestemming Mechelen moeten overstappen in Sint Niklaas, reizigers met bestemming Brussel moeten overstappen in Gent

de thalys volgt een omleiding via gent (denk ik) en heeft een vertraging van meer dan 1 uur
Presario

Bericht door Presario »

Merci Robin voor de informatie!
De brug in Kapelle-op-den-bos is gemaakt hopelijk kunnen ze nu wat treinen omleiden...
260689

Bericht door 260689 »

Thalyssen rijden om via Lier en Aarschot.

bron: Passengersweb
Kristofke

Bericht door Kristofke »

dat is idd logischer en korter :)
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Robin schreef:Ze gaan de sporen opschuiven zodat die bocht daar weg is en de treinen sneller kunnen rijden ;)
Ach zo :) Dat is wel goed nieuws. Hopelijk kan men dan ook effectief sneller rijden op dat stuk, anders zouden de werken voor niets zijn (behalve als die oude brug stilaan té oud aan het worden is natuurlijk...

Maar goed, terug naar het onderwerp: zo te zien valt de schade aan de palen nog wel mee, enkel de kabels (en waarschijnlijk hun ankerpunten) zijn beschadigd. Het verbaast me dat zo'n kraan kan omvallen, vooral omdat het vandaag iets minder wind was dan de voorbije dagen.

Greetings,
Glodenox
Kristofke

Bericht door Kristofke »

we spreken over deze "flauwe" bocht eh?

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=16

hoe gaat men dan zorgen voor de aansluiting onderaan, men kan hier toch geen rechte lijn trekken?
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Kristofke schreef:ik ben net in Antwerpen Centraal geweest, en alle treinen naar Mechelen en Brussel zijn afgeschaft

alle reizigers met bestemming Mechelen moeten overstappen in Sint Niklaas, reizigers met bestemming Brussel moeten overstappen in Gent

de thalys volgt een omleiding via gent (denk ik) en heeft een vertraging van meer dan 1 uur
Thalys door Lokeren :shock: :shock: :D
Afbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

treinbruno schreef:
Kristofke schreef:ik ben net in Antwerpen Centraal geweest, en alle treinen naar Mechelen en Brussel zijn afgeschaft

Thalys door Lokeren :shock: :shock: :D
niet dus :)
treinbruno

Langs waar gaat die dan wel :mrgreen:
langs Aarschot moet hij kopmaken, dendermonde en sint Niklaas ook
Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

treinbruno schreef:Langs waar gaat die dan wel :mrgreen:
langs Aarschot moet hij kopmaken
helemaal niet :wink: L15-16-35-36 kan zonder kopmaken :)
Molenbruch Y.

Bericht door Molenbruch Y. »

Op voorwaarde dat men de bocht bij Leuven gebruikt. Komt die in het weekend toch ook nog eens van pas...
treinbruno

Oja tuurlijk met die leuvenboog :evil: had het zo graag gehad :)
Afbeelding
Kristofke

Bericht door Kristofke »

Volgens Railtime kosten de omleidingen tot 20 minuten vertraging.

Er is nog geen enkele trein door Mechelen doorgereden.

Echter de trein afkomst uit Charleroi Sud de IC2020 komt zodadelijk aan in Mechelen, maar bij Antwerpen nog steeds niets van melding afgeschaft of vertraging (wat bij alle andere treinen al wel het geval is ook al zijn ze nog niet in Mechelen gearriveerd)
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Kristofke schreef:we spreken over deze "flauwe" bocht eh?

http://maps.google.be/maps?f=q&source=s ... 6&t=h&z=16

hoe gaat men dan zorgen voor de aansluiting onderaan, men kan hier toch geen rechte lijn trekken?
Daar hebben we het inderdaad over :) Mja, echt veel verschil lijkt het niet vanboven bekeken, maar ik denk wel dat het een redelijk verschil zal geven want die bochten kan je in de trein toch wel voelen + men kan zo zonder enkele sporen voor een tijd afsluiten een nieuwe brug plaatsen.

Greetings,
Glodenox
Plaats reactie